معرفی استارتاپ‌های اربعینی
به گزارش راسخون؛ برای سفر به کربلا در ایام اربعین لوازم و ابزار خاصی نیاز است. این ابزار همیشه امکانات سفر یا لوازم شخصی نیستند، بلکه ممکن است اپلیکشن‌هایی باشند که در طول این سفر معنوی کمک‌حال شما شوند، از جمله اپلیکشن‌هایی که زمان اذان و نماز را اعلام کنند، یا ادعیه و قرآن را با صوت بخوانند یا حتی نقشه مسیرهای اربعین را به شما نشان دهند و... . در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهید شد.

پویش نذر سفر اربعین
معرفی استارتاپ‌های اربعینی
اگر با خودروی خود راهی سفر اربعین هستید می­توانید با پیوستن به پویش نذر سفر اربعین زائران پیاده و جامانده را مهمان صندلی­ خالی خودروی خود کنید و یا از طریق این پویش همسفر افراد دیگر شوید.
www.nazresafar.ir
 

برنامه فانوس

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
اپلیکیشن فانوس برآن است تا در سطوح مختلف به اصلاح برخی مشکلات و مرتفع ساختن ضعف‌ها با مشارکت هرچه بیشتر مردم بپردازد. اصولا فانوس ابزاری دانش بنیان، هوشمند، ارزشآفرین، مشارکت افزا، هدایتگر و مردمی است.

رسالت فانوس در اربعین حسینی (ع) ایجاد ظرفیت برای تبدیل هر زائر به یک خادم و رفع حداکثری مشکلات و نقایص در حریم امام (ع) توسط عاشقان و دل بستگان خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
این برنامه را در این https://fanoos.app/ می‌توانید دانلود کنید


راه، راهنمای خدمات اربعین

معرفی استارتاپ‌های اربعینی

نرم افزار موبایل راه با هدف گسترش خدمات مردمی اربعین در شهرهای ایران و همچنین ایجاد ظرفیت ثبت و رزرو خدمات برای ستادهای مردمی در اختیار عموم قرار گرفت. در این نرم افزار هر یک از خادمان اربعین حسینی می توانند هر خدمتی را به آسانی برای استفاده زائران، بر اساس شهر محل خدمت ذخیره سازی کنند. همچنین همه کاربران می توانند با ثبت نام در این نرم افزار و انتخاب شهر از خدمات موجود در آن مطلع شده و نزدیک‌ترین‌ها را بیابند. در نرم افزار راه، کاربران بعد از تایید، مستقیماً با هم تماس می‌گیرند.
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 
برنامه جامع اربعین

معرفی استارتاپ‌های اربعینی

این برنامه دارای ویژگی‌های زیر است:
نقشه آفلاین
نقشه آفلاین همراه با نقاط مهم در شهر‌های نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین با قابلیت ذخیره محل اسکان

زائریاب
امکان مشاهده محل دوستانتان بر روی نقشه و با قابلیت بروزرسانی خودکار
 
محتوای چند رسانه‌ای
مجموعه‌ای جامع از سخنرانی‌ها، روضه ، مداحی و محتوای چند رسانه‌ای آموزشی مرتبط با سفر اربعین
 
ادعیه
مجموعه‌ای از ادعیه‌های مرتبط با اماکن متبرکه شهر‌های زیارتی عراق همراه با فایل صوتی ادعیه‌ها برگزیده
 
اماکن متبرکه
اطلاعات جامعی از اماکن متبرکه کشور عراق همراه با  اعمال و ادعیه
 
اخبار
اطلاع از اخبار مرتبط با اربعین حسینی، سفر و پیاده‌روی اربعین
 
آموزش
مجموعه‌ای از مقالات و نکات آموزشی سفر که به شما کمک می‌کند تا سفر بهتری داشته باشید
 
کوله‌پشتی
امکان بستن کلی پشت سفر و اطمینان از همراه بردن همه وسایل مورد نیاز
 
خاطرات
امکان ثبت لحظات خود در طول مسیر اربعین و مشاهده سیر سفر بر روی نقشه، امکان ارسال خاطرات برگزیده برای دوستان و شرکت در مسابقه خاطره نویسی
 
شوق زیارت
کمپین مردمی برای تامین هزینه سفر برخی عاشقان سفر به کربلا که توانایی مالی برای تامین هزینه سفر را دارا نیستند با همکاری کمیته امداد امام خمینی
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 

