چهارمین شکست ایران در ششمین بازی/شاگردان کولاکوویچ از آمریکا هم باختند
تیم ملی والیبال ایران ششمین بازی خود را در جام جهانی 2019 ژاپن، به آمریکا واگذار و چهارمین باخت خود را تجربه کرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی والیبال ایران ساعت 12:30 در ششمین بازی خود مقابل آمریکا صف آرایی کرد که در نهایت 3 بر یک مغلوب حریف شد و چهارمین شکست خود را در این رقابت ها تجربه کرد.
کولاکوویچ همانند 3 دیدار قبلی از بازیکنان جوان خود استفاده کرد و جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، امیر غفور، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) را به زمین فرستاد.
 
ست اول: ایران ۱۸ -  آمریکا 25
ایران با پیراهن سفید و آمریکا با لباس قرمز مقابل هم صف آرایی کردند. اولین امتیاز را ایران کسب کرد اما در ادامه دو تیم تا امتیاز 6 پایاپای پیش رفتند اما ایران در امتیاز هفتم پیش افتاد. سپس حریف در این امتیاز با ما برابر شد اما این شاگردان کولاکوویچ بودند که در وقت استراحت فنی اول 8 بر 7 به برتری رسیدند. بعد از این وقفه آمریکا توانست از اشتباهات بازیکنان ما سود ببرد و 10 بر 9 پیش بیافتد. شاگردان کولاکوویچ نتوانستند روند امتیازگیری حریف را پاره کنند و آنها توانستند با سرویس های اندرسون 3 امتیاز اختلاف ایجاد کنند و وقت استراحت فنی دوم را 16 بر 13 به برتری برسند.

پس از این وقفه بازهم این تیم آمریکا بود که با 2 سرویس دیگر 18 بر 13 پیش افتاد. ثبت این نتیجه کولاکوویچ را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. این وقفه به کار ایران نیامد چرا که دریافت های ضعیف در عقب زمین ما باعث شد تا بازهم حریف با امتیازهای سرویس پیش برود و نتیجه 21 بر 13 شود. بالاخره شاگردان کولاکوویچ موفق شدند امتیاز 14 را بگیرند. در ادامه بازهم ایران توانست 4 امتیاز دیگر بگیرد اما در نهایت این آمریکا بود که 25 بر 18 ست اول را از آن خود کرد.
 
ست دوم: ایران 25 – آمریکا 22
ایران اولین امتیاز این ست را گرفت اما در ادامه دو تیم پابه پای هم پیش رفتند و در امتیاز 7 مساوی شدند اما این آمریکا بود که هشتمین امتیاز را گرفت و وقت استراحت فنی اول را با برتری به نیمکت رفت. پس از این وقفه ایران با 2 امتیاز متوالی از حریف پیش افتاد. عملکرد خوب بلندقامتان ایران باعث شد تا در این ست حریف تحت تاثیر قرار بگیرد. آمریکا توانست در امتیاز 14 با ایران مساوی شود اما 2 امتیاز پیاپی از ایران، وقت استراحت فنی دوم را 16 بر 14 به نفع ما رقم زد.
 
بعد از این وقفه آمریکا با گرفتن 2 امتیاز، در عدد 16 با ایران برابر شد اما بازهم والیبالیست های ما توانستند بر حریف غلبه کنند و با گرفتن 3 امتیاز پیاپی 20 بر 17 پیش بیافتند. در ادامه اما این حریف بود که خیلی زود اختلاف را جبران کرد و با ثبت نتیجه 20 بر20، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. روند امتیازگیری حریف پاره شد و ایران بود که بعد از تساوی در عدد 21، از حریف 2 امتیاز پیش افتاد و نتیجه 23 بر 21 شد. در نهایت ایران موفق شد ست دوم را 25 بر 22 از آن خود کند و بازی در مجموع یک بر یک برابر شود.
 چهارمین شکست ایران در ششمین بازی/شاگردان کولاکوویچ از آمریکا هم باختند
ست سوم: ایران 18 – آمریکا 25
ست با امتیازگیری آمریکا آغاز شد. دو تیم مثل 2 ست قبلی در امتیازهای نخست پا به پا پیش رفتند اما این حریف بود که با گرفتن امتیاز هشتم وقت استراحت فنی اول را پیروز شد. در ادامه اما آمریکا خیلی زود با دریافت های خوب و عملکرد موفق در زدن آبشار 3 اختلاف امتیاز ایجاد کرد. عملکرد خوب ایران باعث شد تا اختلاف به حداقل برسد و نتیجه 13 بر 12 شود اما حریف بار دیگر توانست با گرفتن نبض بازی، وقت استراحت فنی دوم را با برتری 16 بر 12 به نیمکت برود.
 
