روحانی: در آستانه انتخابات بسیار مهمی هستیم/ شدیدترین تحریم بر مردم کشورمان وارد شده و مردم دلاورانه ایستادگی می‌کنند
به گزارش راسخون؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین بهره برداری از طرحهای صنعت آب و برق استان تهران که در شهرستان پاکدشت برگزار شد گفت: منطقه ورامین پیشوا باقرآباد منطقه ای است که به گردن مردم ما در انقلاب اسلامی حق بزرگی دارد؛ در آن روزهایی که غربت انقلاب اسلامی بود کاری که مردم این منطقه در روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ فراموش نشدنی است.

وی با اشاره به روزهای آغاز نهضت اسلامی و انقلاب، ادامه داد: در ۱۵ خرداد ۴۲ مردم قم و پیشوا و بسیاری جاهای دیگر قیام و فداکاری کردند و اولین قدم برای حرکت پر شتاب نهضت اسلامی بود.
 

**شدیدترین تحریم بر مردم کشورمان وارد شده و مردم دلاورانه ایستادگی می‌کنند

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم همیشه در زمانی که دشمن چشم طمع به کشور ما داشته یکپارچه به صحنه آمدند و فریاد زدند و و مقاومت کردند. امروز بعد از دوسال شدیدترین تحریم و فشار اقتصادی بر مردم عزیز کشورمان وارد شده و مردم دلاورانه ایستادگی می‌کنند.

روحانی بیان داشت: زندگی در این دو سال  سخت شده است. شرایط برای تمام مردم دنیا و عقلا غیر قابل پیش بینی بوده است و کمتر فکر می‌کردند که یک دولت که ادعای تمدن و دموکراسی می کند و ادعای حقوق بشر می کند بخواهد یک پیمان و معاهده و توافق را زیر پا بگذارد و ظلم و ستم نسبت به یک ملت بزرگ شروع کنند و این ظلم هیچ مرز و حتی نداشته باشد و از آن طرف هم کسی فکر نمی کرد مردم ما اینچنین مقاوم باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ترامپ در آغاز تحریم در سال ۹۷ به رهبران اروپایی گفته بود که بعداً دو نفر از همان رهبران به من گفتند که ترامپ به ما گفت شما (اروپا) سه ماه صبر کنید؛ تا سه ماه دیگر جمهوری اسلامی در ایران وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اینها منطقه را نمی‌شناسند و مردم ایران را نمی شناسند نمی دانند برای مردم ما استقلال چقدر مهم است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم دلاورانه دارند ایستادگی و مقاومت می‌کنند، بیان داشت: اینها که سبک مغز هستند و منطقه و مردم ایران را نمی‌شناسند، نمی دانند برای مردم ما استقلال چقدر مهم است. مردم ما برای استقلالشان و برای مردم سالاری و حاکمیت ملی خود خون دادند حالا یک حکومتی که چند صباحی است به همه دنیا دارد ظلم می کند روی کار آمده است.
 

**کمتر کشوری است در منطقه که سایه ظلم آمریکا را ندیده باشد

وی ادامه داد: کمتر کشوری است در منطقه که سایه ظلم آمریکا را ندیده باشد اما مردم منطقه، لبنان سوریه عراق و یمن ایستادگی  و مقاومت کردند و انشاالله خداوند پیروزی را نصیب آنها می سازد که تاکنون در این صحنه پیروز بودند.

روحانی تصریح کرد: ما در آستانه یک انتخابات بسیار مهم ملی هستیم که امیدواریم همه مردم ما پای صندوق رای بیایند، شرکت و تلاش کنند. این انتخابات در سیاست‌های منطقه ای و جهانی برای قدرت ملی ما تاثیرگذار است  و اگر هم اشکالی در گوشه کناری می‌بینیم  و برخی ممکن است مسیر را یک مقداری خطا رفته باشند، هم باید نصیحت کنیم و هم باید هدف بلند مان را از یاد نبریم و آن حضور در صحنه انتخابات است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پای صندوق انتخابات بیایید، گفت: باید این وظیفه مهم را فراموش نکنیم که در این مقطع تاریخی بدانیم حضور ما در صحنه چقدر تاثیر گذار است.

وی بیان داشت: در همین سال‌های  تحریم شدید علیه ملت ما، به حمدالله مردم ما، کارگزاران نظام، خادمان شما در شرکت‌ها، مهندسین، کارگران و کشاورزان اقدامات بسیار مهمی انجام داده‌اند. اما در شرایط تحریم و فشار این اقدامات مهم‌تر است، آنها فکر می کردند از سال ۹۷ که تحریم ها را آغاز کردند دولت حداکثر می تواند نان و غذای مردم را تامین کند، اما آنها فکر می کردند از توسعه و پیشرفت کشور دیگر خبری نخواهد شد این که می بینید در عرض این چند ماه  ۱۳۳ پروژه آب و برق در ۲۲ استان به  ارزش ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح شده است به معنی قدرت دولت و مردم و به معنای تلاش ارزشمندی است که امروز انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت:‌ دستگاه‌های تبلیغاتی ما یک مقدار کم کاری دارند. ما باید برای مردم توضیح و شرح دهیم که در این شرایط سخت و مشکل چگونه همه دست به دست هم دادند. از این تفکرات، تخیلات و توهمات کودکانه باید یک مقدار فاصله بگیریم؛ برخی می‌گویند برخی از طرح‌ها را نباید توضیح بدهیم چون دولت محبوب و قوی می‌شود.
 