راهنمای جامع سفر اربعین


معرفی استارتاپ‌های اربعینی

یک همراه کاملا حرفه ای برای سفر یا گردش در مسیر اربعین

برخی قابلیت های برنامه :
مشاهده وضعیت آب هوای مسیر اربعین
کامل ترین نقشه ی گردشگری مسیر اربعین
لیست جاذبه های گردشگری مسیر اربعین
لیست مراکز تفریحی مسیر اربعین
لیست رستوران های مسیر اربعین
لیست مراکز اقامتی مسیر اربعین
لیست مراکز خرید مسیر اربعین
امکان مسیریابی روی نقشه مسیر اربعین
امکان جستجو مکان خاص در مسیر اربعین
مشاهده ی نظرات اضافه شده سایر کاربران
مشاهده ی تصاویر اضافه شده سایر کاربران
امکان اضافه کردن عکس، کامنت
امکان مشاهده آفلاین اطلاعات لود شده

توجه :‌ برای دریافت اطلاعات و تصاویر ، اینترنت با سرعت مناسب مورد نیاز است.

توضیحات بیشتر:
این راهنمای سفر شامل اطلاعات مفید و کاربردی برای سفر به  مسیر اربعین ، راهنمای اقامت ، راهنمای غذاها و نوشیدنی های محلی، رستوران ها و کافه ها، جاذبه های گردشگری و  چندین عنوان کاربردی دیگر است که به خوبی می تواند گزینه های مناسبی و متنوعی برای سفر به مسیر اربعین در اختیار شما بگذارد. با این برنامه به تمام اطلاعاتی که در طول سفر به مسیر اربعین احتیاج دارید دسترسی خواهید داشت.
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 
برنامه همراه اربعین

معرفی استارتاپ‌های اربعینی

برنامه همراه اربعین هم بدون تردید یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که می‌توانید در سفر به کربلا از آن استفاده کنید. این برنامه منجر می‌شو‌د تا شما بهترین زمانبندی و برنامه ریزی را داشته باشید. این اپلیکیشن شامل یک بخش اختصاصی با عنوان “احکام” هم می‌شود که شما را با قوانین دینی تغییر یافته در حین سفر به کربلا آشنا می‌کند
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 
برنامه راهنمای زائران اربعین

معرفی استارتاپ‌های اربعینی

اپلیکیشن راهنمای زائران اربعین حسینی می‌تواند تمام نیازهای شما برای پیاده روی و سفر به کربلا در روز اربعین را برطرف سازد. در این برنامه نقشه نجف و کربلا به صورت آفلاین ارائه شده که بسیار دقیق هستند. اپلیکیشن مذکور همچنین امکان ارسال موقعیت مکانی از طریق پیامک را هم فراهم کرده که منجر می‌شود هماهنگی بهترین مابین اعضای گروه ایجاد شود.
این برنامه را از مایکت می‌توانید دانلود کنید
 
برنامه پیاده تا اربعین

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
همانطور که از نام این اپلیکیشن پیداست، این برنامه به صورت اختصاصی برای پیاده روی اربعین طراحی شده است. در این برنامه اطلاعات بسیار کاربردی ارائه شده که افراد با تجربه سفری پیاده از نجف تا کربلا آن ها را جمع آوری و ارائه کرده‌اند. این اطلاعات شامل مواردی همچون ابزار و وسایل لازم، اطلاعات دقیق مسیر، نکات مهم حین پیاده روی، دعای زیارت عاشورا، قبله نما و غیره می‌شوند. بنابراین برنامه پیاده تا اربعین یک راهنمای عالی برای پیاده روی اربعین است.

این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید

 
برنامه مهران تا کربلا

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
یکی دیگر از برنامه های کاربردی که می‌توانید از آن برای سفر کردن به کربلا و اربعین استفاده کنید، برنامه از مهران تا کربلا (اربعین) است. این برنامه شامل بخش های متنوعی می‌شود. برای مثال در بخش خبر آن مجموعه ای از اخبار جدید مرتبط با وضعیت زائران، وضعیت آب و هوای شهرهای عراق، وضعیت راه های آن، نحوه عبور و مرور از مرز مهران و غیره نمایش داده می‌شود. در بخش دیگر آن فهرست امکان مذهبی ارائه شده و در یک بخش دیگر شاهد ارائه لیست اقامتگاه های رفاهی و مراکز خدماتی خواهید بود. به صورت کلی اگر تمایل دارید مجموعه عظیمی از اطلاعات را در قابل یک اپلیکیشن ساده برای سفر به کربلا و سپری کردن اربعین به همراه داشته باشید، برنامه از مهران تا کربلا (اربعین) این امکان را برایتان فراهم می‌کند.

