نیازمند مجلسی انقلابی برای دوره جدید هستیم
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله رفعتی در جلسه طلاب نائین، خوروبیابانک و فرخی که شب گذشته در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت و گفت: اسلام بدون شک دین تمدن ساز بوده و بی شک علوم دینی این دین باید در حوزه های علمیه تحصیل شود.
وی ابراز داشت: «عمق و غنای دین»، «گستره و شمول دین نسبت به تمامی ساحت های زندگی بشری»، «دارایی انسجام و همگرایی میان تمام ابعاد دین» و «پاسخگوی نیازهای بشر در تمام اعصار و قرون»، چهار ویژگی مهم دین تمدن ساز اسلام است.

رئیس شبکه جهانی ولایت خاطرنشان ساخت: اگر اسلام مسئله ای را حرام اعلام کرده است، در کنار آن موضوع دیگری را جایگزین آن کرده تا انسجام و همگرایی میان احکام دین وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی تصریح کرد: حوزه های علمیه که معهد پرورش عالمان دین است، باید آموزش های دینی و حوزوی برخوردار از این چهار ویژگی به همراه تهذیب و معنویت باشد؛ اگر در هریک از این ویژگی ها کاستی داشته باشیم، حوزه ناقص است و در تراز دین تمدن ساز نخواهد بود.
وی بیان داشت: «غنای علمی»، «جامعیت»، «چند بُعدی بودن»، «انسجام و همگرایی میان تفکرات و معلومات» و «پاسخگویی به نیازهای جامعه» از جمله خصوصیات طلاب حوزه های علمیه است

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های عملیه اظهار داشت: اگر این خصوصیات به همراه تهذیب و اخلاق در طلبه و استاد حوزه بود، این حوزه در تراز دین تمدن ساز و در تراز حوزه انقلابی قرار خواهد گرفت.

رئیس شبکه جهانی ولایت ابراز داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که حوزه باید انقلابی بماند، در همین راستاست.
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی خاطرنشان ساخت: امروز مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و طلاب و فضلا موظفند برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند تا هم بتوانیم به منویات رهبر انقلاب که مشارکت حداکثری است، جامه عمل بپوشانیم و هم افرادی اصلح، ولایی و پرتلاش وارد مجلس شوند.

وی تصریح کرد: ما نیازمند مجلسی انقلابی هستیم تا شاهد تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام و امثال آن در این مجلس نباشیم.
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه بیان داشت: باید با مشارکت حداکثری مردم، اشتباهات گذشته جبران شده و افرادی توانمند، انقلابی و متخصص وارد مجلس شوند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام رئیسی، نماینده طلاب نائین، خوروبیابانک و فرخی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: نائین و خوروبیابانک منطقه ای کویری، اما دارای مردمانی متدین می باشد که از دل آن منطقه، طلاب بسیار باصفا و متدینی در حوزه علمیه قم حضور داشته و مشغول به تحصیل هستند.
وی ابراز داشت: امروز بیش از ۴۰۰ طلبه از منطقه نائین و خوروبیابانک و فرخی در حوزه علمیه قم حضور دارند که تعداد زیادی از این اشخاص، از مدرسین حوزه بوده و در سمت های گوناگون حضور دارند.

نماینده طلاب نائین، خوروبیابانک و فرخی خاطرنشان ساخت: استان اصفهان دومین رتبه حضور طلاب را در شهر مقدس قم دارد؛ اما از حیث برخی از مشکلات، جزو رتبه های آخر بوده که نشان از معنویت و صفای طلاب این خطه دارد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در مجمع طلاب برخی از شهرستان ها در حال اجراست، برگزاری برنامه های ماهانه با حضور طلاب و خانواده های آنان است که آماده برگزاری این برنامه ها بوده و نیازمند همکاری، همیاری و همدلی شما عزیزان هستیم.
نسخه چاپی