**دولت خادمان ملت، نوکران ملت و نمایندگان ملت هستند

رئیس جمهور با طرح این پرسش که دولت چه کسی است؟ تصریح کرد:‌ دولت خادمان ملت، نوکران ملت و نمایندگان ملت هستند. گاهی حرف‌هایی که حرف کاملاً ناصحیح است زده می‌شود که این نماینده مجلس نماینده وکیل المله یا وکیل الدوله است. وکیل المله یا وکیل الدوله در زمان رژیم گذشته  شاید درست بود اما امروز که دولت منتخب مردم است از مردم بر خواسته و با رای مردم سر کار آمده است از بنیان این حرف غلط است.

وی بیان داشت: انقلاب ما برای همین بود که دولت و ملت به یکدیگر متصل شوند و در کنار هم قرار بگیرند دولت جز خدمت به مردم سِمَت دیگری ندارد مسئولیت دیگری ندارد مسئولیت اصلی دولت خدمت به مردم است و تلاش برای مردم است.

رئیس جمهور گفت: اینکه وزیر نیرو اعلام کرد تصفیه‌خانه ها در این دولت ۲/۶ برابر شده و تا پایان دولت اگر همه طرح‌ها انجام شود 3 برابر دولت‌های قبلی کار شده آیا همین کافی نیست؟ دولتی که در تنگنا سه برابر همه دولت‌های قبلی کار کرده در سد سازی و روستاها هم همینطور بوده است.

روحانی تصریح کرد: در روستا‌ها آمار درخشان تر است، اعلام کردند تا امروز 7 میلیون نفر تحت پوشش آب آشامیدنی قرار گرفتند و تا پایان دولت به 10 میلیون نفر هم می‌رسد. تا قبل از این دولت آب سالم پایدار روستایی برای کمتر از یک میلیون نفر بوده است و تا پایان این دولت ده برابر می‌شود ما باید به کار مهندسین و کارگرانمان افتخار کنیم. 

رئیس جمهور اظهار داشت: من نمی‌خواهم بگویم این خدمتی که دولت انجام می‌دهد کافی است، نه؛ چیز دیگری در ذهن ما بود ما فکر نمی‌کردیم یک دولت دغلکار، فریبکار و تروریست در آمریکا روی کار بیاید که بدتر از همه دولت‌های قبلی آمریکا بوده است و بعد بیاید این همه فشار بر مردم خودش، جهان ایران منطقه و متحدین خودش ایجاد کند ما آروزهای بلندتری در این دولت داشتیم اما از امید و آرزوهایمان عقب نشینی نخواهیم کرد ولو اینکه یک مقداری از پیش بینی کمتر باشد.

روحانی با اشاره به افتتاح طرح تصفیه خانه آب در شهرستان پاکدشت گفت: اینکه در منطقه جنوب تهران و شهرستان‌های جنوب تهران مردم از آب آشامیدنی با کیفیت بالا برخوردار می‌شوند و کیفیت این آب برابر با کیفیت آب شمال تهران است، ‌این یعنی عدالت و خدمات انجام شده در این منطقه برای مردمی است که طی سال‌ها با محرومیت مواجه بودند و مشکلات زیادی را تحمل کردند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز باید با احساس مسئولیت تحقق اهداف مد نظر را دنبال کنیم، گفت: در فصل زمستان قرار داریم. قبل از دولت تدبیر و امید و حتی سال اول فعالیت این دولت ناچار بودیم در این فصل گاز برخی مناطق را قطع کنیم و خانواده‌ها با مشکل مواجه می‌شدند، اما امروز روزانه 600 میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می‌شود که رقم بسیار بالایی است و خوشبختانه با مشکلی مواجه نیستیم و با اقداماتی که در آینده انجام می شود سال آینده تولید گاز ما روزانه به یک میلیارد متر مکعب خواهد رسید که این یک موفقیت بزرگ است.

روحانی گفت: در دولت گذشته ناچار شدیم در فصل زمستان از یک کشور همسایه گاز را به 9 برابر قیمت بخریم، همان کشور همسایه در دولت ما 2 سال قبل تصمیم به گران کردن گاز گرفت که ما خودمان گاز وارداتی را قطع کردیم و از گاز تولید شده در کشور استفاده کردیم.


منبع: خبرگزاری فارس
نسخه چاپی