بازدید رییس جمهوری از ۴ خودروی جدید و بهینه‌سازی شده
به گزارش راسخون،  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت ضمن رونمایی از این محصولات در محوطه حیاط دولت با گزارش وزیر صنعت معدن و تجارت در جریان ویژگی‌های این خودروهای تولید داخلی قرار گرفت.

خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک، کراس اوور از مگا پلتفرم ایرانی و K۱۳۲  از جمله محصولات رونمایی شده بود. بالای ۹۰ درصد قطعات این محصولات ساخت داخل است و در تولید آنها به استانداردهای روز دنیا، داشتن مصرف پایین سوخت و کمترین میزان آلودگی برای محیط زیست توجه شده است.

دو محصول سدان و کراس‌اوور (نیم‌شاسی) تولیدی گروه سایپا با اتکا به مگاپلت‌فرم کاملا ایرانی SP۱۰۰ قرار است در سال‌ ۱۳۹۹ به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه شوند.

مدل سدان این خودروها در چند تیپ مختلف و با بهره‌گیری از موتور توربوشارژ و سایر امکانات روز تولید خواهد شد.

مدل کراس‌اوور نیز که با استایل شکیل، به ‌روز و در رده خودروهای مدرن طراحی شده در انتهای سال آینده و در چند تیپ با بهره‌گیری از استانداردها و امکانات روز جهانی عرضه خواهد شد.

گروه خودروسازی سایپا برنامه‌ریزی برای تولید انبوه مدل سدان SP۱۰۰ را آغاز کرده و قرار است در ماه‌های آتی این محصول به بازار عرضه شود.

همچنین این گروه قصد دارد به‌زودی از محصول کراس‌اوور(نیم‌شاسی) جدید خود که با تکیه بر توان و دانش جوانان ایرانی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی طراحی شده است، به طور رسمی رونمایی کند.


منبع: خبرگزاری ایرنا
نسخه چاپی