مهسا جاور در گفتگو با راسخون: شرایط مهیا باشد، دوباره به تیم ملی روئینگ برمی گردم/گرفتن سهمیه المپیک سخت شده است
مهسا جاور در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص اینکه آیا قصد دارد بعد از یک سال دوری از پاروزدن بازهم به دنیای قهرمانی برگردد، اظهار داشت: یک سالی است که از دنیای قهرمانی دورم و خودم تصمیم گرفتم که خداحافظی کنم. در استان زنجان هم کار مربیگری می کنم. انشالله بتوانم نیروی جدیدی به اردوی تیم ملی از استانم بفرستم و طور دیگری مثمر ثمر باشم. واقعیت این است که خیلی دوست دارم برگردم اما فعلا معلوم نیست. برگشتن به دنیای قهرمانی بستگی به شرایطم دارد که باید مهیا باشد.
 
وی افزود: صحبت هایی که با سهرابیان(رئیس فدراسیون قایقرانی) کردم، آن موقع می گفتند که شرایط مهیا نیست. اگر انشالله قایق و پارو به استان بدهند، قطعا تمرینات خودم را نیز به عنوان پاروزن در استان شروع می کنم. نزدیک مسابقات هم با بچه هایی که در اردو هستند، تست انتخابی می دهم. ولی همه ی اینها بستگی به شرایط فدراسیون، قایق ها و امکانات استان زنجان دارد.
 
قهرمان سابق روئینگ بانوان ایران در خصوص خداحافظی خود تصریح کرد: قبل از بازی های آسیایی گفته بودم که می خواهم بروم. 10 سال بود، ملی پوش بودم و اردوهای طولانی مدت از لحاظ روانی مرا خسته کرده بود. ما مدام داخل اردو بودیم و این شرایط خیلی کار و زندگی را برای من سخت تر کرده بود. مجبور شدم که خداحافظی کنم. در استان واقعا شرایط تمرین نداشتم.
 
مهسا جاور در پاسخ به این سوال که آیا زندگی متاهلی هم در خداحافظی اش از دنیای قهرمانی تاثیر داشت؟ گفت: من 5 سال آخری که ملی پوش بودم، ازدواج کرده بودم. اتفاقا چون همسر من نیز ورزشکار بود، با خداحافظی ام مخالفت می کرد و دوست داشت همچنان پارو بزنم. جزوکسانی بود که می گفت باید ادامه دهی. اما وقتی دید که شرایطم سخت است، انتخاب را برعهده ی خودم گذاشت. واقعا دلم برای پارو زدن تنگ شده است اما این قدر خستگی روانی داشتم که با این موضوع راحت کنار آمدم.
 مهسا جاور در گفتگو با راسخون: شرایط مهیا باشد، دوباره به تیم ملی روئینگ برمی گردم/گرفتن سهمیه المپیک سخت شده است
وی خاطرنشان کرد: زنجان مهد روئینگ است. چون این رشته، استقامتی است و زنجان هم در ارتفاع قرار دارد، بچه های این استان استقامت خوبی دارند و بچه ها از لحاظ قلبی و تنفسی قوی هستند. پیشرفتشان در اردوهای تمرینی بیشتر می شود. البته امسال کمی حضور روئینگ سواران زنجانی در تیم ملی کم شده است. چون عده ای خداحافظی کرده بودند اما یقینا از این به بعد بازهم پررنگ تر می شود.
 
روئینگ سوار سابق تیم ملی بانوان قایقرانی در خصوص شرایط زینب نوروزی مدال آور مسابقات آسیایی ایران که زیر نظر او تمرینات اختصاصی اش را انجام می دهد، افزود: زینب وقتی در زنجان تمرین می کند، زیر نظر من است اما در تیم ملی زحمت اصلی را مربیان تیم ملی برای او می کشند. او استعداد خیلی خوبی دارد. ثابت کرد که باتوجه به سن پائینی که دارد، خیلی حرف ها برای گفتن خواهد داشت. خیلی جا برای پیشرفت دارد. امیدوارم مدال های خیلی خوشرنگ تر بیاورد. من به او ایمان دارم که می تواند با تیم دونفره سهمیه ی المپیک را بگیرد. او لایق بهترین هاست.
 
مهسا جاور که تنها بانوی روئینگ سوار ایران در المپیک ریو بود، در خصوص کسب سهمیه ی 2020 روئینگ سواران تیم ملی ما گفت: شرایط گرفتن سهمیه المپیک خیلی سخت تر شده است. همه ی کشورها با بهترین امکانات و با قدرت کامل وارد مسابقات می شوند تا سهمیه را بگیرند. ما باید مثل هرسال سخت تمرین کنیم و انشالله بتوانیم سهمیه را بگیریم. شرایط قایقرانی ما خیلی خوب است. هم در آقایان هم در بانوان بچه ها با مدال برگشتند. در آسیا جزو 3 تیم برتر هستیم و انشالله بتوانیم سهمیه را هم بگیریم.
نسخه چاپی