شکست سنگین سپاهان مقابل شاگردان ژاوی/پرسپولیس پیروزی را با تساوی عوض کرد
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت 19:05 دو نماینده ی دیگر فوتبال ایران در هفته ی دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان خود رفتند.
 
الشارجه 2-پرسپولیس 2؛ شاگردان یحیی برد را با تساوی عوض کردند
 
پرسپولیس از گروه سوم لیگ قهرمانان در دومین دیدار خود و برای جبران شکست بازی اول در امارات به مصاف شارجه ی این کشور رفت که در پایان با نتیجه تساوی 2 بر 2 متوقف شد.
 
علی علیپور دقایق (10 و 27) برای پرسپولیس و خلفان(26) و رایان مندس (46) برای الشارجه گلزنی کردند.
 
شاگردان گل محمدی با این تساوی نتوانستند از شکست الدوحیل استفاده کنند.
 
ترکیب الشارجه:
عادل الحوسنی، الحسن صالح، شاهین، کایو، محمد عبدالباسط(72-سرور)، سالم سلطان، علی الظنحانی، عبدالله غانم، ریان مندیز، خلفان و شوکوروف
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی(46-محمد حسین کنعانی زادگان)، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، مهدی شیری، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی، وحید امیری(74-وحید امیری)، علی علیپور و کریستین اوساگونا(70-استوکس)
 
شرح بازی:
شاگردان گل محمدی برای جبران شکست بازی اول مقابل الدوحیل و برای برگشت به جدول مسابقات، مقابل الشارجه صف آرایی کردند. از همان دقایق ابتدایی قرمزپوشان بر حریف مسلط شدند و توانستند موقعیت های خوبی روی دروازه ی الشارجه ایجاد کنند.
 
کریستین اوساگونا در دو صحنه فرصت گلزنی داشت که یک توپ را مدافعان حریف دفع کردند و در صحنه ای دیگر شوت محکم او در زاویه ی بسته از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
بالاخره پرسپولیس به آنچه استحقاق داشت در دقیقه (10) رسید. پاس در عمق عالی از ترابی را علیپور با ضربه ی پای چپ به زاویه ی مخالف به گل اول بازی تبدیل کرد.
 
در ادامه الشارجه در یکی دو صحنه با حرکات کایو خطرناک ظاهر شد و شوت های این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه ی بیرانوند به بیرون رفت اما بعد از چند حرکت موثر، این تیم در صحنه ای مشکوک به آفساید در دقیقه (26) به گل رسید. نفوذ کایو به داخل محوطه و پاس در عمق او را خلفان به راحتی تبدیل به گل کرد و بازی به تساوی کشیده شد.
 
بالافاصله اما پرسپولیس بازهم روی حرکت خوب ترابی و ضربه ی پشت محوطه جریمه علی علیپور در دقیقه (27) به گل دوم رسید.
 
الشارجه بعد از این گل بازهم بازی را به تعادل کشید و در یکی دو صحنه تا آستانه ی بازکردن دروازه ی بیرانوند پیش رفت اما موفق به این کار نشدند. دقیقه (42) این تیم روی یک حرکت عالی مندز موقعیت دیگری داشت که خلفان در تک به تک با بیرانوند موفق به گلزنی نشد.
 
حرکت ترابی دقیقه (44) و شوت این بازیکن را دروازه بان حریف دفع کرد و به کرنر فرستاد.
 
بالاخره الشارجه از اشتباهات سریالی خط دفاع پرسپولیس نهایت استفاده را برد و دقیقه (46) توسط مندز به گل مساوی رسید تا در نهایت نیمه ی اول دو تیم با تساوی 2 بر 2 به رختکن بروند.
 
نیمه ی دوم را پرسپولیس با یک تعویض آغاز کرد و کنعانی زادگان را به جای سید جلال به میدان فرستاد. در همان دقایق ابتدایی پرسپولیس با حرکت امیری صاحب موقعیت شد اما مدافع حریف توپ را به کرنر زد. روی این کرنر ضربه سر شجاع خلیل زاده به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
بازهم اشتباه مدافعان پرسپولیس نزدیک بود کار دست این تیم بدهد که حضور به موقع کامیابی نیا موقعیت عالی حریف را خنثی کرد. بازهم الشارجه دقیقه 56 موقعیت گل داشت که بیرانوند درازکش پاس به جلوی خلفان را مهار کرد.
 
تعویض های هجومی یحیی گل محمدی برای پیروزی در این بازی تا دقیقه 80 هنوز جواب نداده است و موقعیت های نصف و نیمه هم توسط مهاجمان هدر می رود.
 
نزدیک بود که الشارجه دقیقه 90 به گل برسد اما تکل بیرانوند توپ مهاجم حریف را راهی کرنر کرد. در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم به گل ختم نشد و این بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.
 
در دیگر بازی گروه سوم، تیم های التعاون با 2 گل الدوحیل را از پیش رو برداشت و 6 امتیازی شد.
 
