آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای پنج میلیون و ۳۰۶ هزار نفر به کووید 19 در جهان
به گزارش راسخون،تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۴۰ هزار و ۴۰ نفر رسیده و تاکنون ابتلای پنج میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۶۱ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از دو میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در این میان دو میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۸ مورد ابتلای فعال به این بیماری در سراسر جهان، دو میلیون و ۷۶۱ هزار و ۴۹۵ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و فقط ۴۴ هزار و ۵۸۳ مورد معادل دو درصد از کل موارد جهان، وضعیت حاد دارند.

همچنین از میان دو میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۳ مورد پرونده مختومه این بیماری، دو میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۳ مورد، معادل ۸۶ درصد از کل موارد بهبود یافته و تنها ۳۴۰ هزار و ۴۰ مورد معادل ۱۴ درصد از موارد جان باخته‌اند.

تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

کشورهای هند با ۱۲۵ هزار و ۱۴۹ مبتلا، پرو با ۱۱۱ هزار و ۶۹۸ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۷۱ مبتلا، کانادا با ۸۲ هزار و ۴۸۰ مبتلا، عربستان سعودی با ۶۷ هزار و ۷۱۹ مبتلا، مکزیک ۶۲ هزار و ۵۲۷، شیلی با ۶۱ هزار و ۸۵۷ مبتلا، بلژیک با ۵۶ هزار و ۵۱۱ مبتلا و پاکستان با ۵۲ هزار و ۴۳۷ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل هلند، قطر، اکوادور، بلاروس، سوئد، سوئیس، سنگاپور، بنگلادش، پرتغال، امارات متحده عربی، ایرلند، اندونزی، لهستان، اوکراین و آفریقای جنوبی هستند.
 

آمریکا و برزیل درصدر جدول کشورهای درگیر قرار گرفتند

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 19 هزار و 969 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 332 هزار و 382 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 21 هزار و 116 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش 8 هزار و 894 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 326 هزار و 448 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 3 هزار و 249 روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز به ترتیب با 281 هزار و 904، 254 هزار و 195، 228 هزار و 658، 182 هزار و 219 و 179 هزار و 713 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌‌ترتیب با 403 هزار و 201، 196 هزار و 958 و 159 هزار بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
 
آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای پنج میلیون و ۳۰۶ هزار نفر به کووید 19 در جهان

محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان به جدیدترین موارد ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد.


محمد العبد العالی از ۱۳ مورد فوتی ناشی ازکرونا در این کشور طی ساعات گذشته هم خبر داد و شمار کسانی که در عربستان تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند را ۳۶۴ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان به بهبودی ۲۹۶۳ مورد جدید اشاره و اعلام کرد که شمار بهبود یافتگان در عربستان به ۳۹۰۰۳ نفر رسید.


منبع
1.ایسنا / آمار جهانی شیوع کرونا/ آمریکا و برزیل درصدر جدول کشورهای درگیر
2.تسنیم / آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از ۲۳۰۰۰ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته + جدول
3.مهر / شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۶۷۷۱۹ نفر رسید
نسخه چاپی