طالقانی در گفتگو با راسخون: برای المپیکی ها آن طور که باید هزینه نکردیم/شهادت سردار سلیمانی کمرم را شکست
محمدرضا طالقانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شهادت جانسوز سردار رشید اسلام و ایران سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: به همسر، دختران، پسر و برادر و خانواده ی محترم ایشان ابتدا تسلیت می گویم. افتخار می کنم که بگویم چندین سال بود که این مرد بزرگ را از نزدیک می شناختم. در تلویزیون یک نفر حرف دلم را زد که گفت: سلیمانی سردار نبود، سرباز وطن بود. سربازی بود که وقتی نگاه کنید می بینید که در صف اول همه ی رویدادهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی بود. آن سوی مرزها بود و برای مملکت ما امنیت را برقرار می کرد. دیشب به حال خودم گریه کردم که چنین شخصیت بزرگی را از دست دادیم. دقیقا حرف آقای ما امام حسین (ع) که بعد از شهادت حضرت ابوالفضل (ع) فرمودند: کمرم شکست؛ واقعا کمر من و همه ی مردم با شهادت سردار شکست.
 
وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی حتی چهره ی ورزشی هم بود. ایشان را خیلی سال است می شناختم. از قبل از جنگ. در سوریه خیلی با هم رفاقت داشتیم چون زمانی من مسئول حج و زیارت هتل های آنجا بودم. همیشه سیزدهم هر ماه در منزل روضه داریم که ماه قبل حاج قاسم محبت کردند و یک صندوقچه ی قشنگ که از سوریه آورده بود، توسط برادرش به منزل ما فرستادند که داخلش بیرق حضرت زینب سلام الله علیها بود. نذر کردم که حالا علمدار این کار (سردار سلیمانی) برای من این بیرق را فرستاده، سردر خانه نصب کنم تا بگویم علمدار ما رفته اما علمش برافراشته است. مردم دنیا بدانند که ما سربازهای بی ریا داریم که بدون هیچ چشم داشتی برای مملکت ما جان می دهند. به همین دلیل است که مردم سردار قاسم سلیمانی را دوست دارند و بعد از شهادتش انگار پدر و مادر خود را از دست داده اند، اشک می ریزند. این شرف مردم ما می رساند که این قدر، قدرشناس هستند. 80 میلیون ایرانی می گویند، خودمان حاج قاسم هستیم. آماده اند برای جان فشانی و خون دادن.  
 طالقانی در گفتگو با راسخون: برای المپیکی ها آن طور که باید هزینه نکردیم/شهادت سردار سلیمانی کمرم را شکست
عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی فدراسیون کشتی تصریح کرد: خیلی وقت بود که از کشتی دور بودم و از وقتی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون شد، با من صحبت کرد که به او کمک کنم. به خاطر اینکه بار تجربی فدراسیون بیشتر شود و محبتی که وزیر ورزش داشت و برای من حکم زد، از آن روز خود را موظف می دانم تا حق شناس باشم و به آنها کمک کنم. احساسم این است که 3، 4 ماهی که تیم جدید کار را آغاز کرده، به خاطر مشکلات بیش از حد به خصوص کمبود بودجه ای که وجود دارد، راه سختی داریم. فعلا دارند دیکته ای را می نویسند. باید به این مسئولان جدید فرصت داد و برنامه ریزی هایی که می کنند، می خواهند کارهایی کنند که انشالله در المپیک 2020 مردم را خوشحال کنند. من نیز به اندازه ی کمی که توان دارم می خواهم در خوشحال کردن مردم سهیم باشم. هم مردم، هم مملکت و هم ورزش و بیشتر از آن، کشتی را دوست دارم.
 
محمدرضا طالقانی گفت: تیم ما بسیار جوان اما با انگیزه است. نفرات عوض شدند. خیلی از مشکلات هم وجود دارد به خصوص مصدومیت 2 نفر از پهلوان های (کشتی گیران) ما که سردمداران وزن خود هستند. باید از این مصدومان خیلی مواظبت کرد تا بتوانیم آنها را با آمادگی به المپیک برسانیم. به هرحال زمان کمی تا شروع این رویداد بزرگ مانده و باید کاری کنیم تا بتوانیم با برنامه ریزی دقیق بهترین استفاده را بکنیم.
 
وی افزود: ما خیلی به المپیک و مدال آوری کشتی گیران خود امیدواریم. تیم ما جوان است و انگیزه ی زیادی دارد. کمی به این جوان ها بها داده شود، جواب اعتماد را خواهند داد. مصدومان ما جراحی کردند و در حال فیزیوتراپی هستند. برنامه های خود را طوری طراحی کردیم که بچه ها بتوانند آماده شوند. دوره ی نقاهت هرورزشکار بستگی به وضعیت جسمانی آنها دارد که البته خوشبختانه مصدومان ما به خاطر نیروی جوانی زودتر بهبودی خود را بدست می آورند. باید برای اینها برنامه ریزی ظریفی انجام داد. به آنها فرصت بدهیم تا خوب استراحت کنند و از پای مصدوم خود استفاده نکنند تا بهتر شوند. برخی تعلل ها در جراحی مصدومیت باعث می شود تا ورزشکار نتواند با آمادگی به المپیک برود که در این صورت تیم به هم می ریزد و روحیه از دست می رود.
 
رئیس اسبق فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: کشتی با دیگر رشته ها فرقی که دارد، همه از کشتی انتظار دارند که وقتی در هر تورنمنتی شرکت می کند، مدال های خوش رنگ بیاورد؛ چه برسد به المپیک که همه ابتدا به مدال آوری این رشته دل بسته اند. فقط از کشتی انتظار مدال دارند. خوشبختانه رشته های دیگر تازه آمده اند در این چرخه؛ مثل تکواندو، دوو میدانی و وزنه برداری. در نهایت همه ی چشم ها به کشتی دوخته شده، که حق هم همین است. چون ما اولین مدال المپیکی خود را از کشتی و وزنه برداری گرفتیم. حالا هم همین است. این مایه ی امیدواری است تا رشته های دیگر هم بتوانند برای ایران افتخارآفرینی کنند. هنوز هم کشتی حرف اول را می زند. از دولت، مجلس و وزارت ورزش می خواهم که به کمیته ی ملی المپیک کمک کنند تا به فدراسیون ها به خصوص المپیکی ها بودجه ی لازم را بدهند. انشالله بتوانیم در المپیک 2020 با برافراشته شدن پرچم مقدس ایران دل مردم را شاد کنیم.
 
محمدرضا طالقانی در خصوص اینکه پیش بینی اش از مدال آوری احتمالی کشتی گفت: من بلد نیستم دروغ بگویم. اینکه کشتی چند مدال در المپیک 2020 می آورد. اما دوست دارم که بیشترین مدال را بچه های ایران در المپیک بگیرند به خصوص کشتی. اما واقعا خرج و هزینه ای که باید برای المپیکی ها می شد، نکردیم. فدراسیون ها همه منتظر بودجه و کمک هستند تا تیم ها و نفرات خود را برای المپیک آماده کنند. امیدوارم با روحیه ای که بچه ها به خاطر عرق ملی دارند و انگیزه ای که مردم به آنها می دهند، بتوانند مدال های خوش رنگ بیاورند. مسئولین و همه چه زبانی، چه مالی، چه معنوی و حتی قلمی کمک و حمایت کنند تا ورزشکاران ما بتوانند در این آوردگاه سخت مدال بگیرند.
نسخه چاپی