بهتاش فریبا در گفتگو با راسخون: استقلال داخل زمین بزرگتر ندارد/شکست پرسپولیس از تراکتور شرایط را تلطیف کرد
پیشکسوت و عضو سابق کمیته فنی استقلال با بیان اینکه این تیم در زمین بزرگتر ندارد که بتواند شرایط بازی را کنترل کند، گفت: شکست پرسپولیس از تراکتور، کمی شرایط را تلطیف کرد اما بازهم معتقدم شرایط آنها بهتر از ماست.

بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص عملکرد استقلال در 2 هفته ی ابتدایی لیگ نوزدهم اظهار داشت: از لحاظ نتیجه ای طبیعتا استقلال ضعیف عمل کرده و یک امتیاز از 2 بازی برای تیمی که می خواهد مدعی باشد، عملکرد منفی است. بازی اول آن طور که باید چنگی به دل نزد و دیدید که چه دقیقه ای گل خوردند و 3 امتیاز از دست رفت. در بازی مقابل فولاد هم که حریف آمده بود برای یک امتیاز اما استقلال هم زور بردن نداشت. نیمه ی اول که اصلا در حد مدعی ظاهر نشد و میهمان هم به خواسته ی خود رسید. در نیمه ی دوم کمی وضعیت بهتر شد. گردش توپ و مالکیت بهتر شد و تیم به گل رسید. همه چیز داشت خوب پیش می رفت که نداشتن تمرکز، کار دست تیم داد و نهایت گل مساوی را خوردیم و 2 امتیاز خانگی هم پرید.
 
وی افزود: خیلی مهم است که در دقایق آخر بازی بازیکنان تمرکز داشته باشند. در کلاس های مربیگری چهار زمان 5 دقیقه ای مهم را تاکید دارند که حتما باید روی آن تمرکز کافی داشت. 5 دقیقه های اول و آخر هر دو نیمه ها. الان دو هفته است که استقلال در دقایق آخر گل می خورد و تمرکز ندارد. این عدم تمرکز از باشگاه به کادر فنی و سپس به بازیکنان منتقل می شود. متاسفانه این روزها در هیچ کدام از این قسمت ها تمرکز وجود ندارد و تیم لطمه می خورد.
 
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: یک نفره نمی شود باشگاه بزرگی مثل استقلال را اداره کرد. فتحی تنهاست و حتی معاون هم ندارد. 2 عضو هیات مدیره کاربلد مثل منزوی و ماجدی دارد. اما شرح وظایف وجود دارد و مشخص نیست که آیا فتحی از آنها کمک می خواهد یا نه. کار را باید معاون اجرایی انجام بدهد که خطیر رفته و مباشری هم جراحی کرده و در وضعیت جسمانی خوبی نیست. رئیس هیات مدیره هم نداریم. فتحی باشگاه به این بزرگی را با 15 نفر هم نمی تواند اداره کند. پول هم نیست و هر دقیقه تهدید می کنند که از آسیا محروم می شوید. این استرس وجود دارد و به کادر فنی و تیم منتقل می شود.
 
بهتاش فریبا در خصوص تغییرات پی درپی در بحث مدیریتی سرخابی ها، گفت: مدیرعامل پرسپولیس قبل از شروع لیگ عوض شد که بازهم من مخالفم و می گویم تغییر خوب نیست. استقلال هم که مدام اعضای هیات مدیره یا استعفا می دهند یا تغییر می کنند. الان هم که عوض شدن مدیرعامل خوب نیست. این مسائل یک طرف اما بازیکن هم باید در زمین بتواند زمان را مدیریت کند و روی کار خود تمرکز داشته باشد. استقلال داخل زمین بزرگتر ندارد که بتواند مدیریت کند. بازیکنی مثل امید ابراهیمی، مجتبی جباری، نکونام یا تیموریان. 3 ماه است دارم می گویم این تیم بزرگتر داخل زمین ندارد اما کشی حرف گوش نمی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی داخل باشگاه جنگ و دعواست، این ناآرامی به کادر فنی منتقل می شود. البته تیم ما روی نیمکت مشکل نداریم و بچه ها در اختیارند و کاری نکردند. کلا حرف من این است که وقتی یک مربی خارجی برای بار اول به ایران می آید و شناختی ندارد، چطور می شود که هیچ دستیار ایرانی ندارد؟ باشگاه باید یک مربی ایرانی کنارش می گذاشت. برانکو با وجود اینکه 10، 12 سال در ایران کار کرده و شناخت خیلی خوبی از شرایط فوتبالی ما داشت، بازهم کریم باقری را کنارش گذاشتند. با اینکه برانکو اشراف کامل به فوتبال ما دارد، بازهم دستیار ایرانی داشت و چقدر هم کریم به خاطر شخصیتی که دارد، توانست به هماهنگی تیمش به او کمک کند. ما مگر در باشگاه استقلال آدم باشخصیت و کسی که مورد وثوق همه باشد، نداریم؟ یک مربی ایرانی را می گذاشتند تا کمک حال باشد.
 
پیشکسوت استقلال افزود: همین الان ما 5 امتیاز از سپاهان و پدیده عقب افتادیم. نیم فصل اول فرصت مناسبی برای امتیازجمع کردن است و تیم های مدعی هم بهترین عملکردشان در همین نیم فصل است. نیم فصل دوم تیمی به راحتی امتیاز نمی دهد. البته شکست پرسپولیس مقابل تراکتور، کمی شرایط را تلطیف کرد. اما بازهم معتقدم شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است. مدیرعامل آنها دوروبر خود 4 آدم کاربلد دارد اما متاسفانه استقلال ندارد. باید از بالا کار درست شود.
 
بهتاش فریبا گفت: از الان نمی شود در مورد اینکه فلان تیم قهرمان می شود، حرف زد. فعلا 2 هفته گذشته است و تا پایان فصل اتفاقات زیادی رخ می دهد. اما آنچه اهمیت دارد باید تیم هایی که مدعی هستند و می خواهند قهرمان شوند، باید نیم فصل اول امتیاز لازم را بگیرند. باید 4،5 بازی بگذرد تا بتوان در مورد شرایط تیم ها حرف زد. امسال تیم های مدعی زیاد هستند. استقلال، پرسپولیس، پدیده، سپاهان، تراکتور و حتی ذوب آهن که معتقدم رفته رفته شرایطش بهتر می شود. اینها مدعی هستند. تیم هایی هم هستند که مدعی نیستند اما می توانند یقه مدعیان را بگیرند.
 
وی ادامه داد: 2 پیروزی پشت سر هم از استقلال همه چیز را جمع می کند و انشالله شرایط را برمی گرداند. دربی کلید موفقیت سرخابی هاست. حالا که دو مربی خارجی هستند، شاید بیایند و احتیاط را کنار بگذارند و برای بردن دربی تلاش کنند. وقتی تیمی 3، 4 بازی اول را بتواند پیروز شود، گرفتن آن سخت است. مطمئنم که استقلال هم جان می گیرد. شرایط برای هواداران ما هم سخت است و می دانیم. اما چاره ای نیست و باید تحمل و حمایت کنند.  
نسخه چاپی