پیش‌بینی باران ۲روزه در ۸ استان/ رشد ۱۰درصدی بارش‌ها نسبت به متوسط درازمدت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بعدازظهر و اوایل امشب در برخی مناطق فارس، بوشهر،‌ ارتفاعات هرمزگان،‌ ارتفاعات اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

 برای بعدازظهر فردا این شرایط در جنوب فارس، ارتفاعات استان‌های هرمزگان، کرمان و جنوب بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده تا ظهر شنبه 27 مهر جو نسبتاً پایداری بر سایر مناطق کشور حاکم است و در نوار شمالی دما به‌طور نسبی افزایش می‌یابد. از اواخر شنبه و روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق شمال‌غرب و غرب بارش روی می‌دهد.
 

رشد ۱۰درصدی بارش‌ها نسبت به متوسط درازمدت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از آغاز سال آبی جاری (اول مهر 98) تا بیست و یکم مهرماه (21 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 5 میلی‌متر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (4.5 میلی‌متر) 10 درصد رشد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (17 میلی‌متر) کاهشی 29درصدی را نشان می‌دهد.

جدول زیر، وضعیت بارندگی تجمعی حوضه‌های آبریز درجه یک کشور از اول مهر تا ساعت 18:30 روز 21 مهر سال آبی 99 ــ 98 را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی باران ۲روزه در ۸ استان/ رشد ۱۰درصدی بارش‌ها نسبت به متوسط درازمدت
نسخه چاپی