آتش بازی استقلال در امارات با دبل شیخ/شهرخودرو به سختی گام اول را برداشت
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، بازی اول مرحله ی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا امروز ساعت 17:50 برگزار شد که در یکی از این دیدارها استقلال ایران در شهر دبی امارات به مصاف الکویت کویت رفت و در پایان موفق شد با 3 گل حریف خود را در هم بکوبد.
 
گل های شاگردان مجیدی را در این بازی شیخ دیاباته دقیقه (28 و 54) و وریا غفوری (59) به ثمر رساندند.
 
آبی های پایتخت که برای رفتن به دبی، ماجراهای عجیب و غریبی را پشت سر گذاشته بودند، با وجود خستگی و معطلی 13 ساعته در فرودگاه، بازی خوبی به نمایش گذاشتند و توانستند اولین گام پلی آف را با موفقیت بردارند.
 
استقلال بعد از پشت سرگذاشتن الکویت، سه شنبه در قطر، الریان این کشور را پیش رو دارد و در صورت پیروزی به مرحله ی گروهی می رسد و در گروه اول این رقابت ها قرار می گیرد.

ترکیب استقلال ایران
سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور(75-میلیچ)، مسعود ریگی، علی کریمی، آرش رضاوند(46-فرشید باقری)، مهدی قائدی و شیخ دیاباته(68-امیرارسلان مطهری)

ترکیب الکویت کویت:
حمید یوسف القلاف، خالد القحطانی(72-التاراوا)، حسین الحکیم، فهد حمود الرشیدی، فهد الهاجری، سیسوکو، یوسف الخبیزی، عبدالله سالم البوریکی، یوسف ناصر السلیمان، علاء عباس و بیسمارک(63-فیصل زیاد)

شرح بازی:

استقلال بازی را بهتر از حریف شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی سعی کرد، قدرت خود را بر حریف دیکته کند. توپ و میدان بیشتر در اختیار آبی پوشان کشورمان قراردارد اما از فرصت های نصف و نیمه ی بدست آمده، آن طور که باید استفاده نمی کنند.
 
تیم حریف سعی دارد در تک حملات خود با شوت های از راه دور دروازه ی استقلال را تهدید کند. در یکی دو صحنه ضربه ی مهاجم برزیلی الکویتی ها به شکلی خطرناک راهی اوت شد.
 
بالاخره دقیقه (28) استقلال توسط شیخ دیاباته مزد تلاش خود را گرفت. ارسال بلند پشت مدافعان الکویت توسط دانشگر، با حرکت انفرادی خوب دیاباته همراه شد و این بازیکن در بین مدافعان حریف با ضربه ای زمینی دروازه ی الکویت را باز کرد.
 
حرکت بازیکنان الکویت برای به تساوی کشاندن بازی در دقیقه 36 با واکنش زیبای حسینی ناکام ماند و این دروازه بان شوت مهاجم حریف را به کرنر فرستاد.
 
این بار نوبت استقلال بود که خطرناک ظاهر شود اما ضربه ی سر دیاباته را مدافع حریف پوشش داد. دقیقه 39 بازهم استقلال با دانشگر می توانست به گل دوم برسد اما شوت این بازیکن با فاصله ی کمی به بیرون رفت.
 
تیم حریف که نمی خواست نیمه ی اول را بازنده به رختکن برود، دقیقه 42 نزدیک بود دروازه ی استقلال را باز کند اما ضربه ی سر بازیکن عراقی الکویت به شکلی خطرناک به بیرون رفت تا در نهایت نیمه ی اول با برتری آبی پوشان ایران به پایان برسد.
 
در نیمه ی دوم مطابق انتظار، الکویت برای جبران کمی پیش کشید اما چیزی نگذشت که بازهم استقلال بازی را در اختیار گرفت. اولین فرصت این نیمه را دیاباته از دست داد و فرصت عالی او را دروازه بان حریف گرفت.
 
در ادامه حملات شاگردان مجیدی بیشتر شد. ارسال وریا غفوری از سمت راست در محوطه ی جریمه به دیاباته رسید و این بازیکن پس از کنترل توپ، با ضربه ای دیدنی گل دوم خود و استقلال را در دقیقه (54) به ثمر رساند.
 
کویتی ها که هنوز از شوک خوردن گل دوم بیرون نیامده بودند، پشت محوطه ی جریمه روی دیاباته مرتکب خطا شدند. این بار وریا غفوری پشت این ضربه ی آزاد ایستاد و توانست با ضربه ای زیبا گل سوم آبی ها را در دقیقه (59) به ثمر برساند.
 
در ادامه تیم الکویت که امید خود را از دست داده بود نتوانست به بازی برگردد و استقلالی ها با روحیه ی بالا نبض کار را در دست گرفتند و اگر کمی در زدن ضربات آخر دقت می کردند، موفق به زدن گلهای بیشتری می شدند.
 
دقیقه 80 روی یک ضربه ی آزاد الکویت می توانست به گل برسد که ضربه ی زیبای بازیکن حریف با عکس العمل دیدنی حسینی به کرنر رفت.
 
بازهم حسینی در ادامه درخشید و مانع باز شدن دروازه ی استقلال شد.
 
دقیقه 85 استقلال فرصت زدن گل چهارم را داشت که مهدی قائدی پاس طلایی میلیچ را قدر ندانست و در آستانه ی دروازه توپ را به پاهای گلر حریف کوبید. در ادامه استقلالی ها چند موقعیت خوب دیگر را نیز از دست دادند تا این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به پایان برسد.
 
شهر خوردو 2-الرفاع بحرین یک؛ پیروزی دشوار شهرخودرو مقابل حریف بحرینی
 
تیم شهر خودرو دیگر نماینده ی فوتبال ایران در مرحله ی پلی آف، امروز ساعت 17:50 در امارات به مصاف الرفاع بحرین رفت که در پایان موفق شد 2 بر یک حریف خود را از پیش رو بردارد.
 
گل های شهر خودرو را محمدرضا خلعتبری دقیقه (19) و امین قاسمی نژاد (82) به ثمر رساندند و تک گل حریف را الطاهر دقیقه (35) به ثمر رساند.
 
شاگردان مجتبی سرآسیایی با این برد به تیم السیلیه ی قطر رسیدند و باید سه شنبه در زمین این تیم به میدان بروند.

شهر خودرو در صورت پیروزی در این دیدار، در گروه دوم لیگ قهرمانان قرار می گیرد. 
نسخه چاپی