این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید

 
برنامه زبان آموز اربعین

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
زبان آموز اربعین شما را با مجموعه لغات و عبارات عربی آشنا می‌کند که باری صحبت کردن و برقراری ارتباط با اعراب به آن نیاز دارید. این اپلیکیشن اختصاصی می‌توانید برای زائران اربعین بسیار مناسب و کاربری باشد.

این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید

 
سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین بله

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
زائران اربعین می‌توانند با نصب یا بروزرسانی اپلیکیشن بله (از گوگل‌پلی یا کافه‌بازار) و بدون نیاز به خرید سیم‌کارت عراقی و از طریق سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل در ایران و عراق وضعیت خود را ثبت یا وضعیت عزیزان خود را مشاهده کنند. بر اساس این گزارش، زائران ایرانی برای برقراری ارتباط با خانواده و آشنایان خود دیگر لازم نیست سیم‌کارت عراقی خریداری کنند و آنها تنها از طریق سیم‌کارت‌های ایرانی خود می‌توانند به‌راحتی، به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به اینترنت (بر بستر USSD ) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در سفر اربعین، بین ستون‌ها و شلوغی جمعیت، گوشی آنتن نمی‌ده و آشنات رو هم گم کردی. چه می‌کنی؟ دیگه لازم نیست وایسی تا ازین ستون به اون ستون فرج بشه. فقط کافیه که در سامانهٔ اعلام وضعیت، (کاملاً رایگان و بدون نیاز به‌اینترنت)، وضعیت خودت رو ثبت کنی و بگی عمود چندم هستی یا در چه حالی. آشنات هم با واردکردن شماره‌ت از مکان و حالت باخبر می‌شه و راحت به هم می‌رسید!
 
برنامه راهیان اربعین حسینی

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
اپلیکیشن راهیان اربعین حسینی هم یکی از بهترین های لیست است. این برنامه راهنمای جامعی را برای سفر زیارتی اربعین ارائه می‌کند که شامل مواردی همچون راهنمای مسیر، آداب و تذکرات سفر، لیست امکان زیارتی گالری تصاویر و غیره می‌شود. این برنامه همچنین مجموعه جالب از مداحی های زیبا را هم ارائه خواهد کرد

این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید

 
برنامه اربعین

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
آخرین برنامه ای که به عنوان یکی از بهترین برنامه های اربعین 96 و کربلا به شما معرفی می‌کنیم به صورت خلاصه اربعین” نام دارد. این اپلیکیشن شامل بخش های مختلفی می‌شود که برخی از بهترین بخش های آن شامل بخش پیش نیاز های سفر، تجربیات پیاده روی، نمایش لیست سفرها، پخش زنده از حرم و غیره می‌شود.

این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید

 
برنامه آن‌سو
اپلیکیشن اندرویدی "آن‌سو" مجموعه ای از ابزارهای جهت‌یابی قبله و... و همچنین اعلام اوقات شرعی شهرهای مختلف در اختیار شما قرار خواهدداد که به کمک آن می‌توانید زمان‌هایی که به مسافرت‌های خارج از شهر یا حتی کشور می‌روید، همیشه و همه جا از جهت صحیح قبله‌ی نماز، ساعت دقیق اذان و... با خبر باشید تا بتوانید نمازهای خود را اول وقت بخوانید یا حداقل اگر به هر دلیلی به خواندن اول وقت آن نمی‌رسید، با آگاهی از زمان اذان بعدی، از قضاشدن نماز فعلی خود جلوگیری کنید. این اپلیکیشن شامل قطب‌نما برای نمایش چهار جهت اصلی و زاویه دقیق نسبت به شمال است و اطلاعات مختلف دیگری همچون طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا را نیز به اطلاع شما خواهد رساند. بخش اوقات شرعی آن نیز به طور کامل از اذان صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، غروب آفتاب، اذان مغرب و نیمه‌شب شرعی شما را آگاه خواهد کرد. توسط این ابزار می‌توانید با انتخاب دستی یا خودکار شهری که در آن قرار دارید، اوقات شرعی را مطابق با مکان فعلی خود دریافت کنید. آخرین ویژگی جذابی که قصد معرفی آن را داریم نیز وجود چهار جهت پیش‌فرض از شهرهای نجف، کربلا، مشهد و قم است تا در صورتی که خواهان خواندن دعایی به سمت نجف اشرف، حرم امام رضا یا... بودید نیز با آگاهی دقیق از جهت صحیح، بتوانید رو به مکان مورد نظر دعای خود را به زبان بیاورید.
این برنامه را از مایکت می‌توانید دانلود کنید
 
