تدابیر پیشگیرانه در بقاع متبرکه خراسان رضوی در راستای جلوگیری از شیوع کروناویروس
به گزارش راسخون؛ تدابیر پیشگیرانه در بقاع متبرکه خراسان رضوی برای جلوگیری از شیوع کروناحجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در این شرایط اقدامات پیشگیرانه در بقاع متبرکه انجام شده است.

وی در خصوص ممنوعیت استفاده از بقاع متبرکه در سطح استان افزود: ما موافق اینکه بخواهیم بقاع متبرکه را تعطیل کنیم، نیستیم؛ چرا که این اماکن محل آرامش مردم است و مردم نیاز دارند به لحاظ روحی به این اماکن رجوع کنند، از طرفی اجباری وجود ندارد که افراد برای زیارت به این اماکن بیایند اما اگر آمدند باید زمینه‌های بهداشتی لازم فراهم باشد.

ایزدی ادامه داد: در راستای رعایت مسائل بهداشتی نیز در فضای تربت‌خانه و اطراف ضریح فاصله ایجاد شده تا مشکلی به لحاظ تماس نزدیک زائران برایشان پیش نیاید، ضمن اینکه از سوی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و طبق نظرات آنان، اقدامات دیگری در این راستا انجام شده است.

معاون اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: درب‌های ورودی، دستگیره‌های ضریح مطهر، جامایعی، سرویس بهداشتی، زائرسراها و تمومی سطوحی که در معرض تماس عموم قرار دارند، در بازه‌های زمانی تعیین شده ضدعفونی می‌شوند.

وی تصریح کرد: به رعایت مسائل بهداشتی نیز در کفشداری‌ها تأکید شده است، ضدعفونی کردن کتب ادعیه و کتابخانه‌ها نیز از دیگر مواردی است که در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

ایزدی اضافه کرد: در خصوص توزیع غذاهای نذری نیز تأکید شده در صورتی که به صورت بسته‌بندی باشد می‌توانند بین زائران توزیع کنند همچنین توزیع چای فقط در لیوان یکبار مصرف باید انجام شود.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی گفت: از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه نیز در راستای آگاهی‌بخشی عمومی نیز در این خصوص استفاده شده است.


منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه
نسخه چاپی