فرشید طالبی در گفتگو با راسخون: لیگ نوزدهم جذاب و غیرقابل پیش بینی خواهد بود/سیاسیون اجازه ندادند برانکو در پرسپولیس بماند
مدافع سابق تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه لیگ نوزدهم به واسطه ی تیم های قدرتمند و مدعیان زیاد جذاب و غیرقابل پیش بینی خواهد بود، گفت: امیدوارم مدیران ما فوتبالی تر شوند چرا که سیاسیون با دخالت های خود اجازه ندادند برانکو در پرسپولیس بماند.
 
فرشید طالبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص اینکه آیا مدرک مربیگری فوتبال خود را اخذ کرده است؟ اظهار داشت: تازه کلاس های مربیگری b آسیا را گذرانده ام و انشالله در ماه های آینده برای گرفتن مدرک A هم اقدام می کنم. هدفم این است که ابتدا مدارک مورد نیاز مربیگری را بگیرم و بعد مشغول کار شوم. وقتی با اساتیدی که کلاس می گذرانیم، یعنی اینکه دنبال به روز کردن دانش خود هستیم چون خود مدرسان بامطالعه و علم به روز در کلاس حاضر می شوند. بخش دیگر هم برمی گردد به کار کردن عملی که باتوجه به اینکه فوتبالیست بودم و با مربیان زیادی کار کردم، مطالب مطرح شده برای من قابل لمس هستند و این کار را راحت می کند. به هرحال باید در راه مربیگری فوتبال ابتدا باید دانش کسب کنیم و بعد وارد فوتبال شویم.
 
وی با اشاره به تعویق شروع لیگ برتر به دلیل عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها، افزود: فرقی نمی کند چه مرد و چه زن. همه باید از فضای ورزش استفاده کنند. پیرو حرف بزرگان دین، ورزش یک امر واجب است. حضور در ورزشگاه ها و فضاهای ورزشی می تواند به جامعه و افراد نشاط بدهد. برای اینکه به خودمان زحمت ندهیم، سریعترین کاری که می کنیم روی آن خط قرمز می کشیم. حضور خانم ها در ورزشگاه ها دقیقا به این خاطر است. نمی خواهند مسئولان ورزش به خودشان زحمت بدهند، می گویند که خط قرمز است. در خیابان هم راه می روی، ممکن است حرف های زشت بشنوید. متاسفانه نمی خواهند بانوان به ورزشگاه بروند وگرنه راحت می توانند بابرنامه ریزی این کار را انجام دهند.
 
مدافع سابق سپاهان تصریح کرد: شنیده ام که شروع فصل جدید لیگ برتر را منوط به حضور خانم ها در ورزشگاه ها کرده اند. نمی دانم چه دلیلی داشت که این مسئله را حتما با زور AFC انجام دهیم؟ خودمان راحت می توانستیم این مسئله را مدیریت کنیم. وقتی بانوان نمی توانند به ورزشگاه بروند، ناهنجاری را در جامعه ایجاد می کنند. این جوانها می توانند خود را در ورزشگاه ها با تشویق تیم خود خالی کنند. نصف جامعه ی ما تنها دلخوشی شان فوتبال است و نباید این فضا را از آنها گرفت. آنها باجان و دل از تیم های خود حمایت می کنند و باید مسئولان راهکاری مناسب برای ورود بانوان به ورزشگاه ها پیدا کنند تا هم بانوان لذت فوتبال دیدن از نزدیک را بچشند و هم فوتبال ما از محرومیت رها شود.
 
فرشید طالبی در خصوص تجهیز تیم های مدعی در لیگ نوزدهم گفت: قبل از شروع لیگ هجدهم گفتم که امسال یکی از زیباترین سال های تاریخ فوتبال را شاهد خواهیم بود. چون تراکتور تیم فوق العاده ای داشت. سپاهان هم با قلعه نویی تیم عالی بسته بود. پرسپولیس هم که حرف نداشت و استقلال شفر هم پرمهره و قدر بود. حالا اینجاست که پرسپولیس باید عیار خود را نشان دهد. دیدید که لیگ هجدهم چقدر جذاب و قدرتمند بود و در هفته ی آخر پرسپولیس قهرمان شد. اما متاسفانه بازهم وجود سیاست در فوتبال باعث شد تا در لیگ نوزدهم پرسپولیس برانکو را از دست بدهد. عوامل سیاسی پشت این مسئله بود که برانکو نباید بماند و پولش را هم ندهید.
 فرشید طالبی در گفتگو با راسخون: لیگ نوزدهم جذاب و غیرقابل پیش بینی خواهد بود/سیاسیون اجازه ندادند برانکو در پرسپولیس بماند
وی ادامه داد: همه ی آن اتفاقات باعث شد تا پرسپولیس مربی دیگری بیاورد. البته تیمش را حفظ کرده و بازهم قدرتمند است. استقلال شرایط خیلی خوبی را با آمدن استراماچونی رقم زده است. تراکتور تیم قدرتمندی بسته است. سپاهان تیمی قلدر و قوی تر از سال گذشته دارد. اینها باعث می شود به مانند لیگ هجدهم لیگی پویا و قدرتمند داشته باشیم. لیگ ما به لحاظ کیفیتی خیلی بهتر شده است. پول های زیادی خرج می شود و این هزینه ها تقریبا برای چند تیم اتفاق افتاده است. در مورد سپاهان که نمی شود صحبت کرد چون یک ساختار عالی دارد. تراکتور عالی است و باید به مردم تبریز تبریک گفت. شک نکنید در لیگ نوزدهم جایگاه ها تغییر می کند و امتیازگرفتن خیلی سخت تر می شود.
 
مدافع سابق سپاهان تصریح کرد: باید ببینیم استقلال با تفکرات استراماچونی، پرسپولیس با کالدرون، تراکتور با دنیزلی چطور پیش می روند. باید برای شروع لیگ صبرکرد و تیم ها را در زمین دید. اتفاقات خوبی در لیگ نوزدهم خواهد افتاد. مربیان خوبی را در لیگ می بینیم. حضور بازیکنان خوب خارجی به کیفیت لیگ کمک می کند. از فولاد، ذوب آهن و پدیده هم نباید به راحتی بگذریم. آنها تیم خیلی خوبی دارند. مدعیان قهرمانی امسال بیشترند و لیگ جذابی پیش رو داریم.
 
فرشید طالبی در پایان گفت: امیدوارم ساختار خوب داوری را در لیگ نوزدهم شاهد باشیم. اتاق فکری ایجاد شود تا بدون دغدغه لیگ خوبی داشته باشیم. لیگ باکیفیت، تیم ملی باکیفیتی به ما می دهد. در تیم ملی خدا را شکر تغییر ایجاد شده و آرامش حاکم شده است. در تیم ملی ما دیگر حاشیه نمی بینیم. انشالله لیگ ما بتواند به کیفیت تیم ملی هم کمک کند. مدیران ما هم امیدوارم فوتبالی تر شوند.
نسخه چاپی