بعد از این وقفه آمریکا بازهم 2 امتیاز دیگر گرفت و ایران فقط یک امتیاز کسب کرد. ثبت نتیجه 18 بر 13 باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی دهد. بعد از این وقفه آمریکا با ضربه ی سرویس برق آسا به نوزدهمین امتیاز رسید. بالاخره امیر غفور توانست امتیاز 14 را با آبشاری زیبا بگیرد اما مجرد سرویس خود را بیرون زد تا حریف به امتیاز 20 برسد. آمریکا امتیاز 21 را با سرویس گرفت اما سرویس بعدی خود را از دست دادند تا ایران به پانزدهمین امتیاز برسد. دو تیم یکی در میان امتیازها را گرفتند. درخواست بازبینی فیلم هم به کار ایران نیامد تا در نهایت آمریکا ست سوم را 25 بر 18 از آن خود کرد و در مجموع 2 بر یک پیش بیافتد.
 چهارمین شکست ایران در ششمین بازی/شاگردان کولاکوویچ از آمریکا هم باختند
ست چهارم: ایران 12– آمریکا 25
این ست با قدرتنمایی آمریکا آغاز شد و برخلاف ست های قبلی بلندقامتان ایران نتوانستند شانه به شانه ی حریف پیش بروند. آنها 3 بر صفر پیش افتادند. ایران اولین امتیاز خود را توسط غفور گرفت اما 2 امتیاز متوالی از حریف باعث شد تا نتیجه 5 بر یک شود. این نتیجه کولاکوویچ را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت بگیرد. این وقفه روند امتیازگیری حریف را پاره کرد و دومین امتیاز به ایران رسید. آمریکا وقت استراحت فنی اول را با برتری 8 بر 3 گرفت.
پس از ورود دو تیم به زمین، عبادی پور امتیاز چهارم را برای ایران گرفت. در ادامه اما عملکرد خوب تیم حریف در دفاع روی تور و دریافت های عقب زمین باعث شد تا 4 امتیاز پیاپی را بگیرند و نتیجه 12 بر 4 شود. این اختلاف باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی دهد. این وقفه هم به کار ایران نیامد و آمریکا به امتیاز 13 رسید. غفور با زدن آبشار خود به بیرون، امتیاز 14 را به حریف داد و عبادی چور این بار امتیاز 15 را تقدیم حریف کرد. وقت دوم استراحت فنی با اختلاف عجیب 11 امتیاز 16 بر 5 به سود حریف رقم خورد.
پس از این وقفه شاگردان کولاکوویچ نتوانستند نه از لحاظ عملکرد فنی و نه از لحاظ روانی بر حریف غلبه کنند. این عملکرد ضعیف اما باعث شد تا حریف اختلاف را حفظ کند. نتیجه 20 بر 8 شد و اختلاف به 12 امتیاز رسید. ایران توانست با گرفتن 3 امتیاز پیاپی اختلاف را کم کند و نتیجه 22 بر 12 شد. در ادامه اما آمریکا با کسب 3 امتیاز متوالی دیگر نتیجه را در این ست 25 بر 12 از آن خود کرد و 3 بر یک پیروز شد.
 
تیم ملی والیبال ایران فردا در هفتمین دیدار خود مقابل تونس صف آرایی می کند.
نسخه چاپی