وزیر دفاع آلمان: برلین سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران را راهکار درستی نمی داند
به گزارش  راسخون، "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار عملیات نظامی قدرتمندانه‌تر در آفریقا شد. وی یک عملیات قدرتمندانه تر در مبارزه با تروریسم داعش در منطقه ساحل آفریقا را ضروری دانست.

وزیر دفاع آلمان ساحل عاج را یک منطقه مهم برای اروپا با توجه به مسئله مهاجرت و یا تهدیدهای تروریستی دانسته و تاکید کرد که به همین دلیل این مسئله اهمیت دارد که آلمان در این منطقه از جمله از لحاظ نظامی فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه در بحران سوریه مسئله تاثیرات انفعال اروپا آشکارا مشخص شده است، همچنین گفت که در دیگر مناقشات و مناطق بحرانی نباید دوباره این اتفاق بیفتد.

کارن بائر همچنین اقدام مشترک اروپا در تنگه هرمز و محافظت از مسیرهای دریایی را ضروری دانسته و در عین حال تاکید کرد که آلمان در ماموریت نظارت دریایی آمریکا در تنگه هرمز مشارکت نمی کند چرا که برلین سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران را راهکار درستی نمی داند.

وزیر دفاع آلمان در عین حال گفت که پایداری منطقه و اصل راه های دریایی باز همچنین برای آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

"کرامپ کارن بائر" همچنین کشورهای اروپایی را به تلاش بیشتر برای امنیت مشترک فراخوانده و گفت: من اروپا و کشور خود را موظف می دانم شایستگی عمل بیشتر و اراده بیشتری برای اقدام کردن را از خود نشان دهند.

وی تاکید کرد: ما آلمانی ها و اروپاییان در موقعیت استراتژیکی هستیم که به طور فزاینده ای با رقابت قدرتهای بزرگ مشخص می شود.

وزیر دفاع آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که غرب تحت فشار داخل و خارج بالایی قرار دارد و در سیاست نظم بین المللی ضعیف شده است.

وی همچنین گفت که اروپا باید مذاکرات استراتژیک بیشتری انجام دهد و برای امنیت خود کاری کند.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که می خواهد تاثیر سیاست دفاعی- امنیتی آلمان بزرگتر، هماهنگ تر و واضح تر دیده شود.

 کارن بائر تاکید کرد : ما می خواهیم وقتی بادی سخت به ما می وزد بتوانیم علایق خود را دنبال کرده و در مسیر خودمان بمانیم.

کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه تا یکشنبه (25 تا 27 بهمن ماه) در مونیخ برگزار می‌شود و بیش از 500 شخصیت مهم از سراسر دنیا در این اجلاس بین‌المللی حضور خواهند داشت.

به گفته "ولفگانگ ایشینگر"، رئیس کنفرانس بین المللی مونیخ حدود 35 نفر از سران کشورها و 100 وزیر امور خارجه و وزیر دفاع در این اجلاس مهم بین‌المللی گرد هم خواهند آمد.

دولت آلمان برای برگزاری این کنفرانس مهم بین المللی حدود 10 میلیون یورو هزینه کرده است.

در پنجاه و ششمین کنفرانس بین المللی مونیخ به موضوعات مهمی از جمله بحران سوریه، مناقشات اخیر بین آمریکا و ایران و مناقشات خاورمیانه ای پرداخته خواهد شد. همچنین مسئله مقابله با ویروس کرونا در چین هم از دیگر موضوعاتی است که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد.


منبع: خبرگزاری تسنیم
نسخه چاپی