در جدول گروه سوم، تیم های التعاون با 6، الدوحیل با 3، الشارجه و پرسپولیس با یک امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.
 شکست سنگین سپاهان مقابل شاگردان ژاوی/پرسپولیس پیروزی را با تساوی عوض کرد
السد 3 – سپاهان صفر؛ شکست سنگین زردپوشان مقابل شاگردان ژاوی
 
سپاهان دیگر نماینده ی فوتبال ایران از گروه چهارم در ورزشگاه خانگی السد در دومین بازی خود پا به میدان گذاشت و در نهایت با 3 گل از میزبان خود شکست خورد.
 
اکرم عفیف در موقعیتی تک به تک در دقیقه (51) و حسن الهیدوس(73 و 78) گلزنان السد بودند.
 
شاگردان قلعه نویی که در بازی اول با گلباران العین 3 امتیاز شیرین را گرفته بودند، با این شکست صدرنشینی خود را از دست دادند.
 
ترکیب السد:
سعد الشیب، طارق سلمان، پدرو میگل(83-حامد اسماعیل)، بوعلام خوخی(56-البیاتی)، یاسر عیسی، گابی فرناندز، جونگ وو ینوگ، نام تائه هی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف(86-هاشم علی) و بغداد بونجاح
 
ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، سعید آقایی، شایان مصلح، محمد طیبی، مرتضی منصوری(71-رضا میرزایی)، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی(59-سجاد شهباززاده)، محمد محبی، محمدرضا حسینی و علی قربانی(83-محمد الغسانی)
 
شرح بازی:
السد بازی را از همان ابتدا هجومی آغاز کرد و دقیقه یک اکرم عفیف با نیازمند تک به تک شد که این دروازه بان به خوبی مقابل او ایستاد و در ادامه مصلح این موقعیت خطرناک را دفع کرد.
 
سپاهان نیز می توانست دقیقه 6 به گل برسد اما ارسال خطرناک حسینی در دهانه ی دروازه را مدافعان حریف به کرنر فرستادند.
 
دو تیم در میانه ی میدان درگیری زیادی داشتند و هافبک ها بر سر گرفتن جریان بازی مدام با همدیگر درگیر می شوند. دقیقه 21 بازهم السد موقعیتی عالی توسط حسن الهیدوس بدست آورد اما ضربه ی چیپ او را نیازمند گرفت. داور البته در این صحنه به اشتباه آفساید اعلام کرد.
 
تلاش دو تیم برای گلزنی با بی دقتی مهاجمین و عملکرد خوب دروازه بانان به گل ختم نشد. مهمترین صحنه ی گلزنی برای سپاهان را محمد محبی دقیقه (40) در موقعیتی تک به تک از دست داد تا بازهم سپاهان در اندک حملات خود به گل نرسد. اما در دقیقه 044) السد نیز در دوصحنه ی پیاپی می توانست به گل برسد که پیام نیازمند با دو سیو عالی ابتدا ضربه ی عفیف و سپس بونجاح را مهار کرد تا سپاهان با تساوی بدون گل در نیمه ی اول به رختکن برود.
 
در شروع نیمه ی دوم فشار السد برای زدن گل بیشتر شد و حملات پیاپی این تیم بالاخره دقیقه (51) نتیجه داد. حرکت خطرناک بغداد بونجاح و پاس در عمق این بازیکن را اکرم عفیف به گل اول بازی تبدیل کرد.
 
سپاهان برای جبران گل خورده، سروش رفیعی را دقیقه 59 بیرون کشید و سجاد شهباززاده را وارد میدان کرد. حملات نصف و نیمه ی سپاهان با تجمع بازیکنان حریف خنثی می شود و این تیم نتوانسته موقعیت جدی روی دروازه ی السد ایجاد کند.
 
السدی ها در یک ضدحمله بازهم موقعیت گل داشتند که ضربه ی نام تائه هی را نیازمند با پا دفع کرد. در ادامه ی این بازی سپاهان روی شوت کیانی می توانست به گل برسد که دروازه بان حریف با شیرجه ای بلند توپ را برگشت داد.
 
بالاخره دقیقه (73) السدی ها بازهم با پاس بغداد بونجاح توسط حسن الهیدوس به گل دوم رسیدند. در ادامه بازهم حریف در ضد حمله توانست با نفوذ اکرم عفیف از سمت چپ دفاعی سپاهان به گل رسید و پاس به جلوی این بازیکن را بار دیگر الهیدوس به گل دوم خود و سوم تیمش تبدیل کرد.
 
شاگردان قلعه نویی که نتوانسته بودند از این شرایط خارج شوند، در نهایت با 3 گل از حریف نامدار خود شکست خوردند و با همان 3 امتیاز به رده سوم سقوط کردند.
 
 
در دیگر دیدار گروه چهارم، تیم های العین امارات  با نتیجه 2 بر یک از میهمان خود النصر عربستان شکست خورد.
 
در جدول گروه چهارم، تیم های السد قطر و النصر عربستان با 4، سپاهان با 3 و العین  بدون امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.
 
در پایان هفته ی دوم نماینده های فوتبال ایران با 3 شکست و تنها یک تساوی به کار خود پایان دادند و عملکرد ضعیفی داشتند.
نسخه چاپی