متولد شدن یک نوزاد بدون پوست در آمریکا
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ مادری که نوزادش بدون پوست به دنیا آمده است، از لحظه‌ای می‌گوید که برای اولین بار شاهد گوشت «قرمز شفاف»ی شد که پزشکان هیچ توجیهی برای این اتفاق اسرارآمیز نداشتند. 7 ماه پس از تولد فرزندشان، پزشکان ابراز امیدواری کردند که والدین این کودک می‌توانند او را به خانه ببرند.

این کودک در اول ژانویه سال 2019 در ساعت 11:40 در یکی از ایالات های آمریکا به دنیا آمده بود. با توجه به گزارش پزشکان، مادر این نوزاد از ابتدا روند حاملگی طبیعی داشت تا اینکه جنین در اواخر بارداری، روند وزن‌گیری‌اش متوقف شد. بنابراین در هفته 37 پزشکان تصمیم به القا زایمان گرفتند. صبح روز این اتفاق، ضربان قلب مادر کاهش یافت و به این ترتیب به طور اورژانسی کودک از طریق سزارین به دنیا آمد.

پس از متولد شدن این نوزاد که فقط 3 پوند (تقریبا 1.300 گرم) وزن داشت، در بیشتر نقاط بدن خود پوستی نداشت و چشمانش به هم چسبیده بود. این نوزاد بر روی سر، صورت و برخی از بخش‌های پاهای خود پوست داشت، اما در قسمت پشت، سینه، شانه و بازو چیزی جز گوشت دیده نمی‌شد.

مادر این نوزاد می‌گوید: «او فقط قرمز بود. قرمز روشن. می‌توانستید تمام رگ‌های او را ببیند، همه چیز قابل دیدن بود!»

او در ادامه افزود: «انسان پس از بچه دار شدن انتظار دارد خوشحال باشد، اما آنها (پزشکان) مرا به اتاقی بردند و توضیح دادند چه اتفاقی افتاده است. من بسیار گیج شده بودم. نمی دانستم چه اتفاقی در حال روی دادن است.»

عمر کوتاه این کودک پر از فراز و نشسب بوده است. مادرش گفته است تا به حال این نوزاد را توانسته در آغوش بگیرد. یک دستگاه تنفسی موجب شده است تا این کودک زنده بماند و تا کنون دو عمل جراحی برای باز کردن چشمان بهم چسبیده او صورت گرفته است. این در حالی است که چشمان او دوباره به هم چسبیده است و فعلا تا زمانی که زخم چشمان او بهبود نیافته است، عمل نمی‌شود.

هم اکنون این کودک به تدریج در حال وزن گرفتن است و داروهای ضددرد او نیز قطع شده است. پزشکان ابراز امیدواری کردند به زودی لوله تنفسی که از طریق آن این کودک تنفس می‌کند را از او جدا خواهند کرد و او به خانه برمی‌گردد.

هنوز پزشکان مطمئن نیستند که چه عاملی موجب این اتفاق شده است. و حدس می زنند ممکن است که این کودک دچار بیماری پروانه‌ای باشد؛ البته پزشکان این موضوع را نیز تأیید کرده‌اند که هیچ کدام از والدین این نوزاد حامل این ژن نبوده‌اند.
نسخه چاپی