سامسونگ هم به صف تحریم کنندگان ایران پیوست
با روی کار آمدن دونالد ترامپ در ایالات متحده آمریکا زمینه برای تحقق شعار خود در رابطه با پاره کردن برجام هسته ای مهیا شد و وی رسما کشورش را از این توافق بین المللی بیرون کشید و بازگشت به توافق هسته ای را منوط به انعقاد یک توافق نامه جدید که بیش از پیش امکان محدود کردن کشورمان را داشته باشد اعلام کرد. این زیاده خواهی مستکبرانه ترامپ با پاسخ منفی ملت ایران روبرو شد و ترامپ برای تحمیل خواسته خود سیاست فشار حداکثری علیه ایران را اعلام کرد.

بر مبنای این سیاست غیر انسانی، دولت آمریکا مجاز شد تا با بهره گیری از تمام ابزارهای در دسترس خود از جمله تحریم‌های ثانویه ملت ایران را برای پذیرش یک توافق جدید تحت فشار قرار دهد. به همین دلیل هم ترامپ اعلام کرد که کشورهای جهان بین رابطه اقتصادی با ایران و آمریکا باید یکی را انتخاب نمایند.

این تهدید ترامپ خیلی زود رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و نهادهای اقتصادی امریکا فرایند شناسایی و تحریم شرکت‌ها و کشورهای مرتبط با اقتصاد کشورمان را آغاز کردند تا از این طریق هزینه حفظ ارتباط اقتصادی با کشورمان را برای نهادهای دولتی و خصوصی جهان افزایش دهند. طبیعتا در این شرایط اغلب شرکت‌های جهان در دو راهی حفظ ارتباط خود با ایران یا آمریکا مورد دوم را انتخاب می کنند و  به همین دلیل نیز  بلافاصله پس از شروع تحریم‌های حداکثری آمریکا اکثر شرکت‌های بزرگ اروپایی از بازار کشورمان خارج شدند و به صورت رسمی حضوری در کشورمان ندارند.
 

چشم بادامی های خائن!

طی روزهای گذشته شرکت کره ای سامسونگ پیغامی را به هزاران کاربر تلفن‌های هوشمند خود در ایران ارسال کرده و شروع محدودیت های تحریم خود علیه آنها را اعلام نموده است! بر اساس این اطلاعیه که توسط پست الکترونیکی به دست کاربران ایرانی این برند کره ای رسیده از این به بعد کاربران ایرانی فروشگاه گلکسی سامسونگ با محدودیت های زیادی روبرو خواهد بود.

در متن کوتاه این اطلاعیه آمده است: «از تاریخ 2020/2/25 ، فروشگاه گلکسی دیگر قادر نخواهد بود که به مصرف کنندگان در ایران امکان خرید برنامه یا محتوای برنامه ها را بدهد. لطفا توجه کنید که مصرف کنندگان در ایران همچنان قادر خواهند بود که برنامه های مجانی را دانلود کنند. ما از بابت هرگونه مزاحمت ایجاد شده صمیمانه پوزش می‌طلبیم. از شما سپاسگزاریم.»

این اخطار که از طرف تیم اجرای این فروشگاه کره ای ارسال شده تأکید دارد که از تاریخ سه شنبه 6 اسفند ماه کاربران ایرانی قادر به خرید نرم افزار از این فروشگاه نخواهند بود که دلیل آن هم احتمالا چیزی جز پذیرش تحریم‌های بانکی آمریکا علیه کشورمان نیست!
 
 سامسونگ هم به صف تحریم کنندگان ایران پیوست
 

فروشگاه گلکسی سامسونگ دقیقا چیست!

فروشگاه گلکسی یاGalaxy Stor   بازار فروش اپلیکیشنها و نرم افزارهای این شرکت بوده که برای محصولات هوشمند این برند کره ای ارائه شده است تا کاربران سامسونگ در حد امکان بی‌نیاز از فروشگاه نرم افزاری گوگل باشند و البته درآمد حاصل از آن هم به جیب آمریکایی‌ها ریخته نشود.

این فروشگاه نرم افزاری  و محتوایی فعالیت رسمی خود را از 14 سپتامبر سال 2010 میلادی آغاز کرد و در حال حاضر با عرضه نرم افزارها و اپلکیکشن های سیستم عامل‌های اندروید، تایزن و ویندوز موبایل در بیش از 125 کشور به ارائه خدمات می پردازد.

نرم افزارهای موجود در این بازارچه شامل برنامه های کاربردی، بازی ها و اپلیکیشن های بهینه سازی و… است که بخشی از آنها رایگان و بخشی غیر رایگان می باشد و کاربران برای استفاده از آنها بایستی مبالغی را پرداخت نمایند.

حال هم که سامسونگ شروع تحریم های خود علیه کاربران ایرانی را اعلام کرده است احتمالا علاوه بر غیر فعال شدن گزینه خرید نرم افزارهای غیر رایگان توسط کاربران ایرانی شاهد ممنوعیت و از دسترس خارج شدن نرم افزارهای تولید شده توسط کاربران ایرانی نیز خواهیم بود.
 

لزوم پاسخگویی مناسب به تحریم کاربران ایرانی توسط سامسونگ

همسویی سامسونگ با تحریم‌های آمریکا طبیعتاً یکی از غیر اخلاقی‌ترین اقدامات این شرکت کره ای علیه کاربران ایرانی است. آن هم در شرایطی که بازار تلفن همراه کشورمان به شکل ویژه تحت نفوذ این برند کره ای قرار دارد و هر ساله میلیون‌ها دلار از محصولات این شرکت در بازار کشورمان به فروش می‌رسد و پول آن به جیب چشم بادامی‌های سئول نشین واریز می شود.

لذا به نظر می‌رسد که مقامات کشورمان در مواجهه با این اقدام غیر حرفه ای شرکت سامسونگ و همراهی آنها با تحریم‌های ضد انسانی دولت آمریکا بایستی فروش محصولات این برند کره ای را در کشور ممنوع اعلام کرده و با وضع سیاست‌های گمرکی جدید مانع از تداوم حضور این برند کره ای در بازار کشورمان شوند تا در پی آن این پیغام به خوبی به سامسونگ و دیگر شرکت‌های بین المللی حاضر در بازار کشورمان مخابره شود که همسویی با سیاست های ضد ایرانی و اعمال محدودیت برای کاربران ایرانی بدون هزینه نخواهد بود.
نسخه چاپی