استراتژی دولت ترامپ در برابر ایران شکست خورد / علت خشم واشنگتن علیه نخست وزیر عراق از زبان سیدحسن نصرالله
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید حزب الله( حزب الله لبنان یازدهم نوامبر را روز شهید نامگذاری کرده و هر سال این روز را به یاد شهدایش گرامی می دارد) گفت: به همه مسلمانان سالروز میلاد رسول گرامی اسلام(ص) را تبریک می گوییم.
 

عملیاتی که شارون را خوار و ذلیل کرد

وی در ادامه بیان کرد: عملیات استشهادی احمد قصیر عملیاتی مهم در تاریخ جنگ عربی-اسرائیلی به خاطر خساراتی که به دشمن صهیونیست وارد شد، محسوب می شو. در روز شهید یادآور می شویم که چگونه شارون به خاطر شکستی که به ارتشش پس از عملیات استشهادی احمد قصیر وارد شد، خوار و ذلیل شد. روز شهید به مثابه سالروزی برای هر شهیدی از شهدای حزب الله است. شهداء اهل ایمان و اعتقاد بودند. آن شهیدان جنگشان در راه خدا و دفاع از مقدسات و مظلومان بود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ارتش آمریکا همانند مزدوران رفتار می کند و از این رو آنها تصور می کنند که همه مردم به این شکل هستند.

نصرالله افزود: شهیدان ما را وارد زمان پیروزی ها و دستاوردها کردند و ما از آنها تشکر می کنیم. از دستاوردهای شهیدان دفع خطرهای بزرگ از کشور ما بود از جمله آنچه در سالهای گذشته در برابر یورش تروریستها رخ داد. شهیدان ما را به کشوری تبدیل کردند که مقامات صهیونیستی به لبنان به مثابه تهدیدی برای آنها می نگرند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: مقاومت امروز در اوج قدرت خود قرار دارد و بخشی از محور مقاومت در منطقه است.
 

تمجید از موضع عبدالملک الحوثی در قبال صهیونیستها

وی در ادامه با اشاره موضع قوی عبدالملک الحوثی علیه صهیونیستها تاکید کرد:  موضع تاریخی که از رهبر شجاع یعنی الحوثی اتخاذ شد در چند روز قبل به مناسب ولادت نبی گرام اسلامی اتخاذ شد بسیار مهم بود.الحوثی به شکل صریح به تهدیدات اسرائیل پاسخ داد و اعلام کرد که واکنش نشان داده خواهد شد و آنهم به شکلی کوبنده و این سخن بسیار مهمی است. این موضع گیری از سوی رهبر جبهه ای اتخاذ شد که با جنگ آمریکایی-سعوی از ۵ سال قبل در حال رویارویی است و سلاح ویژه دارد. این موضع گیری از رهبری اتخاذ شد که صداقت دارد. ملت های منطقه و مقاومت به این موضع گیری باید افتخار کنند و این عامل قدرت جدید و مهم و راهبردی است به ویژه با توجه به موقعیت یمن و دریای یمن و توان آن برای رسیدن به رژیم صهیونیستی. جبهه یمن سلاح بسیار پیشرفته از موشکها در اختیار دارد و نیز شجاعت استفاده از آن را دارد.

نصرالله گفت: اسرائیلی به مواضع عبدالملک الحوثی بسیار توجه و دقت کردند زیرا این سخن الحوثی برگرفته از صداقتش بود. یمن جایگاه مهم و محوری در محور مقاومت دارد و به شکل علنی اعلام می کند و توان واکنش دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که فضای راهبردی جدیدی در رویارویی با آن وجود دارد. آنچه صهیونیستها از آن می گریزند. این تهدید تحول بسیار بزرگ و مهمی است و مقاومت این تحول مهم را درک می کند. صدها نفر در صنعا در انتظار حرفهای عبدالملک الحوثی حاضر شدند و این پیام سیاسی مهمی است. راز قدرت محوری که ما به آن وابسته هستیم در ایمان و اعتقاد و روحیه آن و ایمانش به مقدسات و موضوعات انسانی و آمادگی اش برای جانفشانی است.
 

شبح جنگ آمریکا علیه ایران پایان یافته است

نصرالله گفت: در ماههای گذشته شبح جنگ آمریکا علیه ایران وجود داشت و برخی غربی ها و حتی برخی در لبنان محاسبات خود را بر اساس آن قرار داده بودند.برخی به جنگ آمریکا علیه ایران دلبسته اند و می گویم که این ۹۹ درصد منتفی است. آنانی که محاسبات خود را بر این اساس قرار داده اند بیهوده عمل کردند.ایران ایستادگی کرد و مرحله خروج ترامپ از برجام را پشت سر گذاشت. ایران سختی خروج آمریکا از برجام را پشت سر گذاشت و ترامپ همچنان در انتظار تلفن و تماس تلفنی است که هرگز رخ نخواهد داد.. برای ترامپ نفت اهمیت دارد اما انسان را ترک می کند.
 