برنامه نینوا

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
نینوا شما را به مجوعه‌ای کامل از سخنرانی‌های آموزنده در مورد کربلا، اربعین و امام حسین و همچنین مداحی‌ها متصل می‌کند. امکانات صوتی و تصویری می‌توانند کمکی برای پر کردن تنهایی شما در سفر و در طول پیاده‌روی باشند.
این برنامه را از مایکت می‌توانید دانلود کنید
 
برنامه جاذبه‌های حسینی

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
با افزوده شدن این امکان بسیار کاربردی در به‌روزرسانی جدید این نرم‌افزار، خانواده‌ی شما در هرکجای دنیا می‌توانند از مکان حضور شما در شهرهای نجف، کربلا و مسافت طی‌شده در راه پیاده‌روی اربعین اطلاع دقیق حاصل کنند. این امکان بدون نیاز به اینترنت مکان حضور شما را برای عزیزانتان بر روی نقشه مشخص خواهد کرد.
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 
برنامه زائر

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
«زائر» یک مسیریاب هوشمند است که با توجه به موقعیت مکانی زائران حسینی در جاده نجف به کربلا، مکان ارائه انواع خدمات درمانی، اقامتی، بهداشتی و ... را نمایش می‌دهد تا زائران برای ادامه مسیر و استفاده از انواع خدمات ارائه شده در طول مسیر پیاده روی بزرگ اربعین بتوانند به خوبی برنامه ‌یزی کنند.
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 

لبیک یا حسین 2


معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
این اپلیکیشن زمانی که برای اولین بار اجرا می شود با گرافیک و طراحی شگفت انگیز شما را به خود جلب می کند. یکی از نکات جالبی که باید به آن اشاره کرد نوار ابزار و یا منوی سمت راست فضای اپلیکیشن باید اشاره کرد که با باز کردن برنامه بصورت خودکار به وسط کشیده می شود. ( این اتفاق تنها برای اولین بار که از اپلیکیشن استفاده می کنید رخ می دهد)

برای شروع در صفحه ی اول چند گزینه به چشم می خورد مانند آمادگی برای سفر، لغات و اصطلاحات، نقشه، زیارت و … به چشم می خورد که با لمس هر کدام وارد همان بخش می شوید.

در پایین صفحه و سمت راست نیز گزینه ای به شکل قفل به چشم می خورد که برای استفاده از امکانات کامل باید بر روی آن کلیک کرده و مبلغی را پرداخت کنید. با کشیدن نوار منو از سمت راست به چپ گزینه هایی از قبیل پخش زنده ی محرم، کوله بار اربعین، جستجو، اوقات شرعی و … نیز در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

این اپلیکیشن توسط موسسه ی ایده آل رسانه مکین توسعه یافته است.
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 
برنامه اربعین یار

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
یکی از نگرانی هایی که در هر سفری مخصوصا ایام پیاده روی اربعین به وجود می آید فاصله گرفتن از همسفر است که با توجه به حضور خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدلله در مسیر پیاده روی و مراجعه افراد به موکب ها یا هر مورد دیگر این نگرانی پررنگ تر می شود و حتی منجر به گم شدن افراد نیز می شود. اگر بتوان راه حلی ارائه داد که این فاصله گرفتن ناخواسته، اتفاق نیوفتد لذا دیگر نیاز به پیدا کردن افراد گم شده نیست. با تلاش جهادی جمعی از جوانان و فعالان حوزه فناوری کانون مساجد یزد و با دغدغه تسهیل و اشاعه ی فرهنگ پیاده روی اربعین، مطالعات میدانی و بررسی هایی در حوزه تخصصی انجام شده است که منتج به طراحی اپلیکیشنی برای برطرف کردن این مشکلات با بهره گیری از تکنولوژی موقعیت یابی شده است، این برنامه شامل سیستم موقعیت یابی آنلاین و پیام رسان داخلی است. بدین ترتیب انشالله با ارائه راه حلی برای بخشی از نیازهای زائرین حسینی مایه آرامش آنان فراهم شده باشد. در ادامه به معرفی بخش های مختلف این اپلیکیشن می پردازیم.
arbaeenyar.com
 
برنامه همراه یاب

معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
نرم افزار همراه یاب را می توان برای سفرهای جمعی خصوصا برای زیارت اربعین استفاده کرد.

با استفاده از این نرم افزار می توانید برای خود و همراهانتان گروه تشکیل دهید و در آن موقعیت خود و دوستانتان و همچنین آخرین پین های ثبت شده ی دوستانتان را بر روی نقشه مشاهده کنید.

با توجه به جدا شدن بسیاری از زائران اربعین از همراهان خود در مراسم پیاده روی عظیم اربعین، مهمترین بخش این نرم افزار را می توان بخش گمشدگان دانست که در آنجا می توانید مشخصات فردی که این نرم افزار را ندارد را ثبت کرده و منتظر پیام از طرف همراهان آن شخص باشید.

