حدادی در گفتگو با راسخون: می خواهم دومین مدال المپیکی ام را بگیرم/کیهانی چون شکست خورد، حرف از تقلب می زند
احسان حدادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در رابطه با اینکه آیا تمریناتش را ادامه می دهد یا خیر؟ اظهار داشت: تمریناتم را تا چند رو قبل در کیش انجام می دادم و تازه از اردو به تهران برگشتم. فعلا منتظرم تا ببینم تکلیف پرواز به چه صورت است. اگر مشکلی پیدا نکنیم که به اردو می روم اما اگر نشود مجبورم در ایران کارم را دنبال کنم.
 
وی با اشاره به بحث مالی مربی خارجی خود افزود: در مورد قرارداد مربی خارجی که قطعا به مشکل نخواهیم خورد چون با فدراسیون قرارداد دارد. بخشی از هزینه ها و بدهی ها که فدراسیون دارد، پرداخت می شود و مشکلی نیست. برای اردوها هم انشالله به مشکل نخوریم و بتوانیم به خوبی تمرینات را پشت سر بگذاریم تا انشالله برای مسابقات المپیک آماده شویم. البته اگر المپیک برگزار شود. تمرین خودم را انجام می دهم و منتظر این نمی مانم که برگزار می شود یا نه. قطعا این بلاتکلیفی روی ورزشکار تاثیر منفی می گذارد. اگر زمان برگزاری المپیک تغییر کند، همه ی ورزشکاران المپیکی به مشکل می خورند. برنامه ریزی تمرینات و اردوها به هم می ریزد و تاثیر منفی می گذارد. امیدوارم هرچه زودتر در تمام دنیا به خصوص ایران این ویروس ریشه کن شود تا به شرایط سابق برگردیم. مردم اکثر دنیا قبل از این بیماری، از شرایط ناراضی بودند اما حالا متوجه شده اند که چقدر آن زمان خوب بوده است. می توانستند به دیدن هم بروند. با هم به رستوران و خرید بروند. اما متاسفانه به خاطر این ویروس ترددها کم شده است.
 
قهرمان پرتاب دیسک آسیا و دارنده ی مدال نقره المپیک لندن با اشاره به انتظار معاون وزیر ورزش از وی در خصوص کسب مدال المپیک توکیو ادامه داد: آقای علی نژاد در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی به من گفت که باید در المپیک مدال بگیری. نتنها من بلکه همه ی ورزشکاران دوست دارند در المپیک اول برای خودشان و سپس برای کشورشان مدال آوری کنند. من نیز تمام سعی خود را می کنم تا در المپیک بتوانم روی سکو بروم و بار دیگر مدال المپیک بگیرم. در سال های گذشته شاهد بودید که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کردم و بازهم در ورزش قهرمانی ماندم و تمرین کردم. خدا را شکر در مسابقات المپیک هم توانستم مدال بگیرم و هدفم این است تا انشالله در المپیک آینده هم روی سکو بروم.
 
