شکست سنگین شهرخودرو مقابل پاختاکور/باخت استقلال با پنالتی سوخته و گل مردود
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امروز هفته ی دوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که دو تیم از نمایندگان ایران به مصاف رقیبان خود رفتند.
 
شهرخودرو صفر-پاختاکور 3؛ صدرنشینی با جادوی ماشاریپف
 
امروز از گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا، تیم شهرخودرو ایران ساعت 14:30 میهمان پاختاکور ازبکستان بود که با 3 گل مغلوب میزبان خود شد.
 
ایگور سرگیئف(56 و 59) و آزاموف (88) برای میزبان گل زدند.
 
این دومین شکست پی در پی شاگردان سرآسیایی در مرحله گروهی بود که کار آنها را برای صعود سخت تر از قبل کرد.
 
پاختاکور نیز با دومین برد پیاپی خود توانست 6 امتیازی شود و جایگاه خود را در صدر جدول محکمتر کند.
 
ترکیب شهرخودرو:
سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، محمدحسین مرادمند، فرشاد فرجی، حسن جعفری(66-محمد آقاجانپور)، اکبر صادقی، میلاد سرلک، سعید صادقی(84- حسین مهربان)، محمدرضا خلعتبری، روح‌الله سیف‌اللهی(64- امین قاسمی نژاد)، محمد قاضی
 
ترکیب پاختاکور:
سویونوف، اعظموف، کریمتس، علیجونوف، سیفیف، سبریخوجائف(84- ایمینوف)، خامروبکوف، چران(90- ارن دردیوک)، خمدموف(91- اسد شوبیرژونوف)، ماشاریپوف، سرگیئف
 
شرح بازی:

تیم پاختاکور از ابتدا بازی را در اختیار گرفت و حملات خود را با فرماندهی و سازماندهی ماشاریپف طراحی کرد. موقعیت های نصف و نیمه ای نیز برای حریف به دست آمد که با بی دقتی از دست رفت. بعد از گذشت 20 دقیقه از بازی، اولین موقعیت جدی با ضربه ی سر مدافعان شهر خودرو به کرنر رفت.
 
میزبان همچنان نبض بازی را در اختیار دارد و شهر خودرو راهی جز دفاع کردن ندارد. موقعیت خطرناکی را تیم حریف از دست داد و دروازه ی رحمتی باز نشد. جدی ترین موقعیت شهرخودرو روی فرار خوب نعمتی به دست آمد که توپ ارسالی او را محمد قاضی نتوانست به گل تبدیل کند.
بعد از این حمله، شهرخودرویی ها بازهم خودی نشان دادند و می توانستند در دو صحنه دروازه ی حریف را باز کنند اما دروازه بان پاختاکور در دو مرحله ابتدا ضربه ی سر صادقی و سپس ضربه ی محکم قاضی را به زیبایی مهار کرد تا دو تیم در نیمه ی اول با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 
در شروع نیمه ی دوم پاختاکور توانست موقعیت تک به تک بدست بیاورد اما تکل عالی از رحمتی مانع گلزنی آنها شد. در ادامه اما حملات میزبان در دقیقه (56) به بار نشست. حرکت تکنیکی ماشاریپف این بار با پاس به عقب این بازیکن همراه شد و سرگیئف با بغل پا دروازه ی رحمتی را باز کرد تا حریف یک بر صفر پیش بیافتد.
 
بازهم حملات پاختاکور ادامه پیدا کرد و این بار نیز ماشاریپوف با یک پاس در عمق عالی مهاجم خود را تک به تک کرد و این بازیکن با پاس در عرض سرگیئف را در دهانه ی دروازه صاحب توپ کرد تا به راحتی دروازه ی خالی رحمتی را برای بار دوم باز کند.
 
بعد از ثبت نتیجه ی 2 بر صفر، شهر خودرویی ها بر حملات خود افزودند و دو موقعیت پیاپی را هدر دادند. سرلک و امین قاسمی نژاد این دو فرصت را در دقایق 66 و 71 از دست دادند.
 
در دقیقه 80 بازهم پاختاکور گل زد اما داور آن را آفساید اعلام کرد. در برگشت شهرخودرو می توانست نتیجه را به حداقل برساند اما ضربه ی زیبای سعید صادقی با بدشانسی محض به تیر افقی پاختاکور برخورد کرد و راهی به چهارچوب پیدا نکرد.
 
پاختاکور در دقایق پایانی روی یک ارسال با ضربه ی سر این بار توسط ازاموق در دقیقه (88) به گل سوم دست پیدا کرد تا در نهایت این بازی با برتری 3 بر صفر آنها به پایان برسد.
 
در دیگر بازی این گروه، تیم الهلال با پیروزی 2 بر یک مقابل شباب الاهلی امارات به دومین برد خود رسید.
 
در جدول گروه دوم پاختاکور و الهلال با 6 و شباب الاهلی امارات و شهر خودرو بدون امتیاز به ترتیب در رده های اول تا چهارم قرار دارند.
 شکست سنگین شهرخودرو مقابل پاختاکور/باخت استقلال با پنالتی سوخته و گل مردود
استقلال یک-الاهلی عربستان 2؛ پنالتی سوخته بلای جان آبی ها
 
استقلال به عنوان دومین نماینده ی ایران از گروه اول، عصر امروز ساعت 19 در ورزشگاه جابربن احمد کویت به مصاف الاهلی عربستان رفت که در پایان 2 بر یک نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.
 
المعاشر (17 پنالتی و 29) برای الاهلی و ارسلان مطهری (23) برای استقلال گلزنی کردند.
 
