استقبال کاربران شبکه‌های مجازی از پویش «#پویا_بدون_تبلیغات»
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس؛ گروه دیگر رسانه ها: «#پویا_بدون_تبلیغات» پویشی است که اخیرا از سوی خانواده‌هایی که فرزند آن‌ها مخاطب شبکه پویا هستند، به راه افتاده است. کاربرانی که از این هشتگ استفاده می‌کنند معتقدند شبکه پویا به عنوان شبکه تخصصی کودک تبلیغات آزاردهنده‌ای دارد که ذهن کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل با راه اندازی این پویش به دنبال تغییر سیاست‌های کلی درارتباط با این شبکه هسستند.

در واقع یکی از مشکلات جدی تلویزیون در حوزه کودک این است که در حوزه تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی گویی نظارتی صورت نمیگیرد خیلی از این کودکان و مادرانی که برای تبلیغات از آنها استفاده می‌شود بور و چشم رنگی هستند که همین موضوع گاهی باعث پایین آمدن اعتماد بنفس بچه‌ها می‌شود و اینگونه القا می‌شود که داشتن چشم رنگی یک ارزش است.

 کودکان در سنین خردسالی به خاطر شرایط طبیعی سنی که دارند هر چیزی را که هم سن و سالان خود داشته باشند طلب می‌کنند. حالا اگر در این شرایط ، مورد هجوم انواع تبلیغات تجاری قرار بگیرند و بنا به هر دلیلی (بودجه خانواده یا حتی مسائل فرهنگی و...) آن را بدست نیاورند، به طور بنیادین عقده‌سازی در این کودکان  شکل می‌گیرد؛ کودکان با همه بچگی‌ای که دارند در مقام مقایسه برمی‌آیند که چرا خانه ای که در آن تبلیغات نگاه می‌کنند اینقدر بزرگ و شیک است و خانه آنها نه! 

البته این موضوع با اعتراض محمد سرشار مدیر شبکه کودک هم مواجهه شده است. وی اخیرا در گفت‌وگویی تصریح کرد: آگهای‌های تبلیغاتی تلویزیون در دستان مدیران شبکه‌ها نیست و اگر کوچکترین دخل و تصرفی در آن‌ شود، مدیران شبکه جریمه می شود. وی از مردم خواست تا از نمایندگان مجلس بخواهند تا قانونی تصویب کنند تا شبکه به دلیل عدم بودجه مجبور به پخش تبلیغات نشود.

در ادامه تعدادی از نظرات کاربران توییتر درباره تبلیغات شبکه پویا را مشاهده می‌کنید:
استقبال کاربران شبکه‌های مجازی از پویش «#پویا_بدون_تبلیغات»

 زینب حسنی هم نوشت: بچه‌ها ها روزها پویا تماشا میکنند ودرمعرض تبلیغاتی که آورده‌ای جز مصرف گرایی و تحمیل هزینه‌ اضافی روی دوش خانواده ندارد قرار می‌گیرند ضمن اینکه بخاطر نداشتن فهم درست از محیط، باور می‌کنند اگر آن محصول رانداشته باشند نمی‌توانند موفق شوند.

احسان بخش توییت کرد: هرچی شبکه پویا تلاش میکنه برای بچه های ما فرهنگ سازی درستی انجام بده، با یک تبلیغات و پیام بازرگانی از بین میره.
استقبال کاربران شبکه‌های مجازی از پویش «#پویا_بدون_تبلیغات»

کاربر دیگری نیز با انتقاد شدید از پخش تبلیغات در شبکه پویت نوشت: شبکه ی پویا اگر رسالتش تربیت کودکان هست پس چرا تبلیغاتی مغایر با این هدف پخش میکنه و اگر هدفش سرگرمی هست پس لطفا فقط شعار نده.
صاحب اکانت «هولمر توییتر» مثال جالبی زد: تبلیغات در شبکه پویا مثل اینکه موز پوست بکنی خیار دربیاد! همینقدر غیر منطقی....
استقبال کاربران شبکه‌های مجازی از پویش «#پویا_بدون_تبلیغات»
 
یکی از مادران فعال در توییتر هم چنین نوشت: متاسفانه من چند وقته نمیذارم پسرم پویا ببینه

انقدر تاثیر گذاری تبلیغاتشون بالاس که پسرم سریعا طلب میکنه و از توانم خارجه.
 
مهدی قربانی این پیشنهاد را مطرح کرد: اشکالی نداره ما حاضریم رو پیشونی مجریا ستاره فلان مربع بزنین وسط اخبار تبلیغات پخش کنین زیرنویسای تبلیغاتی تا زیر چانه مجریا بیاد اما #پویا_بدون_تبلیغات باشه.

استقبال کاربران شبکه‌های مجازی از پویش «#پویا_بدون_تبلیغات»

یکی از فعالان فضای مجازی توییت کرد: کمپین #پویا_بدون_تبلیغات رو دنبال کردم کلاً فلسفه تبلیغات براى تغییر ذائقه مردم است به نفع سرمایه دارى حالا اینکه فرزندانمان از کودکى در معرض این هجمه باشن اسفناک چون توانایى تشخیص ندارن.

کاربر دیگری نوشت:  یه پویا رو بذارید برا بچه ها سالم بمونه.

حامد هم توییت کرد: جناب صدا و سیما اگر میخوای بسته آموزشی معرفی کنی، نباید به بچه ها معرفی کنی، باید پدر و مادر رو قانع کنی. اینکه شما تو شبکه پویا و امید این تبلیغ هارو میذاری یعنی داری از احساسات بچه سوءاستفاده میکنی ...

حال باید دید واکنش مسئولان در قبال این دغدغه مردم چیست و آیا  در سیاستگذاری صدا و سیما مبنی بر عدم پخش تبلیغات در شبکه پویا تغییری ایجاد می‌شود؟
نسخه چاپی