احسان حدادی گفت: در دنیای پرتاب دیسک 5، 6 نفر هستیم که رکوردهای ما تقریبا نزدیک به هم است. از این نظر خوشحالم که داوری دوباره به فدراسیون دوومیدانی برگشت چرا که زمان او بود که مدال المپیک گرفتم. انشالله امیدوارم که دوباره مدال المپیکی من تکرار شود و بتوانم بار دیگر به آن برسم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات فدراسیون دوومیدانی غیر قانونی برگزار شد؟ خاطرنشان کرد: قطعا این انتخابات غیر قانونی نبود. وقتی معاون وزیر ورزش در مجمعی شرکت می کند و اکثریت نماینده های استانی نیز حضور دارند، آن مجمع قانونی است. اگر به تعداد افرادی که در مجمع دوومیدانی بودند، نگاه کنید، متوجه می شوید که برگزاری آن قانونی بود. 27 رای به اضافه یک رای که از طریق فکس رسید، مجمع آغاز شد. آقای علی نژاد چند دقیقه صبر کردند تا رای سیستان و بلوچستان از طریق فکس برسد و سپس مجمع را آغاز کرد. این نشان از اقتدار او داشت. ولی متاسفانه تعدادی از نماینده ی هیات ها که شخصا با اکثر آنها تماس گرفتم و خواهش کردم که در انتخابات شرکت کنند، شرکت نکردند. طبق هماهنگی قبلی که برخی آقایان با روسای هیات ها داشتند، آنها می خواستند که مجمع برگزار نشود و به سال آینده موکول شود. اینها افرادی بودند که دلشان برای دوومیدانی ما نمی سوخت و نمی سوزد.
 حدادی در گفتگو با راسخون: می خواهم دومین مدال المپیکی ام را بگیرم/کیهانی چون شکست خورد، حرف از تقلب می زند
دارنده مدال المپیکی پرتاب دیسک ایران با بیان اینکه تعدادی از روسای هیات ها طرفدار کیهانی رئیس سابق فدراسیون بودند، ادامه داد: این نشان دهنده ی آن بود که منافع شخصی دوستان برایشان خلی مهمتر از منافع ملی است. فدراسیون دوومیدانی المپیکی است و مدال المپیکی دارد. اکثر ورزشکاران این رشته در 4 سال اخیر سختی کشیدند. خیلی ها از این ورزش رفتند و دوست داشتند اتفاق خوبی برای دوومیدانی بیافتد و نیروی تازه وارد فدراسیون شود. به عنوان نماینده ی ورزشکاران به جرات می گویم که 97 تا 99 درصد ورزشکاران این فدراسیون از انتخاب آقای داوری راضی اند. 70تا 80 درصد روسای هیات ها هم از این انتخاب خوشحال شدند.
احسان حدادی گفت: آقای کیهانی زحمت خود را کشیدند ولی متاسفانه در 4 سالی که در فدراسیون دوومیدانی بودند سعی نکردند که با ورزشکاران به عنوان یک پدر رابطه داشته باشند و در کنار آنها باشند نه مقابل آنها. با اکثر قهرمان ها و ورزشکاران دوومیدانی به مشکل خوردند و خیلی ها را کنار گذاشت. وقتی یک جامعه یک نفر را نمی پذیرد، آدم نباید اصرار به ماندن داشته باشد. شخصا اگر مجموعه ای مرا نخواهد، هیچ وقت به ماندن اصرار نمی کنم. بعد از انتخابات با کیهانی تماس گرفتم و خسته نباشید گفتم. البته گفتم که کارش حرفه ای نبود. چرا که با هیات ها تماس گرفته بودند که نباید در مجمع شرکت کنید. به عنوان کسی که نزدیک 20 سال است ورزش حرفه ای می کنم، با اکثر روسای هیات ها، ورزشکاران و داور ها تماس گرفتم ولی متاسفانه حرف مرا که زمین انداختند و شرکت نکردند. دوست داشتند انتخابات برگزار نشود اما خدا را شکر وزارت ورزش محکم ایستاد و انتخابات برگزار شد. دوستان وقتی دیدند در انتخابات شکست خوردند، گفتند که در انتخابات تقلب شده است. در حالی که خودم در مجمع حضور داشتم. انتخابات خیلی عادلانه بود. اگر کیهانی و طرفداران او نیز می آمدند، قطعا انتخابات خیلی جذاب تری داشتیم. امیدوارم او در هر عرصه ای(در بانک یا گزارشگری دوومیدانی) هستند، موفق باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی شخصی به هیات های استان ها می گوید که در انتخابات شرکت نکنید و آنها را تشویق به عدم حضور می کند، نشان دهنده ی این است که یکسری از مدیران ما دنبال منافع شخصی خود هستند و در 4 سالی که در فدراسیون هستند، به جای اینکه به فکر پیشرفت، زیرساخت و پرورش استعداد برای آینده ی آن رشته باشند، فقط به خودشان فکر می کنند. فدراسیون دوومیدانی تنها فدراسیونی در ایران است که ملک شخصی برای خودش دارد. ورزشگاهی داریم که 7، 8 هکتار است. کمپ دوومیدانی ما در همین زمین است اما متاسفانه در 4 سال گذشته آن را رها کردیم. زمین چمنی که داشتیم و در آن پرتاب انجام می دادیم را نتوانستند حفظ کنند. کارهایی در این 4 سال با دوومیدانی کردند که دشمن هم نمی توانست این قدر خرابی به بار بیاورد.
 حدادی در گفتگو با راسخون: می خواهم دومین مدال المپیکی ام را بگیرم/کیهانی چون شکست خورد، حرف از تقلب می زند
قهرمان پرتاب دیسک ایران ادامه داد: آدم های مختلفی به ورزشگاه دوومیدانی آوردند. در حالی که آنجا حرمت دارد و مخصوص ورزشکاران ملی پوش دوومیدانی است. وقتی به خانه ی کشتی می روید، اگر ملی پوش فعلی نباشید، اجازه ی ورود نمی دهند. اما در ورزشگاه دوومیدانی در این 4 سال افرادی تمرین می کردند که وقتی می رفتیم، ما باید به آنها سلام می کردیم. حتی نمی دانستند و نمی شناختند که دارند در کنار چه قهرمان هایی تمرین می کنند. یکی از اتفاقاتی که بعد از انتخاب آقای داوری افتاد، صحبتی که داشتیم یکی از اهدافش ترمیم ورزشگاه آفتاب انقلاب است. سروسامان دادن به تیم های ملی، هیات های ورزشی و خیلی از مسائل دیگر را در دستور کار دارند. داوری یکی از مدیران موفق ورزش است. سابقه ی کار در این فدراسیون را داشتند. مدیرکل خراسان بزرگ سابق را داشتند. در وزارت ورزش سمت داشتند. سرپرست فداسیون های والیبال و بوکس بودند. همیشه به او می گویم که مدیر تعامل هستید و آدم می تواند با شما صحبت کند. ورزشکار را درک می کند. قطعا داوری هم کم و کاستی هایی دارد اما در دوومیدانی بیشتر می تواند کمک کند به ورزشکاران.
 
احسان حدادی در پایان گفت: خواهشی از جامعه ی دوومیدانی دارم که در کنار همدیگر باشند. حالا که کاندیدای مورد علاقه شان رای نیاورده، خدای نکرده این طور نباشد که بخواهند لطمه ای به این رشته بزنند. قطعا آقای داوری با روح وقلب بزرگی که دارند، روسای هیات هایی که در انتخابات شرکت نکردند را می بخشد و از کنارش رد می شود. این طور نیست که بخواهد کسی تلافی کند. این انتظار از روسای هیات ها است که در کنار فدراسیون دوومیدانی باشند. اگر آنها نباشند دوومیدانی پیشرفت نمی کند. این توقع از آنها بود که در انتخابات شرکت کنند. حالا که نیامدند امیدوارم مقابل فدراسیون نباشند. از روسای هیات ها، مسئولان وزارت ورزش و همه ی کسانی که در مجمع شرکت کردند، تشکر می کنم.
نسخه چاپی