ترکیب استقلال ایران:
سید حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی(61-زکریا مرادی)، روزبه چشمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، ارسلان مطهری و علی دشتی(78-مرتضی تبریزی)
 
ترکیب الاهلی عربستان:
یاسر المسیلم، عبدالله حسون، معتز هوساوی(38-محمد الفتیل)، عبدالباسط هندی(75-یوسف الحربی)، حسین عبدالغنی، لوکاس لیما، علی الاسمری، محمد المجهد(54-بلالی)، سلمان الموشر، عبدالرحمن غریب، مازن ابوشراره
 
شرح بازی:

استقلال با اینکه پیش از آغاز این دیدار 3 بازیکن اصلی خود یعنی علی کریمی، میلیچ و فرشید باقری را به دلیل مصدومیت از دست داد اما شروع خوبی داشت و توانست بر حریف مسلط شود. اولین موقعیت جدی آبی ها دقیقه 9 به دست آمد که موقعیت عالی تک به تک علی دشتی را مدافع حریف با تکل از پشت به کرنر فرستاد. در این صحنه البته بازیکنان معتقد بودند که باید داور پنالتی اعلام می کرد.
 
بازهم استقلال توسط دشتی موقعیت داشت اما نتوانست از آن سود ببرد. در صحنه ای دیگر ارسال دشتی به مطهری نرسید و توپ از جلوی این بازیکن رد شد.
 
دقیقه 16 اما تیم الاهلی برخلاف جریان بازی صاحب پنالتی شد. پاس در عمق هافبک حریف با خطای حسینی روی مهاجم باعث شد تا داور اعلام پنالتی کند و این ضربه را المعاشر به گل تبدیل کرد.
 
دقیقه 23 اما پرس مهاجمان استقلال از پشت محوطه جریمه حریف، با توپ ربایی ارسلان مطهری همراه شد و این بازیکن پس از نفوذ به محوطه ی جریمه، با ضربه ای دقیق گل تساوی آبی ها را به ثمر رساند.
 
در ادامه بازهم شاگردان مجیدی می توانستند به گل برسند اما شوت رضاوند به شکلی خطرناک به بیرون رفت. این توپ در برگشت با نفوذ مهاجمان الاهلی همراه شد و پاس به جلوی هوساوی را بازهم معاشر در دهانه ی دروازه ی استقلال به گل دوم خود و الاهلی تبدیل کرد.
 
بازهم استقلال فرصت این را داشت که بازی را به تساوی بکشاند. دقیقه 39 نفوذ رضاوند به محوطه ی جریمه ی الاهلی و سرنگونی این بازیکن توسط مدافع حریف را داور اعلام پنالتی کرد. وریا غفوری کاپیتان آبی ها پشت این ضربه ایستاد اما المسیلم این ضربه را مهار کرد تا در نهایت نیمه ی اول را نماینده ی ایران 2 بر یک بازنده به رختکن برود.
 
در شروع نیمه دوم استقلال بازی را هجومی آغاز کرد تا شکست را جبران کند اما بازهم بی دقتی مهاجمان باعث شد تا این فرصت های به دست آمده به گل تبدیل نشود.
 
خطرناک ترین موقعیت الاهلی در نیمه دوم را غریب در دقیقه 53 خلق کرد که ضربه خطرناک او به بیرون رفت. در دقیقه 5 نیز یکی دیگر از فرصت های تیم حریف به شکلی خطرناک از کنار دروازه حسینی راهی اوت شد.
 
دقیقه 59 استقلال می توانست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه ی سر استثنایی ریگی را مسیلم به شکلی زیبا راهی کرنر کرد. بازهم آبی ها فرصت گلزنی داشتند اما ضربه ی دشتی را مدافع حریف به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 69 روی کرنر الاهلی بازهم خطرناک شد که ضربه ی سر چکشی مهاجم این تیم در حالی که حسینی فقط نظاره گر بود، به شکلی خطرناک راهی اوت شد. در برگشت اما استقلال موقعیت عالی روی پاس به عقب مطهری داشت که ضربه ی مرادی از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
توپ و میدان در اختیار آبی هاست اما از فرصت ها استفاده نمی کنند. دقیقه 81 پاس به جلوی عالی زکی پور را مدافعان الاهلی دفع کردند.
 
دقیقه 87 ارسال بلند پشت مدافعان الاهلی با دفع مدافع حریف همراه شد که در برگشت شوت استثنایی ارسلان مطهری به تور دروازه چسبید اما داور بازی به دلیل آفساید این گل را مردود اعلام کرد.
 
دقیقه 90 شوت مهاجم الاهلی در ضد حمله را حسینی به کرنر فرستاد و مانع به ثمر رسیدن گل سوم حریف شد.
 
در نهایت تلاش آبی ها در 7 دقیقه وقت تلف شده نیز برای به تساوی کشاندن بازی بی ثمر ماند و این بازی با برتری 2 بر یک الاهلی به پایان رسید.

در دیگر بازی گروه اول، تیم الوحده امارات با تک گل دقیقه (88) ام پوکو میزبان خود الشرطه عراق را از پیش رو برداشت.
 
در گروه اول الاهلی عربستان و الوحده امارات با 4 و الشرطه و استقلال با یک امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.

 فردا نیز دو نماینده ی دیگر ایران به مصاف رقبای خود می روند. پرسپولیس از گروه سوم ساعت 19:05 در امارات مقابل الشارجه می گیرد و سپاهان از گروه چهارم ساعت 18:25 برابر السد قطر صف آرایی می کند.
نسخه چاپی