ترامپ برای نفت در سوریه نیروهایش را نگه داشت

وی افزود: ترامپ نیروهای آمریکایی را در سوریه به خاطر میادین نفتی باقی نگه داشت. استراتژی ترامپ در برابر ایران شکست خورده است. حسن روحانی از کشف میدان نفتی عظیم با ذخایر نفتی ۵۳ میلیارد بشکه نفت خبر داد که مساحت آن بالغ بر ۲۴۰۰ کیلومتر مربع در استان خوزستان ایران است. عرض میدان ۸۰ متر است و به برکت تلاش شرکت ملی نفت ایران و کارشناسان ایرانی و متخصصان ایرانی رخ داده است. امروز الحمدالله ایران از فشارها آمریکا خارج شده است. در منطقه هم همچنین مرکز این محور از دایره جنگ خارج می شود و مرحله سخت را در تاریخش پشت سر می گذارد و قوی و مقتدر خارج می شود.
 

تاکید بر ضرورت ریشه کنی فساد در لبنان

نصرالله تاکید کرد: در لبنان گفتگوها همچنان برای خروج کشور از بحران ادامه دارد. خواسته های مهمی وجود دارد که مردم یا رسانه ها یا برخی شخصیت ها مطرح می کنند و خواسته اجماعی نیست. خواسته های اجماعی مانند مبارزه با فساد و بازخواست مفسدان و بازگردانیدن اموال به یغما رفته نیز وجود دارد. به برکت آنچه رخ داده است احدی نمی تواند از مفسدان حمایت کند وا ین تحول بزرگی است که در لبنان رخ داده است.
وی گفت: رایزنی ها ادامه دارد و ما مجبور به موضع گیری درباره تشکیل کابینه در حال حاضر نیستیم. تفاوت های زیادی میان مبارزه با فساد و مقاومت علیه اشغالگران از حیث موضوع و ادوات وجود دارد. در تبلیغات انتخاباتی ما گفتیم که بخشی از کمپین مقابله با فساد خواهیم بود و توضیح دادیم که آن به زمان و تلاش نیاز دارد. در موضوع فساد، مفسدانی هستند و هدف محاسبه مفسدان و بازگردانیدن اموال چپاول شده است و این نیاز به دستگاه قضایی شفاف نیاز دارد که زیر بار فشارهای سیاسی نرود.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: در موضوع مبارزه با فساد باید قاضی منزه و ادوات برای بازگردانیدن اموال چپاول شده و زندان باید باشد. مبارزه با فساد به محاکمه های عادلانه و ادوات بازگردانیدن اموال و پولها نیاز دارد. در معرکه مبارزه با فساد گفتیم که به دستگاه قضایی روی می آوریم و هدف ما خدشه وارد کردن به احدی نیست. باید به قضات شجاع تکیه کرد و موضع شورای عالی قضایی و دستگاه قضا مهم است. شورای عالی قضایی در موضوع مبارزه با فساد باید موضع گیری کند. در این روز شهید به قضات می گویم که نماینده آن شهیدان برای حمایت از کشور و سلامت و عافیت آن باشید. شما باید گام شجاعانه و نجات بخش بردارید و تسلیم فشار احدی نشوید. اگر فساد به وزیر یا مسئول شهرداری یا کارمند آن یا رابطه به حزب الله وجود دارد من برای شما رفع مصونیت از آن را تضمین می کنم تازمان تصویب قانون رفع مصونیت. حزب الله به این گام احترام می گذارد و شما را تشویق می کند. مفسد مزدوری است که دین و طایفه ای ندارد.
 

امریکا اجازه سرمایه گذاری شرکت های چینی و ایرانی در لبنان را نمی دهد

وی گفت: می خواهم که به مسئولیت دولت آمریکا درباره اوضاع لبنان  و مسئولیت آن در ممانعت لبنان از بازگشت عافیت و عمیق کردن بحران آن اشاره کنم. همه می دانند که در موضوع مالی و اقتصادی دولت درآمدها و هزینه هایی دارد. بخش تولیدی کشور فشل و کشاورزی در بدترین حالت قرار دارد همچنین بخش صنعت و تجارت وضع ناگواری دارد و گردشگری تاحدود زیادی متاثر شده است. ما سیاست های دولت را و عدم اهتمام به این بخش می دانیم. ما به تحرک برای به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد لبنان نیاز داریم. از شروط موفیت در مقابله با بحران اقتصادی کنونی این است که دوست از دشمن شناخته شود. بخش تولیدی در بدترین وضعیت دارد. افزایش عوارض و مالیات بر شهروندان اشتباه است. شرکت های چینی مهمی آماده سرمایه گذاری میلیاردها دلاری در لبنان هستند اما آمریکایی ها هرگز اجازه آنرا نخواهند داد.
 

