سیامند رحمان برای سومین‌بار قهرمان جهان شد/ پورمیرزایی، هفتمین و آخرین مدال‌آور ایران
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی معلولان جهان ظهر امروز در شهر نور سلطان در کشور قزاقستان پیگیری شد.

امروز وزنه‌برداران در دسته 107+ کیلوگرم با حریفان رقابت کردند که در بین آنها سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی از ایران حضور داشتند.

سیامند رحمان به عنوان قوی‌ترین ورزشکار معلول دنیا در نخستین تلاش به راحتی وزنه 250 کیلوگرمی را با ثبت سه چراغ سفید بالای سر برد و در تلاش دوم به راحتی وزنه 265 کیلوگرمی را مهار کرد . سیامند با توجه به اینکه قهرمانی‌اش مسجل شده بود، از تلاش سوم انصراف داد و با همان رکورد 265 کیلوگرم به مقام قهرمانی رسید.

در همین دسته منصور پورمیرزایی در تلاش اول در مهار صحیح وزنه 236 کیلوگرمی ناکام ماند، اما در تلاش دوم همین وزنه 236 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در تلاش سوم اقدام به مهار صحیح وزنه 251 کیلوگرمی کرد که در این کار موفق نبود تا با رکورد 236 کیلوگرمی و کسب مدال نقره و عنوان نایب‌قهرمانی به کار خود پایان بدهد.

در روز پایانی این مسابقات، مسابقات میکس تیمی برگزار می‌شود که ایران در آن شرکت نمی‌کند. بدین ترتیب کاروان کشورمان در این دوره از مسابقات به سه مدال طلا توسط روح‌الله رستمی، حامد صلحی‌پور و سیامند رحمان، سه نقره توسط منصور پورمیرزایی، علی‌اکبر غریب‌شی و نادر مرادی و یک برنز توسط امیر جعفری دست یافت و پس از چین و نیجریه در رده سوم مسابقات قرار گرفت.
نسخه چاپی