آتش بازی شاگردان قلعه نویی در بندر/سپاهان در بوشهر مدعی شد
تیم فوتبال سپاهان لیگ نوزدهم را با پیروزی پرگل مقابل شاهین شهرداری بوشهر آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته ی اول نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امشب با دیدار سپاهان و شاهین شهرداری بوشهر به پایان رسید.
 
شاگردان عبدالله ویشی که در بوشهر میزبان زردپوشان سپاهان بودند، در نهایت با 3 گل مغلوب میهمان خود شدند و نتوانستند حرفی مقابل این رقیب داشته باشند.
 
گل های سپاهان را ولادیمیرکومان(57)، محمد محبی(62) و رضا میرزایی(83) به ثمر رساندند.
 
ترکیب شاهین:
ماکسیم کوویلیتایا، مرتضی غلامعلی‌تبار، مصطفی احمدی، امیرحسین موسی زاده، بهمن سالاری، بهروز نوروزی فرد، محمدصادق بارانی، میلاد صارمی، حسن نجفی، ابوذر صفرزاده و حسین مالکی
 
ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، جورجی ولسیانی، مرتضی منصوری، سعید آقایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان(۷۸- رضا میرزایی)، محسن مسلمان(۴۶- امید نورافکن)، محمد محبی(۷۸- محمد کریمی)، سجاد شهباززاده و علی قربانی
 
شرح نیمه ی اول:
شاهین می رفت با شوت سرکش صارمی در همان ثانیه های آغازین به گل برسد که نیازمند با جایگیری خوب مانع بازشدن دروازه ی سپاهان شد. هرچقدر از زمان بازی گذشت، دو تیم عملکرد بهتری از خود ارائه دادند اما طبق پیش بینی این زردپوشان میهمان بودند، که مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و توانستند موقعیت گل های مناسبی ایجاد کنند.
 
در این دیدار محسن مسلمان حرکات محوری سپاهان را طراحی می کرد و روی ارسال های خطرناک این بازیکن چندین بار مهاجمین فرصت گلزنی داشتند که با بی دقتی هدر دادند.
 
مهمترین و مشکوک ترین صحنه ی بازی اما در نیمه ی اول دقیقه 23 در محوطه جریمه سپاهان اتفاق افتاد. هافبک شاهین توسط نیازمند سرنگون شد اما وحید کاظمی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.
 
شاگردان قلعه نویی بعد از این صحنه شانس خود را از شوت های راه دور امتحان کردند. شوت های سرکش مسلمان، محبی و کومان با فاصله ی کمی به بیرون رفتند تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 
شرح نیمه دوم:
در شروع این نیمه، قلعه نویی مسلمان را بیرون کشید و امید نورافکن را وارد زمین کرد. این تعویض ورق را به نفع سپاهان برگرداند چرا که عملکرد عالی این بازیکن فرصت های متعددی نصیب تیم ژنرال کرد. بالاخره دقیقه 57 حرکات و ارسال های نورافکن جواب داد و ارسال این بازیکن به کومان رسید و این بازیکن با شوتی زیبا گل اول بازی را به ثمر رساند.
 
شاهینی ها که نتوانستند خود را از شوک گل دریافتی خارج کنند، بازهم روی یک غافلگیری گل دوم را دریافت کردند. بازیسازی عالی مهدی کیانی و ارسال پاس به قربانی باعث شد تا این بازیکن، محمد محبی را در موقعیت تک به تک با گلر شاهین قرار دهد و گل دوم سپاهان دقیقه 62 به ثمر برسد.
 
دقیقه 69 علی قربانی می توانست این بار در نقش گلزن ظاهر شود اما ضربه ی بی دقت او به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
 
سپاهانی ها که نبض بازی را در دست گرفته بودند، در ادامه بازی را کنترل کردند و سعی داشتند با مالکیت توپ، نتیجه را حفظ کنند. در مقابل تلاش تیم میزبان تا نزدیکی های دروازه ی سپاهان خوب بود اما زورشان به تیم حریف نرسید.
 
شاگردان ویسی دقیقه 83 بازهم گل خوردند. بازهم نفوذ عالی امید نورافکن از سمت چپ زمین خودی و ارسال پاس به جلو به رضا میرزایی رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک توپ را به تیر کوبید. در ریباند بازهم توپ به میرزایی رسید و این بار شوت او پس از برخورد به مدافع حریف به گل سوم تبدیل شد.
 
در نهایت تلاش شاگردان ویسی برای کم کردن فاصله نتیجه نداد و تیم سپاهان با برتری 3 گله در بوشهر، خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی لیگ امسال معرفی کرد.
 
در جدول رده بندی تیم های سپاهان، پدیده شهرخودرو، سایپا، پرسپولیس، نفت آبادان و ماشین سازی با پیروزی در بازی اول 3 امتیازی هستند.
 
نتایج کامل هفته ی اول لیگ برتر نوزدهم به شرح ذیل است:
 
پنج شنبه:
پرسپولیس یک................پارس جنوبی جم صفر
گل گهرسیرجان یک........نساجی مازندران یک
ذوب آهن 2.................سایپا 3
نفت مسجد سلیمان صفر....تراکتور صفر
 
جمعه:
ماشین سازی تبریز یک......استقلال صفر
پیکان صفر....................پدیده شهر خودرو2
فولاد صفر....................صنعت نفت آبادان یک
 
شنبه:
شاهین بوشهرصفر........سپاهان 3
نسخه چاپی