شروع ناامید کننده نماینده ی ایران/استقلال متوقف شد، شهر خودرو باخت
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امروز مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و 2 نماینده از چهار تیم ایرانی حاضر در این رقابت ها به مصاف حریفان خود رفتند.
 
الشرطه عراق یک- استقلال یک؛ توقف آبی ها در اربیل
 
تیم استقلال ساعت 18 امروز در ورزشگاه فرانسو حریری اربیل عراق میهمان الشرطه ی این کشور بود که در نهایت با تساوی یک بر یک مقابل میزبان خود متوقف شد.
 
حسام کاظم دقیقه (24) گل به خودی برای استقلال و علی فائز عطیه (47) برای الشرطه گلزنی کردند.
 
ترکیب الشرطه عراق:
احمد باسل، فیصل جاسم، علی فائز، ولید سالم، حسام کاظم، سعد عبدالأمیر، محمد مزهر، مازون فیاض(86-کالدرون)، نبیل صباح، علی یوسف و علاء عبدالزهرا(90-امپیا)

ترکیب استقلال ایران:
سید حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی(83-ذکریا مرادی)، میلاد غفوری، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، علی کریمی، آرش رضاوند، مهدی قائدی(34- مرتضی تبریزی) و امیرارسلان مطهری
 
شرح بازی:
استقلال و الشرطه بازی را محتاطانه شروع کردند. دو تیم در دقایق ابتدایی برای محک زدن همدیگر تلاش کردند و بیشتر بازی در میانه ی میدان دنبال شد. تیم میزبان برای گلزنی به استقلال، به ارسال توپ های بلند رو آورد اما دفاع های بلندقامت آبی ها مانع آنها شدند. بهترین موقعیت الشرطه دقیقه (19) بود که شوت مهاجم آنها را به خوبی سید حسین حسینی دفع کرد.
 
اما استقلال در تک موقعیت های به دست آمده خود، در دقیقه 24 روی حرکت خوب زکی پور و گل به خودی مدافع حریف به گل رسید.
 
دقیقه ی 35 مهدی قائدی ستاره ی آبی ها به دلیل مصدومیت جای خود را به مرتضی تبریزی داد.
 
تیم میهمان برای جبران گل خورده بیشتر بازی را در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت جدی روی دروازه ی حسینی ایجاد کند. آبی ها توانستند با کنترل جریان بازی نیمه ی اول را با پیروزی یک بر صفر به رختکن بروند.
 
در شروع نیمه دوم اما برخلاف جریان بازی این الشرطه بود که به گل رسید. نفوذ مهاجم تیم میزبان با خطای مدافع استقلال همراه شد و داور اعلام پنالتی کرد. پشت این ضربه علی فائز ایستاد و برخلاف حرکت حسینی توپ را به گل تبدیل کرد و بازی به تساوی یک یک رسید.
 
در ادامه استقلالی ها که در شوک گل خورده بودند نتوانستند بازی خوبی ارائه دهند. این تیم بعد از دقیقه 70 به خود آمد و موقعیت های نصف و نیمه ایجاد کردند اما گلر و مدافعان الشرطه مانع گلزنی آبی ها شدند. هرچقدر به پایان بازی نزدیک می شدیم، این استقلالی ها بودند که بر شدت حملات خود اضافه کردند و موقعیت های خوبی را هم به دست آوردند که از دست رفت تا در نهایت این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد و آبی ها در اولین بازی خود یک امتیاز بگیرند.
 شروع ناامید کننده نماینده ی ایران/استقلال متوقف شد، شهر خودرو باخت
الهلال 2-شهر خودرو صفر، شکست مقابل مدافع قهرمانی در گام اول

تیم الهلال عربستان از گروه دوم در ورزشگاه الوصل امارات مقابل شهرخودرو صف آرایی کرد که در نهایت با 2 گل موفق به شکست نماینده ی ایران شد.
 
آندره کاریو(45) و گومیس (69) برای الهلال گل زدند.
 
ترکیب الهلال:
عبدالله معیوف، عبدالله حافظ، عبدالله العلیان، جانگ هیون سو، یاسر الشهرانی، عبدالله عطیف، سلمان فرج، سباستین جووینکو، سالم الدوساری، کاریلو و گومیس
 
ترکیب شهر خودرو:
سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، محمد فرامرزی، حسن جعفری(69-محمد آقاجانپور)، اکبر صادقی، میلاد سرلک، سعید صادقی، امین قاسمی‌ نژاد، حسین مهربان(63 محمدرضا خلعتبری) و محمد قاضی(82-میرواسلاووف)
 
شرح بازی:
 
نماینده ی عربستان بازی را هجومی آغاز کرد و باستاره های گران قیمت خود شهر خودرو رو تحت فشار قرار داد. بیشتر توپ و میدان در اختیار این تیم بود و موقعیت های متعدد گلزنی ایجاد کردند که در چند صحنه مدافعان شهر خودرو مانع گلزنی شدند.
 
در دقایق آخر بازی کاریو با شوتی سرکش دروازه ی رحمتی را فرو ریخت تا این تیم با برتری یک بر صفر به رختکن برود.
 
در شروع نیمه ی دوم نیز این الهلالی ها بودند که بیشتر حمله می کردند. شهرخودرویی ها در مقابل نتوانست حتی یک موقعیت خوب برای گلزنی ایجاد کنند. بارها الهلالی ها با گومیس و جووینکو خطرناک ظاهر شدند اما در دو صحنه حسن جعفری توپ را از خط دروازه بیرون کشید.
 
در نهایت "گومیس" زهر خود را دقیقه (69) ریخت و گل اول خود و دوم تیم خود را به ثمر رساند.
 
مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان در ادامه بازهم موقعیت گلزنی داشت اما نتوانست از آنها به خوبی سود ببرد و در نهایت با 2 گل به برتری رسید و کار خود را با 3 امتیاز آغاز کرد.
 
در دیگر بازی این گروه، تیم پاختاکور ازبکستان 2 بر یک میهمان خود شباب الاهلی امارات را شکست داد.
 
گفتنی است، فردا نیز پرسپولیس و سپاهان دو نماینده ی دیگر ایران به ترتیب مقابل الدوحیل قطر و العین امارات صف آرایی خواهند کرد.
نسخه چاپی