آمار حیرت‌انگیز خودکشی و بیماری روانی در آمریکا
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ هر 40 ثانیه یک فرد در آمریکا خودکشی می‌کند و سالانه 800 هزار نفر در اثر این اتفاق جان خود را از دست می‌دهند!

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش داد 450 میلیون نفر در جهان از بیماری‌های روانی رنج می‌برند. طبق اعلام سازمان اتحاد ملی بر بیماری ذهنی (NAMI)، در آمریکا از هر پنج نفر یک فرد تجربه بیماری روانی دارد، به طوری که از هر 25 نفر یک نفر از بیماری شدید روانی رنج می‌برد و از هر 6 نوجوان بین سن 6 تا 17 سال یک نفر بیماری روانی دارد.

علاوه بر این بیش از 70 درصد افراد در سیستم عدالت نوجوانان آمریکا دارای بیماری روانی هستندد و بیش از 41 درصد افراد در اداره کل بهداشت کهنه سربازان آمریکایی دچار بیماری روانی هستند یا سوءمصرف مواد مخدر دارند.

بنابراین، خودکشی و سلامت روان یک مسئله مهم و اساسی در جامعه آمریکا بدل شده است، زیرا این مسئله به پیر و جوان، مرد و زن تاثیر می‌گذارد. بر اساس گزارش سازمان اتحاد ملی بر بیماری ذهنی (NAMI) از سال 1999 تا کنون در آمریکا خودکشی 30 درصد افزایش داشته است.
 
برخی از پزشکان و مشاوران دریافتند افراد مبتلا به بیماری روانی ممکن است به دلیل انکار یا حتی شرم، رغبتی به عنوان کردن مشکلات روانی خود نداشته باشند. با این حال، علائم و تغییرات رفتاری وجود دارد که نشان می‌دهد فرد دچار بیماری روحی شده است.

هم‌اکنون خودکشی دهمین عامل اصلی مرگ در آمریکا به شمار می‌آید و بررسی‌ها نشان می‌دهد تقریباً نیمی از بزرگسالان (بیش از 46 درصد) در طول زندگی خود، بیماری روانی را تجربه می‌کنند.

طبق اعلام بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی، در سال 2015، برای جلوگیری از خودکشی 69 میلیارد دلار در این کشور هزینه شده است. در سال 2017، 47 هزار و 173 نفر به علت خودکشی جان خود را از دست داده اند، این در حالی است که بیش از 1 میلیون و 400 هزار خودکشی صورت گرفته بود!
 
نسخه چاپی