آمریکا تدابیر امنیتی را در عین الاسد تشدید کرد
به گزارش راسخون و به نقل از خبرگزاری فارس، یک منبع مطلع امنیتی در استان «الانبار» عراق، شنبه (امروز - ۲۸ دسامبر)، از تدابیر امنیتی شدید و بی‌سابقه نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی «عین الاسد» در این استان خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «السومریه» تصریح کرد: نیروهای آمریکایی تدابیر امنیتی پیشگیرانه بی‌سابقه‌‌ای را در پایگاه عین‌الاسد واقع در ناحیه «البغدادی» در شهرستان «هیت» در غرب الانبار برقرار کرده‌اند و این اقدام پس از حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکایی «K1» در استان کرکوک عراق صورت گرفت.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: هواپیماهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز این پایگاهند و نیروهای آمریکایی یک چتر امنیتی بر فراز این پایگاه ایجاد کرده‌اند تا از هرگونه حمله احتمالی جلوگیری کنند. به همین دلیل نیز شمار زیادی از هواپیماهای آمریکایی در محدوده پایگاه عین‌الاسد برای رصد هرگونه تحرک در اطراف این پایگاه به پرواز درآمده‌اند.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

منابع رسانه‌ای دوازدهم آذرماه گذشته، از اصابت پنج موشک به داخل پایگاه نظامی «عین الاسد» در الانبار واقع در غرب عراق خبر داده بودند.

جمعه شب، پایگاه نظامی آمریکایی «K1» در استان کرکوک عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت که به کشته شدن یک پیمانکار این کشور و زخمی شدن چند نظامی آمریکایی منجر شد.
نسخه چاپی