شکست خانگی پرسپولیس مقابل شاگردان تارتار/ سوشا درخشید، بیرانوند لغزید
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته ی یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با یک دیدار آغاز شد که طی آن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ساعت 16:15 مقابل نفت مسجد سلیمان صف آرایی کرد.
 
شاگردان کالدرون در غیاب مربیشان که به دلیل محرومیت روی سکو بود، در این دیدار گرچه فوتبال خوبی از خود به نمایش نگذاشتند اما موقعیت های گلزنی فراوانی را با بی دقتی از دست دادند تا با تک گل دقیقه (76) علیرضا علیزاده به میهمان خود نفت مسجد سلیمان ببازند.
 
در این دیدار سوشا مکانی دروازه بان نفت مسجد سلیمان درخشش خیره کننده ای داشت و بارها با واکنش های خود مانع گلزنی پرسپولیسی ها شد. از سوی دیگر گل نفتی ها با اشتباه فاحش بیرانوند در زاویه ی بسته به ثمر رسید.
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، محمد انصاری(68-امید عالیشاه)، مهدی شیری، احمد نورالهی، محسن ربیع خواه(79-سیامک نعمتی)، محمد نادری، مهدی ترابی، وحید امیری و علی علیپور(76-مهدی عبدی)
 
ترکیب نفت مسجد سلیمان:
سوشا مکانی، محمد طیبی، علیرضا علیزاده، حسین ابراهیمی، میثم نقی زاده، مجید عبدی، سجاد جعفری(46-صادق صادقی بابااحمدی)، سعید کریمی، فرزاد حاتمی، پیام ملکیان و احمد الجبوری
 
شرح نیمه اول:
پرسپولیس رده دومی که برای کم کردن اختلاف باید این بازی خانگی را می برد، از ابتدای این دیدار در تلاش بود تا راهی برای باز کردن دروازه ی سوشا مکانی پیدا کند. حملات این تیم بیشتر از کناره ها و جایی که مهدی ترابی و شیری حضور داشتند، پی ریزی شد.
نفتی ها با کمی احتیاط و تجمع در زمین خودی تلاش کردند تا فضاها را بر روی مهاجمین حریف ببندند و کمتر آنها در موقعیت گلزنی قرار بگیرند. اولین موقعیت قرمزها اما دقیقه روی شوت مهدی ترابی رقم خورد. شلیک محکم و زمینی این بازیکن را مکانی با یک شیرجه ی بلند روی خط مهار کرد.
 
بعد از این صحنه بازهم کمی از بازی در میانه ی میدان پیگیری شد. در ادامه حرکت تیمی خوب پرسپولیسی ها نزدیک بود به ثمر بنشیند اما این بار ضربه ی سر چکشی وحید امیری به شکلی خطرناک از کنار دروازه با اختلافی اندک به بیرون رفت.
 
شاگردان کالدرون که برای گلزنی حملات پی در پی انجام می دادند، این بار توسط مهدی ترابی با مکانی تک به تک شدند اما در لحظه ی آخر تکل عالی مدافع نفت باعث شد تا توپ به کرنر برود.
 
در ادامه دو تیم بازی کسل کننده ای را ارائه دادند. دقیقه 44 بهترین موقعیت بازی را نفت مسجد سلیمانی ها از دست دادند. احمد الجبوری مهاجم این تیم پشت مدافعان پرسپولیس صاحب موقعیت تک به تک شد. این بازیکن بعد از جا گذاشتن بیرانوند می توانست دروازه را باز کند اما سید جلال حسینی از راه رسید و مانع گلزنی او شد تا در نهایت دو تیم نیمه ی اول را با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 شکست خانگی پرسپولیس مقابل شاگردان تارتار/ سوشا درخشید، بیرانوند لغزید
شرح نیمه دوم:
شروع نیمه دوم نیز مثل نیمه ی اول با مالکیت پرسپولیس بود. تیم میزبان برای رسیدن به گل توپ را بیشتر در اختیار داشت اما در موقعیت سازی توفیقی نداشت.
اولین و بهترین فرصت برای گلزنی در نیمه دوم را بازهم تیم میهمان به دست آورد. نفتی ها بازهم احمد الجبوری را پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ کردند اما این مهاجم قدر این تک به تک را ندانست و با پای چپ توپ را از کنار دروازه ی بیرانوند به اوت فرستاد.
 
دقیقه 59 سید جلال حسینی با ضربه ی سر دروازه ی نفت آبادان را تهدید کرد اما سوشا مکانی بازهم با شیرجه ای بلند در دو مرحله ضربه ی کاپیتان پرسپولیس را از روی خط گرفت.
 
دقیقه 62 علیرضا بیرانوند شوت الجبوری را به کرنر فرستاد و مانع گلزنی نفتی ها شد.
 
دقیقه 64 مهدی ترابی در یک صحنه توپ را از محمد طیبی ربود اما ضربه ی خود را به تیر افقی سوشا مکانی کوبید تا این موقعیت عالی نیز برای پرسپولیس از دست برود.
بازهم احمد الجبوری در موقعیت عالی قرار گرفت اما ضربه ی او را احمد نورالهی دقیقه 74 با تکلی خوب به کرنر فرستاد. این ضربه ی کرنر دقیقه 75 در زاویه ای بسته با ضربه ی سر علیزاده به تور دروازه ی بیرانوند چسبید تا نفتی ها یک بر صفر از پرسپولیس پیش بیافتند.
 
دقیقه 77 سوشا مکانی با فوق واکنش خود مانع گلزنی احمد نورالهی شد.
 
دقیقه 80 بازهم سوشا ناجی دروازه ی نفت مسجد سلیمان شد و ضربه ی آزاد امید عالیشاه را به آغوش کشید.
 
شوت زمینی سیامک نعمتی از کنار دروازه ی مکانی به شکلی خطرناک راهی کرنر شد.
 
مکانی بازهم دقیقه 90 درخشید و این بار ضربه ی سر مهدی عبدی را با کمک تیر دروازه به کرنر فرستاد.
 
مهدی عبدی دقیقه 92 تک به تک مسلم را به تیر عمودی کوبید تا این فرصت هم برای پرسپولیس از دست برود.
 
3 دقیقه وقت تلف شده توسط داور هم سودی برای پرسپولیس نداشت و این تیم چهارمین شکست فصل خود را متحمل شد.
 
پرسپولیس با این شکست 19 امتیازی باقی ماند اما نفت مسجد سلیمان با این برد 17 امتیازی شد و موقتا به رده ششم صعود کرد.
 
دیدار تیم های تراکتور تبریز با شهر خودرو و صنعت نفت آبادان با سپاهان که قرار بود امروز برگزار شود، لغو شد.
 
برنامه ی کامل هفته ی یازدهم لیگ برتر فوتبال به شرح ذیل است:
 
پنج شنبه:
گل گهر سیرجان............ ماشین سازی تبریز(لغو شد)
 
پارس جنوبی................پیکان(لغو شد)
 
جمعه:
تراکتور.....................شهر خودرو(لغو شد)
 
پرسپولیس صفر............نفت مسجد سلیمان یک
 
صنعت نفت................سپاهان(لغو شد)

یک شنبه:
سایپا........................شاهین شهرداری بوشهر، ساعت 16:15
 
ذوب آهن ..................فولاد، ساعت 17:30
 
دوشنبه:
نساجی مازندران.........استقلال، ساعت 17:30
نسخه چاپی