اگر توانایی انجام مسئولیت را ندارید وکیل و وزیر نشوید
به گزارش راسخون به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تقوا در امر مصرف و هزینه‌سازی زندگی با دو مصداق افراط و تفریط نشان داده شده است، اظهار کرد: باید در برنامه‌ریزی مصرف به رده‌های پایین‌تر از خود توجه کرد.

وی در ادامه دلیل مشکلات زندگی زوج‌های جوان را الگو قرار دادن زندگی پیشرفته پدر و مادرشان دانست و افزود: ممکن است دختری قبل از ازدواجش در زندگی مرفهی بوده باشد و پس از ازدواج، زندگی‌اش را با دوران مجردی که همراه پدر و مادر بوده است مقایسه کند اما این الگوی مناسبی برای شروع یک زندگی تازه نیست.

 امام جمعه مشهد بابیان اینکه منشأ بیشتر مشکلات جوانان تأمین منابع مالی ابتدای زندگی است، افزود: باید برای زندگی ابتدایی، پایین‌ترین خانواده‌ها را الگوی مصرف قرار داد؛ اگر این الگوی مصرف در زندگی جدید رعایت شود در ابتدای زندگی مشکلی ایجاد نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه راهکار الگوی مصرف، رعایت کفاف است، گفت: سبد هزینه باید مطابق کفاف زندگی باشد و هزینه زندگی بر این اساس مدیریت شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر لزوم الگو قرار دادن حضرت معصومه (س) توسط نسل جوان، عنوان کرد: مسئله جوان‌گرایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است مهم است؛ امروز در نظام خود، به یک تغییر و تبدیل نسل در پاسداری از انقلاب و ادامه راه نیازمند هستیم؛ دیگر نباید با عناصر خسته چهل سال کارکرده، انقلاب را ادامه دهیم؛ بلکه باید نسل جوان انقلابی وارد مسیر شوند.

وی بابیان اینکه انقلاب ما در عرصه مدیریتی، دفاعی و پاسداری نیازمند «حرکت‌های جهادی توفنده» است، گفت: هرچه این حرکت‌ها قوی‌تر باشد، بنیه انقلاب نیز افزایش می‌یابد و در مقابل دشمن نیز دفاع جانانه‌تری خواهیم داشت.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه امروز سالروز به توپ‌بستن حرم مطهر رضوی است، ادامه داد: در حدود بیش از ۱۰۰ سال قبل بود که این مرقد مطهر به‌وسیله روس‌ها به توپ‌بسته شد و این مکان مقدس را هدف گلوله‌های دشمن قرار دادند؛ این جریان تا چند سال گذشته نیز رسم بود که مشهدی‌ها روز توپ‌بندی را اعلام عزاداری می‌کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه استکبار امروز، آمریکای جهانخوار است که موج ایجاد می‌کند، افزود: باید هوشیار باشیم و مبنای مدیریت باید به‌گونه‌ای باشد که در جامعه موج مورد بهره‌برداری دشمن ایجاد نشود؛ ما اگر امروز در اجتماع خودمان بتوانیم برای اقتصاد معیشتی مردم ایمن‌سازی کنیم هیچ‌وقت حرکتی صورت نمی‌گیرد که برای دشمن موج‌آفرین باشد. اشکال در کارگزاری عزیزان مسئول ماست؛ عملکرد مردم در ایمن‌سازی اقتصاد معیشتی باید به نحوی باشد که منجر به منفعت موج حرکت برای دشمن نباشد؛ معیشت مردم باید ایمن‌سازی شود.

وی اظهار کرد: ایمن‌سازی معیشت مردم باعث می‌شود تا کارگری که حداقل دستمزد را دارد زندگی خود را با حداقل‌ها برنامه‌ریزی کند؛ اقتصاد معیشتی ایمن به این معناست که هرروز نرخ تازه‌ای به وجود نیاید و هر مسئله‌ای، تعادل اقتصاد معیشتی را به هم نزند.

امام جمعه مشهد خطاب به مسئولان، افزود: اگر توانایی ندارید وارد عرصه نمی‌شدید؛ مگر مجبور هستید وزیر و وکیل شوید؛ کشور ما یک کشور انقلابی و در حال جنگ با آمریکا است؛ کسی که می‌خواهد وکیل و وزیر شود مدیریت خودش را ارزیابی کند.
نسخه چاپی