علت خشم واشنگتن علیه نخست وزیر عراق

نصرالله بیان کرد: یکی از دلایل خشم آمریکا بر نخست وزیر عراق سفر وی به چین و امضای توافق های اقتصادی مهم با آن بود. توافقات ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیارد دلای امضا کرد. آمریکایی ها با چین جنگ تجاری دارند اما گناه ما در این جنگ چیست؟ آمریکایی ها اسرائیلی ها را از گشودن درهای خود به روی شرکت های چینی منع کردند. شرکت های ایرانی دولتی و خصوصی توان سرمایه گذاری در لبنان را دارند اما آمریکایی ها مانع از آن می شوند. چرا لبنان درباره سرمایه گذاری چینی و ایرانی زیر دیکته های آمریکا است. بازسازی در سوریه می تواند نقش خوبی برای شرکت های لبنانی وجود داشته باشد اما آمریکا مانع آن می شود. تجار و شرکت های برخی کشورهای عربی به سوریه رفته  و از آمادگی بزرگ سوریه مطلع شدند اما هنگام بازگشت به کشورشان سفیر آمریکا در هر کدام از این کشورها، آنها را تهدید کرد. شرکت هایی از کشورهای مهم منطقه و دنیا آماده سرمایه گذاری در لبنان هستند اما آمریکا مانع می شود و این شرکت ها را تهدید می کنند.
 

لبنان از واشنگتن هم امن تر است

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکایی ها تلاش می کنند که لبنان را ناامن جلوه دهند، بیان کرد: این دروغ بزرگی است زیرا لبنان از هر ایالت آمریکا امن تر است و حتی از واشنگتن هم امن تر است. لبنان در مقایسه با هر ایالت آمریکا بهشت امنیت است. تحریم ها شمشیر دولبه است که بر لبنان و اقتصاد آن تاثیر گذاشته است. تحریم های آمریکا بر اوضاع اقتصادی لبنان و بانکهای آن تاثیر گذاشته است. آمریکاییها تروریسم مالی و پولی را بر بانکهای لبنان پیاده می کنند و محدودیت های شدیدی بر بانکهای لبنان اعمال می کند. ما پولی در بانکها نداریم و منبع اموال ما مشخص است. محدودیت مالی علیه ما فایده ای ندارد. فرصت تاریخی در برابر بخش های کشاورزی و صنعتی لبنان وجود دارد و عراق بازار بزرگی است.
 

راه برون رفت از بحران لبنان رساندن کالاها به عراق از راه گذرگاه البوکمال است

وی تاکید کرد: بازار عراق توان تولیدات چند برابری لبنان را دارد. راه حل در رایزنی دولت لبنان با دولت سوریه برای رساندن تولیدات به عراق از طریق گذرگاه البوکمال است. یکی از دلایل تحولات عراق مجازات آمریکایی به سبب گشودن گذرگاه البوکمال که با تصمیم حاکمیتی عراق رخ داد، است. فشار آمریکایی شدیدی برای ممانعت از بازگشایی گذرگاه البوکمال وجود دارد و بهانه هم ورود سلاح به لبنان است. آمریکایی ها می دانند بازگشایی گذرگاه البوکمال اقتصاد سوریه و لبنان را زنده می کند. آمریکایی ها نمی خواهند که کالاهای ما بازاری ببینند و نمی خواهند که احدی در لبنان سرمایه گذاری کند. نجات کشور از قروض و وام و سود آن حرکت درآوردن چرخ اقتصاد است. آمریکا خیر ما را نمی خواهد زیرا آنها بر این نظر هستند که دولت های قبلی مانع حزب الله می شدند. ما خواستار منافع لبنان هستیم. چرا اجازه روی آوردن به سوریه را نمی دهند؟

درباره موضوع نفت و گاز هم بیان کرد: آمریکا در حال کارشکنی است و ملت لبنان باید آگاه باشد. 
 

ای پمپئو! فساد از ایران وارد لبنان نمی شود بلکه از جانب کشور تو و دوستان شماست

وی موضع گیری وزیر خارجه آمریکا درباره لبنان را دروغی عجیب توصیف کرد و گفت: مفسدان از ادوات شما و دوستان شما هستند. برخی موج سواری می کنند و کسانی هستند که به مشکلات مردم توجه ندارند و فقط به دنبال مقابله با نفوذ ایران در لبنان هستند. منظور پمپئو از نفوذ ایرانی مقاومت است. نفوذ ایرانی در لبنان کجاست؟ آیا در بخش بانکی است یا ارتش لبنان؟ کدام فساد از ایران به لبنان آمده است؟ آمریکا به دنبال رهایی از مقاومت در لبنان و قطع دست مقاومت هستند اما اگر لبنانی دستی داشته باشد که حامی آن برای بازگردانیدن نفت و اراضی و آبهایش باشد این دست مقاومت است.  ای پمپئو فساد از ایران وارد لبنان نمی شود بلکه از کشور تو می آید و اگر در کشور فاسدی وجود داشته باشد دوستان شما هستند.
 

ما قومی تسلیم ناپذیر هستیم

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان خطاب به ملت لبنان اعلام کرد: اجازه ندهید که شما را به سوی جنگ داخلی سوق دهد. دست مفسدان را قطع کنید. حامیان مقاومت از بینش، فهم و بصیرت برخوردار هستند. ما قومی هستیم که تسلیم نمی شویم و در صحنه می مانیم تا پرچمهایمان را بر بالای قله ها به اهتزاز درآوریم.
نسخه چاپی