ثبت‌نام دوره‌های جدید در مرکز مهارت‌های حوزه خراسان
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان مهندس سید حامد عاملی با اعلام این خبر گفت: یکی از چالش‌های پیش روی انسان، شناسایی دقیق نقاط ضعف، قوت و استعدادهای فردی است، که این حوزه علمیه با تلفیق مرکز مشاوره و مهارت‌آموزی در جهت شناسایی و مهارت افزایی طلاب، خانواده آنان و در حرکتی جدید برای عموم مردم در راستای ارائه خدمات اجتماعی، گام‌های مؤثری را برداشته است.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی ابزاری برای توسعه و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف ازجمله اقتصادی و فرهنگی و ... می‌باشد، افزود: دانستن هدف در امر موفقیت، ضمانتی برای رسیدن به موفقیت نیست اما هدفی که با برنامه‌ریزی همراه شود بدون شک چگونه رسیدن به هدف را نشان می‌دهد لذا، برگزاری دوره‌های کاربردی با رویکردی معنوی، می‌تواند به‌عنوان نقشه‌ی راه، مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر مرکز مشاوره و مهارت‌آموزی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تحول در یادگیری عملی مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی در این مرکز، ابراز کرد: مهارت‌آموزی فرصت مغتنمی برای توانمندی فنی افراد، است.

مهندس عاملی در ادامه با توجه به آغاز دوره‌های جدید در مرکز مهارت‌آموزی حوزه علمیه خراسان، گفت: با توجه به ارتقا مهارت طلاب در جذب مخاطبان غیر ایرانی، دوره مکالمه و محاوره زبان عربی از 24 آذرماه در این مرکز آغاز می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش مکالمه عربی به طلاب را گامی در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این زمینه برشمرد و افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه « چند نکته را درباره زبان لحاظ کنید، نخست، زبان عربی را همه باید بدانند یعنی جزو ملزومات است؛ دوم، زبان‌های غیرعربی منحصر در انگلیسی نشود. بقیه زبان‌های غربی و شرقی آموزش داده شود و سوم، زبان‌های دیگر مانند زبان عربی الزامی نباشد.»، ازاین‌رو مرکز مهارت‌ها، دوره مکالمه و محاوره زبان عربی را برگزار می‌کند.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت‌آموزی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ارتقا سطح طلاب در زمینه‌های تخصصی، اضافه کرد: دوره سخنوری و تاکتیک‌های سخنرانی ویژه برادران باهدف آموزش روش‌های نوین در جذب مخاطب برای سخنرانی‌ها، برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا20 آذرماه جهت ثبت‌نام فرصت دارند.
وی با عنایت به این شعار که " هر طلبه، یک مدیر فرهنگی است"، گفت: دوره مدیریت فرهنگی در راستای رویکرد مدیریتی فعالیت‌ها، ویژه فعالان فرهنگی از 25 آذرماه دراین مرکز برگزار می شود.

عاملی به برگزاری دوره آموزش گلهای کریستالی و دکوپاژ ویژه خواهران از 26 آذرماه اشاره کرد و در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به سامانه مهارت حوزه به نشانی http://edu.hozehkh.com و یا مراجعه حضوری به آدرس نبش آیت‌الله عبادی 55، مرکز مشاوره و مهارت‌آموزی، اقدام نمایند و شماره تلفن 32008822 نیز، برای کسب اطلاعات بیشتر در اختیار مخاطبان قرار دارد.
نسخه چاپی