نرم افزار همراه یاب قابلیت پیام شخصی و گروهی داشته و از سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی پشتیبانی می کند.
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 

زبان عربی ویژه اربعین


معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
به کمک این نرم افزار ضمن شناخت فرهنگ، مردم و شخصیت های عراق، به راحتی با آنها تعامل و ارتباط برقرار نموده و با آنها صحبت نمایید.در قسمت مکالمات این نرم افزار بیش از ده نوع مکالمه پر استفاده به صورت کامل فارسی به عربی به همراه راهنمای تلفظ قرار داده شده است.همچنین در قسمت نکات طایی در "ارتباط در یک صفحه" عبارت های پر استفاده و مواردی که لازم است در مورد برقراری ارتباط در این سفر معنوی بدانیم قرار داده شده است.  با توجه به اهمیت احترام به شخصیت های مهم کشور همسایه و اهمیت بسیاری که برای مردم عراق دارد، در قسمت شخصیت ها نیز به صورت خلاصه و به همراه تصویر به معرفی شخصیت های عراق پرداخته شده است که می تواندجهت اطلاعات عمومی شما مناسب باشد.
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید

نکات پیاده‌روی اربعین


معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
نرم افزاری جامع شامل نکاتی هست که شما قبل از سفر و در طول این سفر معنوی به آن نیازمندید.این نکات شامل نکات : امنیتی ، بهداشتی ، کنسولی ، جغرافیایی و .... می باشد.
* ازکجا تا کجا باید پیاده بروم ؟
* چه مدت پیاده روی طول می کشد؟
* اگر گم شدم از هم کاروانی ها چکار کنم؟
* چکار کنم گم نشم؟
* چه کفشی مناسب هست؟
* موکب چیست؟ چه تعداد وجود دارد؟
* و ....
 این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید

برنامه اربعین نگار


معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
نرم افزار الاربعین به منظور تسهیل امر واقعه نگاری زیارت اربعین تهیه و در اختیار زائرین محترم قرار گرفته است که می توان از آن در سایر مناسبت ها و ایام سال نیز استفاده نمود.

کلیه بخش های موجود در نرم افزار، در زیر به صورت مختصر توضیح داده شده است:

تصاویر انتخابی:
در بالای صفحه نخست تعدادی از تصاویر مردمی که توسط خود صاحبان آنها بر روی سایت alarbaeen.com بارگذاری شده است قرار می گیرد که دربازه زمانی مشخص به هنگام اتصال به اینترنت بصورت خودکار بروزرسانی می شوند.

دوربین:
با انتخاب این گزینه شما می توانید عکس یا فیلم مورد نظر خود را آپلود نمایید.
نقشه:
نقشه، نمایش دهنده اطلاعات اجمالی از مسیرهای درون شهری و برون شهری کشور عراق می باشد که برای بهره بردن از جزئیات بیشتر(زوم حداکثری) باید محل مورد نظر در هنگام اتصال به شبکه تا انتها زوم شود. در اینصورت در هنگام قطع بودن شبکه نیز آن قسمت از نقشه قابل استفاده خواهد بود.

ادعیه:
شامل ادعیه و اعمال مورد نیاز در سفر عتبات می باشد که با تمرکز بر ایام اربعین تدوین شده است.این بخش با افزودن صوت ادعیه، تلاش کرده تا در حین پیاده روی نیز بتوان به خواندن ادعیه مورد نظر مبادرت نمود.
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید

 

نقشه اربعین


معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
‏‏نقشه های شهرهای مذهبی عراق ، نجف اشرف ، کربلای معلی ، کاظمین و سامرا و نیز نقشه مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی
این برنامه را از بازار می‌توانید دانلود کنید
 

پردیس اربعین


معرفی استارتاپ‌های اربعینی
 
این برنامه شامل بخش های زیر میباشد :
‏1- بیانات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)
‏2-اربعین
‏3-زیارتنامه
‏4- آداب زیارت 
‏5-احکام زیارت
‏6-موکب
‏7-نقشه راه
‏8-عراق شناسی
‏9-نواهای اربعین
‏10-اربعین و هنر
‏11-یاران معنوی اربعین
‏12-تهدیدات اربعین 
‏13-توصیه هات
‏14-آموزش عمومی
‏15-آمار اربعین
‏16-معرفی کتب حسینی
‏17-سایت سماح
‏18-تصاویر
این برنامه را از مایکت می‌توانید دانلود کنید
نسخه چاپی