بزرگ‌ترین شرکت چاپ اسکناس جهان در حال ورشستگی!
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ شرکتی که اسکناس‌ها و ارزهای بریتانیا و 140 کشور دنیا را چاپ می‌کند، درباره ورشکستگی احتمالی این شرکت هشدار داده است و گفته است در مورد آینده این شرکت «تردید» وجود دارد.

 De La Rue یک شرکت صاحب نام و باتجربه در صنعت چاپ اسکناس است و از سال 1960 تا کنون اسکناس‌های انگلیس را چاپ می‌کند. این شرکت بزرگ‌ترین شرکت چاپ اسکناس در جهان است و حدود یک‌سوم اسکناس‌های جهان را چاپ می‌کند. طبق تحقیقات شرکت گروه ادیسون، این شرکت 36 درصد کل اسکناس‌های در گردش جهان را طراحی کرده است.
 
De La Rue از دو سال پیش تا کنون به علت از دست دادن 400 میلیون پوند (معادل 525 میلیون دلار) در قراردادی برای پاسپورت انگلستان در مقابل یک رقیب فرانسوی، همچنان درگیر مسائل مالی است. فقط هفته گذشته، این شرکت 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

راس مولد، مدیر سرمایه‌گذاری در AJ Bell می‌گوید: «نمی‌توان انکار کرد که آینده شرکت De La Rue بسیار ناخوشایند است.»

در صورت عدم موفقیت شرکت چاپ پول De La Rue در پشت سر گذاشتن مشکلات مالی، ممکن است 2500 نفر از کارکنان این شرکت در معرض خطر اخراج از شغل قرار بگیرند.

به گزارش ان بی سی؛ De La Rue همچنین سال گذشته پس از عدم موفقیت بانک مرکزی ونزوئلا در پرداخت پول برای خدماتی که از این شرکت دریافت کرده بود، قرارداد 18 میلیون پوندی با این بانک را فسخ کرد.

اگر مشکلات مالی این شرکت سال آینده نیز ادامه یابد، 200 سال کار این شرکت نیز به پایان خواهد رسید و 140 کشور جهان مجبور می‌شوند به دیگر شرکت‌های چاپ اسکناس  رجوع کنند.
نسخه چاپی