خدمت رسانی به زائران حسینی از خدمات وقف است | 107 موکب سازمان اوقاف در اربعین فعال هستند

به گزارش راسخون به نقل از اربعین پرس؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که سازمان اوقاف امسال در ۱۰۷ موکب در حال خدمت رسانی به زائران مراسم اربعین حسینی(ع) است گفت : یکی از خدمات وقف خدمت رسانی به زائران حسینی (ع) به ویژه در مراسم پیاده روی اربعین است. سازمان امسال در ۱۰۷موکب فعالیت دارد؛ که ۶۷ موکب در داخل و ۴۰ موکب در کشور عراق در حال خدمت رسانی به زائران در عرصه اسکان، تغذیه و ارائه فعالیت های فرهنگی است. 

حجت الاسلام دکتر سیدمهدی خاموشی در گفت و گو با اربعین پرس در حاشیه بازدید از موکب اوقاف استان تهران واقع در عمود ۱۲۱۷ صورت گرفت اظهار کرد: یکی از وظایفی که سازمان اوقاف در موقوفات خود دارد بحث خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) در اربعین،عاشورا وسایر اوقات است.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین زمان هایی که جمعیت زیادی به سمت کربلا حرکت می‌کند اربعین است. این پیاده روی چیزی در حدود بیست روز طول می کشد بر همین اساس ما باید تدابیری در داخل و خارج از کشور برای زوار در نظر میگرفتیم. 
این مسئول گفت:
یکی از نهادهای مهم که در بحث سرویس دهی به زوار می‌تواند کار کند سازمان ‌اوقاف و امور خیریه می باشد. امسال در حدود ۱۰۷ موکب به صورت مشخص داشتیم که ۶۷ موکب داخل کشور و ۴۰ موکب در کشور عراق فعالیت دارد. 
 

خدمت رسانی به زائران حسینی از خدمات وقف است | 107 موکب سازمان اوقاف در اربعین فعال هستند
 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت موکب ها در مرزهای کشور گفت: مرز میرجاوه در زاهدان سرویس دهی به زوار پاکستانی را بر عهده داشت. در مرز مهران و خسروی جذابه و شلمچه در هر چهار مرز سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشت. 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در کشور عراق هم در چند نقطه کاظمین، سامرا مسجد براثا و نجف و کربلا و جاده کربلا که در راستای سرویس غذا و اسکان و سایر مسائل فرهنکی فعالیت دارد. امیدوارم سال آینده توسعه کمی و کیفی بیشتری داشته باشیم. 
وی گفت: مسئله فرهنگی در باب اربعین یک نقطه اوج معرفتی و عملی دینی دارد و آن ایمان به خدا از طریق ائمه طاهرین(ع) که به خدا متصل بوده اند. روایت داریم:«که کسی که خدا را دوست دارد امام حسین (ع) را دوست دارد.» سیدالشهدا میفرماید:«من دست گیر او هستم در سرای باقی و در این دنیا.»نظر من این است که در این ایام جریان تولی دینی بسیار قوت پیدا می‌کند و این خود یک مسئله فرهنگی است.

رییس سازمان اوقاف ادامه داد: همه در اینجا نماز اول وقت و حتی نماز شب میخوانند. به همدیگر کمک می‌کنند و تمرین ایثار می‌کنند. از خودگذشتگی میکنند از جان و مال و وقت میگذرند و آن مدینه فاضله ای که ما میخواهیم را در چند روز مشاهده می‌کنیم. کسی اینجا درمانده نیست و گمشده به معنی خاص نخواهد بود . یعنی به اهداف بلند یک جامعه خوب متدینانه و مومنانه داریم نزدیک می شویم. ما باید در این راستا یک کاری فرهنگی انجام بدهیم. 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: نکته بعدی در مورد مانایی این جریان است. یعنی بعد از اینکه از اربعین به شهر و دیار خود برگشتیم همین روحیه را حفظ کنیم. ما در موکب های خودمان علاوه بر کارهای رفاهی و کمک اطعام و اسکان مسائل فرهنگی هم داریم که در این موکب هم فعالیت دارند.در این موکب نماز اول وقت، سخنرانی، غرفه کودکان، اعزام مبلغ، پاسخگویی به سوالات و... را داریم که با استقبال خوبی روبه رو شده است.
وی گفت: ان شاالله اوقاف استان تهران برای سال آینده تصمیم بر ساخت این مکان دارد. در نظر داریم اینجا کارخانه یخ بزنیم چرا که داریم به فصل گرما نزدیک میشویم و اگر بتوانیم این سرویس دهی را در این نقطه به صورت‌ پیشین و پسین داشته باشیم و آن را ارائه بدهیم به رفاه حال زوار بیشتر کمک خواهیم کرد. از نظر ساختمانی هم امکانات را افزایش میدهیم.

خدمت رسانی به زائران حسینی از خدمات وقف است | 107 موکب سازمان اوقاف در اربعین فعال هستند


 

مرتبط

چهره های مشهور در پیاده روی اربعین 98

در مسیر باش | کمپین بین‌المللی اشتراک تصاویر ناب اربعین

حماسه اربعین تمامی معادلات جهان را تغییر داده است

گزارش تصویری از موکب های سازمان اوقاف در سامرا

نسخه چاپی