مرز چذابه موقتاً مسدود شد/ توضیحات درباره وضعیت تردد زائران مرزهای جنوب غربی کشور

مرز چذابه موقتاً مسدود شد/کمبود وسایل حمل و نقل

رئیس پایانه مرزی چذابه با بیان اینکه در کشور ما هیچ گونه مشکلی در تردد و ارائه خدمات به زائران وجود ندارد، گفت: افزایش جمعیت زائران سبب شده است وسایل نقلیه برای حمل و نقل زائران به شهرهای زیارتی با کمبود مواجه شوند.

احمد سبحانی امروز در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با بسته شدن موقتی مرز چذابه اظهار کرد: از آنجایی که آمار تردد زائران به تدریج در حال افزایش است به درخواست طرف عراقی مرز به صورت موقتی بسته شد.

وی افزود: افزایش جمعیت زائران سبب شده است وسایل نقلیه برای حمل و نقل زائران به شهرهای زیارتی با کمبود مواجه شوند.

رئیس پایانه مرزی چذابه با تاکید بر اینکه در کشور ما هیچ گونه مشکلی در تردد و ارائه خدمات به زائران وجود ندارد، گفت: به محض عادی شدن شرایط حمل و نقل زائران از مرز در داخل کشور عراق تا عتبات مرز چدابه باز می‌شود.

سبحانی با بیان اینکه منتظر تصمیم کشور عراق در خصوص باز شدن مرز هستیم، عنوان کرد: تردد زائران از مرز بین المللی چذابه ظرف 24 ساعت گذشته بالغ بر 52 هزار نفر گزارش شده است.
 

وضعیت تردد زائران مرزهای جنوب غربی کشور

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، احمد محمدی فر در گفت‌وگویی با صدا و سیما با اشاره به این‌که «تراکم جمعیت امسال در برخی مرزهای عراق برای راهپیمایی اربعین حتی تا پنج برابر افزایش یافته است»، اظهار کرد: ولی تردد در مرزهای خودمان با تمهیدات اندیشیده شده در جریان است. اما در مرزهای عراق با مشکلاتی از جمله کمبود وسایل نقلیه عمومی مواجه هستیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: در حال رایزنی و هماهنگی با مقامات عراق هستیم تا اتوبوسهایی را به داخل این کشور بفرستیم تا مسافران را جابه‌جا کنند اما تا بهبود کامل شرایط از زائران تقاضا داریم که از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه به عراق نروند یا سفرشان را مدیریت کنند و کمی به تاخیر بیندازند.

وی تاکید کرد: ما در نظر داریم علاوه بر اعزام اتوبوس به داخل مرزهای عراق، خدمات آبرسانی به زائران را هم عملی کنیم و بطری های آب را به داخل مرز عراق بفرستیم تا آنان با مشکلات کمتری در طول مسیر مواجهه شوند.
نسخه چاپی