بانک جهانی: تا سال 2030 بیش از 90 درصد فقیران جهان مربوط به آفریقا خواهد بود
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ این گزارش همچنین می‌افزاید تا سال 2030 فقر شدید یک پدیده خواهد شد منحصر به قاره آفریقا، به طوری که در این سال 90 درصد فقیران جهان ممکن است مربوط به این قاره باشند. بانک جهانی هشدار داد. میزان فقیر در آفریقا در سال 2015 بیش از 55 درصد تخمین زده شده است و اگر اقدام جدی برای آن صورت نگیرد، این اتفاق ناخوشایند روی خواهد داد.

نرخ کاهش فقر در آفریقا پس از سقوط قیمت کالاها که از سال 2014 آغاز شد، به طور قابل ملاحظه‌ای کند شد. همین امر موجب رشد منفی تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه این کشور شد.

«پیش‌بینی می‌شود به زودی با ادامه روند کاهشی فقر در دیگر کشورها، فقر در آفریقا کاملا یک پدیده انحصاری شود.»

بر اساس اطلاعات منتشرشده، بدهی دولت به 55 درصد رسیده است، و این در حالی است که در سال 2013 این میزان 36 درصد بوده است. حدود 46 درصد کشورهای آفریقایی در سختی این بدهی‌ها قرار دارند یا احتمال قرار گرفتن در این سختی در سال 2018 برای آنها پیش‌بینی می‌شود. این میزان پنج سال پیش، تنها 22 درصد بوده است.
 

آکسفام: مقدار سرمایه 26 فرد در جهان معادل مقدار سرمایه نیمی از فقرا جهان!

آکسفام در گزارشی جدید اعلام کرد شکاف میان افراد ثروتمند و سایر افراد جهان گسترده‌تر شده است، به گونه‌ای که 26 نفر هم‌اکنون ثروتشان برابر است با 3.8 میلیارد انسان در جهان!

گزارش آکسفام با عنوان «ثروت عمومی یا خصوصی» دربارۀ رشد مداوم ثروت ثروتمندان و همچنین رشد معکوس فقرا که سال گذشته حدود 11 درصد رشد داشته است روشنگری کرده است.

در همین مدت، دارایی کسانی که در رأس هرم ثروت، میلیاردرها، قرار دارند، افزایش یافته است و تقریباً اندوخته آنها در سال 2018 به میزان 900 میلیارد دلار و یا به تعبیری دیگر 2.5 میلیارد دلار در روز افزایش یافته است. در این گزارش آمده است، در میان سال‌های 2017 تا 2018 هر دو روز یک میلیاردر جدید به این هرم قدرت اضافه شده است.

در مقایسه با سال گذشته، دارایی‌های 434 نفر با دارایی‌های نیمی از فقرای جهان برابری می‌کرد، در حالی که در سال 2018 این تعداد به 26 نفر کاهش یافته است!
نسخه چاپی