آغاز به کار هیئت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر
به گزارش راسخون به نقل از سلام سینما این هیأت متشکل از محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی پس از دریافت احکام خود از ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره، تماشای فیلم های متقاضی را برای انتخاب فیلم های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو آغاز کردند.

کار هیأت انتخاب جشنواره تا اواسط دی ماه ادامه خواهد داشت.
 

همایون اسعدیان: شگفتی‌ها حاصل کار جوانان است

همایون اسعدیان از کارگردانان سینمای ایران که ریاست هیات مدیره خانه سینما را عهده دار است گفت: من نگاهم معطوف به اسامی نیست، در چند سال گذشته شگفتی‌ها حاصل کار جوانان بوده نه فیلمسازان اسم و رسم‌دار. قصد توهین به پیشکسوتان را ندارم اما در سال‌های اخیر اگر شگفتی بود کار دست فیلمسازان جوانان بوده است. برای من بسیار لذت‌بخش است که نسل جدید سینما تا این اندازه سینما را می‌شناسد، علم آن را دارد و می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. تصور می‌کنم با توجه به سیل عظیم جوانانی که وجود دارد نتایج خوبی را از سمت آنان شاهد باشیم.

این کارگردان که در چندین دوره جشنواره موفق به دریافت سیمرغ بلورین شده است خاطر نشان کرد: در جشنواره سال گذشته حدود 5 فیلم خوب، 5 فیلم متوسط و چیزی نزدیک به 10 فیلم ضعیف داشتیم. این آمار برای جشنواره‌ای که آثار خود را از میان 80 تا 100 فیلم انتخاب می‌کند، کارنامه خوبی است. حتی در جشنواره‌های بزرگ دنیا هم که از میان هزار فیلم، آثار خود را انتخاب می‌کنند چنین نسبتی نمی‌بینید. اگر در جشنواره امسال هم همین مسیر طی شود اتفاق خوبی افتاده‌است.
 

محمد احسانی: سینمای‌ایران در آستانه پختگی است

محمد احسانی عضو هیات انتخاب سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر درباره ارزیابی خود از جشنواره پیش‌رو اظهار کرد : سال گذشته در سی‌وهفتمین دوره از جشنواره ملی فیلم فجر در هیات داوران حضور داشتم و امسال هم توفیق شد تا به همراه دیگر همکاران به عنوان اعضای هیات انتخاب به تماشای آثار متقاضی حضور در این رویدا‌د مهم بنشینیم.

وی که سابقه معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی را دارد ادامه داد: در میان لیست داوطلبان نام‌های بزرگی را دیدم و همچنین با‌خبرم از جوانانی که به عنوان فیلم‌اولی برای حضور در جشنواره فیلم فجر تلاش می‌کنند، از آنجایی که بر پایه فیلم‌های مستند‌ و کوتاه ساخته شده توسط جوانان شناخت نسبی از آن‌ها به دست‌ آوردم گمان می‌برم جشنواره خوبی پیش‌روی ما باشد.
نسخه چاپی