قدردانی از تلاش خادمان حسینی در مواکب سامرا
به گزارش راسخون به نقل از اربعین پرس حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید از موکب اداره اوقاف مازندران و قم در شهر سامرا گفت: در این سفر با سیل مشتاقان و حجم بالای زائران مواجه شدیم، توصیف این صحنه‌ها کار سختی است، به طوری که نمیتوان با کلمات حق مطلب را ادا کرد.
او افزود: با توجه به اینکه پیاده روی اربعین در سال‌های اخیر رونق خاصی پیدا کرده است و به تعبیری جوشش خون سیدالشهدا از روز عاشورا آغاز شده امروز در پرتو خودش قرار دارد، این حرکت زیارت اربعین معادلات جهانی را بهم زده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه حجم زیادی از موقوفات را برای ابا عبدالله حسین (ع) وقف شده است، گفت: این موقوفات با نیت‌های مختلفی چون؛ بحث روضه خوانی، عزاداری، اطعام عزاداران و زوار اهدا شد که ادارات کل اوقاف سراسر کشور با برنامه ریزی در محور‌های مختلف داخل و خارج جانمایی شده و تقسیم کار کرده و به ارائه خدمات به زائران بپردازند.
عادل افزود:
امسال در مواکب اوقاف در حوزه خدمات فرهنگی هم شاهد انجام برنامه‌های خوبی هستیم، محور سامرا یکی از محور‌های مهم است و زائران زیادی بخصوص از ایران از این منطقه عبور می‌کنند و با توجه به شرایط این شهر و تفاوتی که با سایر شهر‌های زیارتی عراق دارد، باید خدمات وسیع تر، بهتر و با حجم بیشتری ارائه شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اربعین فرصت بسیار خوبی برای تألیف قلوب مردم سامرا و زائران است، گفت:
اگر چه اکثر مردم این شهر اهل سنت هستند، ولی محب اهل بیت هم هستند و در اربعین ارتباط بیشتری بین شیعه و اهل سنت برقرار می‌شود.

عادل افزود: ادارات کل اوقاف استان‌های ما در کشور در ۱۰ محور در حال خدمات رسانی هستند، از مرز میرجاوه گرفته تا مرز‌های شلمچه و مهران و بعد هم داخل عراق در شهر‌های مختلف همه مسئولیت‌ها مشخص شده، در سامرا پنج استان در حال فعالیت هستند.
او با بیان اینکه موکب اوقاف استان‌های مازندران و قم در سامرا بطور مشترک خدمت رسانی می‌کنند، گفت: این دو استان پذیرایی ۲۴ ساعته را برعهده دارند، صبحانه، ناهار شام و بعد هم پذیرایی‌ میان‌وعده توسط، اوقاف مازندران که تنها موکبی است که تا نماز صبح فعال است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: گنجاندن این زحمات و تلاش‌ها در کلام سخت است، همه این سختی‌ها لذت بخش است، بطوری که سال گذشته دوستان در هر مکان خاطرات شیرین این ایام را بیان می‌کردند.

مرتبط

خدمات‌رسانی فرهنگی محور فعالیت‌های مواکب اوقاف و امور خیریه

بازدید معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف از موکب های مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی

در مسیر باش | کمپین بین‌المللی اشتراک تصاویر ناب اربعین

نسخه چاپی