تظاهرات و تحصن معترضان لبنانی در صیدا و طرابلس
به گزارش راسخون به نقل از  ایرنا: در صیدا در جنوب این کشور جوانان معترض عکس های جوانانی که ظرف امروز و روزهای گذشته در اعتراض به وضع بد معیشتی خودکشی کرده اند در دست داشتند.

آنان در حالی که پارچه نوشته هایی با مضمون «گرسنگی ما را کشت» حمل می کردند جلو بانک ها و شرکت برق شهر صیدا تحصن کردند.

یک جوان لبنانی به نام «دانی ابو حیدر» ساکن منطقه النبعه در جنوب لبنان دیروز به دلیل اخراج از محل کارش و مشکل اقتصادی که گریبان گیر او و خانواده اش شد با سلاح گرم خودکشی کرد.

چند روز پیش هم «ناجی فلیطی» دیگر جوان لبنانی به دلیل مسایل مالی و اقتصادی خود را  کشت.

روزنامه ی الجمهوریه نوشت که  امروز یک مرد 56 ساله به نام «نزیه عون» در منطقه ی تبنین در جنوب شرقی لبنان به دلیل بیکار شدن خودکشی کرده است.

معترضان در طرابلس در شمال لبنان هم امروز با برپایی خیمه و تجمع و تحصن روبروی ساختمان های دولتی این شهر، اعتراض خود را نسبت به تشدید مشکلات اقتصادی و اجتماعی نشان دادند.

در همین ارتباط گروه های سیاسی و کمیته های محلی شهر سُنی نشین طرابلس از نمایندگان اهل سنت مجلس ملی لبنان خواستند رایزنی های پارلمانی را برای معرفی نخست وزیر جدید تحریم کنند.

آنان در بیانیه ای که امروز در طرابلس منتشر شد آورده اند که رایزنی های «میشل عون» رییس جمهوری و «سمیر الخطیب» نامزد احتمالی نخست وزیری با رهبران و گروه های سیاسی در مورد شکل کابینه، تعداد وزیران و سهم هر یک از طوایف و احزاب، پیش از این که با مجلس مشورت شود، نقض قانون اساسی لبنان است.

  الخطیب که یک بازرگان و مهندس و مدیر عامل «شرکت خطیب و علمی» در بیروت است یکی از نامزدهای پُست نخست وزیری جدید است.

قرار است صبح و عصر دوشنبه نهم دسامبر(18 آذر ماه 98)  در دو نوبت رایزنی ها و مشورت های ریاست جمهوری و مجلس لبنان برای معرفی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت، در بیروت انجام گیرد.

پس از تشدید اعتراض های مردم لبنان به وضع موجود، «سعد حریری» نخست وزیر این کشور هفتم آبان گذشته استعفا کرد.
نسخه چاپی