نگاه عمومی به عملکرد دستگاه قضا خوشبین است | مسیر فعلی قوه قضائیه در مبارزه با فساد با قدرت ادامه پیدا کند
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار حجت الاسلام دکتر هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به حجم بالای پرونده‌های وارده به دستگاه قضا گفت: بسیاری از پرونده‌ها نباید وارد دادگاه‌ها شود و باید در دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوط حل و فصل شود.

وی با بیان این که اگر مسؤولان بیشتر به درد مردم گوش کنند و در جهت رفع آن‌ها تلاش بیشتری کنند این حجم گسترده پرونده در دستگاه را نخواهیم داشت، افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت کاهش پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضا جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به اقدامات مؤثر آیت الله رئیسی در دوره جدید ریاست قوه قضائیه، گفت: در طول ماه‌های اخیر افکار عمومی نسبت به عملکرد دست قضا بسیار امیدوار و خوشبین هستند.

وی با بیان این که مردم به باور مبارزه با فساد رسیده اند، افزود: مردم به مفاسدی که یک طرف آن به دستگاه قضا وصل می‌شود بسیار حساس هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که این مسیر فعلی در مبارزه با فساد در کشور باید با قدرت ادامه پیدا کند و نباید این شور و موج مبارزه با فساد خاموش شود، گفت: مردم باید ببینند که مبارزه با فساد در عمل تحقق پیدا کرده و تنها شعار نیست.

امام جمعه ساری، جمعیت مازندران را سه میلیون نفر اعلام کرد و با بیان این که به دلیل شرایط آب و هوایی این جمعیت به سی میلیون نفر نیز افزایش خواهد یافت، افزود: به همین دلیل مسائل قضایی در استان بسیار بیشتر از سایر مناطق است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حضور گسترده مسافران در مازندران، مشکلات فرهنگی را نیز با خود به همراه دارد، بیان داشت: باید با فرهنگ‌های نامناسب که به واسطه مسافران وارد استان می‌شود برخورد مناسب صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعتبارات فرهنگی برای استانی با سی میلیون مسافر در طول سال بسیار ناچیز شود، خاطرنشان کرد: باید در مسائل فرهنگی به این استان توجه ویژه و خاص شود.

امام جمعه ساری بر ضرورت توجه به مسائل قرآنی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که در مازندران نیرو‌های قرآنی بسیار خوبی داریم، گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر گسترش پیدا کند، چون اخلاق قرآنی پرونده‌های قضایی را به طور حتم کاهش خواهد داد
نسخه چاپی