فخری در گفتگو با راسخون:به آرزوی قلبی ام در شمشیربازی رسیدم/تعویق المپیک به نفع همه است
پیمان فخری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به موفقیت های تیم ملی شمشیربازی ایران در سال 98 اظهار داشت: خدا را شکر سالی که گذشت به لحاظ ورزشی برای من خیلی خوب بود و شمشیربازی توانست اولین مدال جهانی خود را توسط مجتبی عابدینی بدست بیاورد. به دنبال این موفقیت هم تیم ملی سابر ایران موفق شد سهیمه ی المپیک خود را بگیرد تا برای اولین بار شمشیربازی کشورمان با 4 شمشیرباز در المپیک حضور پیدا کند. خدا را شکر می کنم که قبل از ویروس کرونا توانستیم سهمیه ی تیمی خود را قطعی کنیم و به اما و اگر نیفتیم.
 
وی افزود: ما مسابقات خیلی مهمی را از دست ندادیم. تمام تمرکز ما را گذاشتیم تا امتیازات را در دوره های مختلف جمع کنیم. در قسمت تیمی در مسابقات قهرمانی جهان ششم و در مسابقات قهرمانی آسیا دوم شدیم. این دو رویداد و امتیازاتی که از آنها گرفتیم، بیش از 70 درصد کسب سهمیه را میسر کرد. سهمیه ی امتیاز این دو مسابقات چون ضریب دو داشت، جهش بسیار خوبی داشتیم و در ادامه ی مسابقات با آزادی عمل بیشتر و با خیال راحت تری کار کنیم و در بلغارستان هم که کار را تمام کردیم.
 
سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران با اشاره به لغو دو جام جهانی شمشیربازی که حکم کسب سهمیه داشت، تصریح کرد: بعید می دانم دیگر این مسابقات برگزار شود. فدراسیون جهانی مثل دیگر فدراسیون ها باید در این مورد تصمیم گیری کند. تا اینجا 7 تیم سهمیه ی المپیکی خود را قطعی کرده اند و از بین دو تیم روسیه وفرانسه فقط یک تیم می تواند مجوز المپیک بگیرد. تصمیم گیری در مورد هر دو تیم سخت است. هر دو تیم قهرمان جهان و المپیک هستند. اینکه بخواهند بدون مسابقه یک تیم را حذف کنند، سخت است. احساس می کنم این مسابقات را به اردیبهشت ماه بیاندازند و حداقل اینکه تصمیم گیری را در مورد تنها سهمیه به آن زمان موکول کنند.
 
پیمان فخری گفت: مطمئن باشید هیچ کدام از این دو کشور حاضر نیستند که بدون مسابقه حذف شوند. فدراسیون جهانی هرطور شده فکر کنم مسابقات را برگزار کند چون هر دو تیم صاحب سبک و قدرت و نفوذ هستند. حالا با توجه به اینکه المپیک هم تعویق افتاده، فکر می کنم شرایط برگزاری مسابقات برای آنها مهیا شود.
 
آیا تیم ملی شمشیربازی ایران شانس این را دارد که جزو 4 تیم رنکینگ برسد؟ وی در پاسخ به این سوال تاکید کرد: چون سهمیه ی المپیکی ما قطعی شده است، در دو جام جهانی باقی مانده، دنبال این نیستیم که جزو تیم های رده بالایی باشیم. این تصمیم را بنا به دلایل استراتژیک و قرعه ی المپیکی داریم. سعی می کنیم تیم ملی ایران بین جایگاه ششم و هفتم خود را تثبیت کند تا قرعه ی ما برای المپیک شرایط بهتری داشته باشد.
 فخری در گفتگو با راسخون:به آرزوی قلبی ام در شمشیربازی رسیدم/تعویق المپیک به نفع همه است
سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران با اشاره به وضعیت تمرینی تیم ملی افزود: فعلا با توجه به شرایط موجود کشور و دنیا هیچ تصمیمی برای برگزاری تمرین نداریم. این بحرانی که وجود دارد، سلامتی شمشیربازان برای ما مهم است. باید ببینیم که دنیا در راه مبارزه با این ویروس به چه سمتی می رود. شرایط برای همه ی کشورها برابر است و این طور نیست که فقط تمرینات ما تعطیل شده باشد.
 
پیمان فخری در خصوص تعویق المپیک 2020 گفت: با توجه به فراگیری ویروس در دنیا و اینکه ژاپن به عنوان میزبان درگیر آن شده است، بالاخره بعد از کش و قوس های زیاد تصمیم بر این شد که تعویق بیافتد. اگر قرار بود المپیک موعد مقرر برگزار هم شود بعید می دانم کشوری حاضر می شد جان ورزشکار خود را به خطر بیاندازد. کما اینکه یکی دو کشور مثل استرالیا و کانادا تهدید کردند که اگر تعویق نیفتد کنار خواهند کشید. این تصمیم به نفع همه ی کشورها شد چرا که در این مدت ورزشکاران نتوانستند آن طور که باید برای المپیک آماده شوند و تمرین کنند.
 
وی در پایان افزود: آرزو می کنم هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود و سلامتی به دنیا برگردد. بهترین اتفاق سال 98 کسب مدال جهانی شمشیربازی توسط مجتبی عابدینی بود که یکی از آرزوهای دیرینه ی من بود. روزی که مربیگری را شروع کردم، این تصمیم در ذهنم بود که روزی مدال جهانی بگیریم. شاید آن روز برای همه خنده دار بود اما می دانستم که روزی به سطح اول دنیا می رسیم. واقعا با این اتفاق به آرزوی قلبی خودم دست پیدا کردم. ما با تمام قدرت و قوا به المپیک رسیدیم و صددرصد هدف بعدی ما این است که با تمام توان در این رویداد بزرگ دنبال موفقیت باشیم.
نسخه چاپی