تقریبا نیمی از ازدواج‌ها در آمریکا به طلاق ختم می‌شود! / بیست کشوری که بالاترین نرخ طلاق را دارند
به گزارش راسخون؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در گزارشی آورده است از هر سه ازدواج یکی از آن‌ها طی 10 سال اول زندگی و یک‌پجم آن در 5 سال ابتدایی زندگی پایان می‌یابد. به بیان دیگر  43 درصد ازدواج‌ها در آمریکا در مدت 15 سال اول به طلاق ختم می‌شود.

جالب توجه آنکه از این 43 درصد طلاق گرفته، 97 درصد آنها زنان سفیدپوست هستند که در 5 سال ابتدایی زندگی به پیمان ازدواج خود خاتمه داده‌اند و این درحالی است که با اختلافی فاحش 77 درصد زنان اسپانیولی ساکن آمریکا و 67 درصد زنان سیاه پوست آمریکایی در همین مدت به زندگی زناشویی خود پایان می‌دهند.

از منظر دیگر باید گفت میزان طلاق در هر 1000 زن متاهل 16.9 است. این در حالی است که این آمار نشان از دوبرابر شدن این رقم از سال 1960 دارد.

پژوهشگران تخمین زندند 41 درصد از کل ازدواج‌های اول در آمریکا به طلاق ختم می‌شود. 60 درصد ازدواج‌های دوم به طلاق ختم می‌شود و همین طور 73 درصد از ازدواج‌های سوم با طلاق به پایان می‌رسد.

یکی از سرپرستان این پژوهش گفت: «جدایی و طلاق می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت و روان کودکان و بزرگسالان بگذارد.» او در ادامه افزود: «تحقیقات گذشته نشان داده است که طلاق با افزایش مرگ و میر، مشکلات سلامت و همچنین دییگر رفتارهای پرخطر ارتباط داشته باشد.»


بیست کشوری که بالاترین نرخ طلاق را دارند

آمریکا جزو شش کشور اول در بحث طلاق در جهان به حساب می‌آید. در ادامه با بیست کشوری که طلاق در آنجا رواج دارد آشنا خواهید شد:
 
تقریبا نیمی از ازدواج‌ها در آمریکا به طلاق ختم می‌شود! / بیست کشوری که بالاترین نرخ طلاق را دارند
 

هر چند ثانیه طلاق در آمریکا رخ می‌دهد؟

در هر 13 ثانیه یک طلاق در آمریکا روی می‌دهد. این معادل 277 طلاق در یک ساعت، 6،646 در هر روز، 46.523 طلاق در هفته و 2.419.196 طلاق در هر سال در آمریکا رخ می‌دهد.

این بدین معناست که در هر دو دقیقه که یک زوج سوگند ازدواج خود را یاد می‌کنند، 9 طلاق در آمریکا صورت می‌گیرد.

با این اوصاف هم اکنون در آمریکا 15 درصد زنان بالغ از همسرانشان جدا شده‌اند. گفتنی است این رفم در سال 1920 تنها یک درصد بوده است.


منبع:
https://www.wf-lawyers.com
https://www.cdc.gov
نسخه چاپی