وزیر آموزش و پرورش خبر داد: 5 رتبه در شیوه‌نامه رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی با مدیران، فرهنگیان و مجمع خیرین استان مازندران به نقش برجسته معلم اشاره کرد و گفت: معلم جایگزین و جانشین همه نداشته‌هاست بنابراین باید دغدغه‌های آنان را به طور کامل مرتفع سازیم.

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح امسال حتماً اجرایی خواهد شد و مبنای اجرای این طرح از ابتدای مهر 98 است و براساس شیوه‌نامه مورد نظر، معلمان بر اساس صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی در 5 رتبه تقسیم می‌شوند و متناسب با همین تقسیم‌بندی، رتبه‌های خود را کسب می‌کنند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: تمام تلاشم طی دوماه گذشته، رفع دغدغه‌های فرهنگیان بود چون باور قلبی دارم باید این مشکلات رفع و حل شود تا همه و از جمله معلمان، بر آموزش تمرکز کنیم.

حاجی میرزایی افزود: شیوه‌نامه تبدیل وضعیت مربیان پیش‌دبستانی، خرید خدمت‌ها، حق‌التدریسی‌ها مراحل نهایی خود را می‌گذراند و ظرف چند هفته آینده اجرایی خواهد شد.

وی گفت: امروز نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 15 میلیون دانش‌‍‌آموز را در اختیار دارد و همین دانش‌آموزان، آینده و فردای ایران اسلامی را در دست خود خواهند گرفت پس اگر امروز به این فرزندان توجه ویژه کنیم فردا در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، ایمن خواهیم بود.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: برای نیل به یک جامعه بهتر و سالم‌تر باید به آموزش و پرورش بپردازیم؛ پژوهش‌های بین‌المللی و تجربیات ما ثابت کرده است که توجه به آموزش و پرورش تضمین‌کننده توسعه پایدار است و اساساً پایداری یک جامعه در ظرفیت فکری است و ریشه در خلاقیت آنها دارد که این مهم در داخل کلاس‌های درس رخ می‌دهد.
نسخه چاپی