جزئیات زلزله ۵.۲ ریشتری کهگیلویه و بویراحمد/ زمین‌لرزه خسارت جانی نداشته است/  مصدومان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند
به گزارش راسخون؛ وحید محمدی‌‌تبار اظهار داشت:  زلزله‌ای با شدت 5.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری گچساران را لرزاند که تاکنون هیچ گونه خسارت جانی گزارش نشده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۱ کیلومتری سردشت خوزستان، و ۴۴ کیلومتری چرام کهگیلویه و بویراحمد رخ داد. این زلزله در بخشهایی از استانهای بوشهر، فارس و خوزستان احساس شد.

محمدی‌‌تبار عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که زلزله ظهر امروز خسارت زیادی در حوزه مسکن از جمله ترک‌خوردگی دیوارهای منازل به همراه داشته است.

مدیرکل دفتر بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اعزام گروه‌های امدادی به گچساران خبر داد و گفت: فرمانداری گچساران، هلال احمر و بنیاد مسکن موظف به بررسی خسارات وارده بوده و باید در کمترین زمان ممکن این خسارات به فرمانداری اعلام شود تا در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

مهدی ولی پور، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر، با گذشت بیش از دو ساعت پس از وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری کهگیلویه و بویراحمد و زمان انتشار این خبر (۱۶:۲۳) اظهار کرد: بر اساس اعلام گزارش سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان در گچساران از 3 به 6 تن افزایش یافته که مصدومیت این افراد ناشی از فرار از زلزله رخ داده است.

وی افزود: تاکنون تعداد تیم‌های ارزیاب اعزام شده به محل نیز به ۱۲ گروه افزایش یافته است. چهار تیم از کهگیلویه و بویر احمد، دو تیم از فارس، دو تیم از بوشهر و چهار تیم از خوزستان اعزام شده‌اند.

به گفته سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر، کهگیلویه و بویر احمد، شهرستان گچساران، باشت و سعادت آباد خسارات جانی نداشته و برخی دیوارها در شهرستان گچساران تخریب شده است. استان خوزستان، شهرستان بهبهان، روستاهای شهر سردشت و تعداد ٧ روستا فاقد خسارات جانی و مالی بوده‌اند.

ولی‌پور گفت: مناطق مرزی بوشهر با استان کهگیلویه و بویراحمد نیز فاقد خسارات جانی و مالی هستند و در استان فارس شهرستان‌های ممسنی و رستم نیز تعداد ٨ روستا فاقد خسارات جانی و مالی بوده‌اند، البته درمنطقه بابا کلان زمین لرزه باعث ریزش کوه شده است.


 ۱۶:۳۰ : 

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور  از افزایش مصدومان زمین لرزه ۵.۲ریشتری به ۱۶ نفر خبر داد و گفت: این افزاد بر اثر ترس از زمین لرزه و فرار دچار مصدومیت شدند.

وی افزود: ۱۵ تن از تعداد کل به مراکز درمانی اعزام و یک تن در محل درمان شده است.

به گفته خالدی مصدومان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.



منبع: 
1. خبرگزاری ایسنا/ افزایش مصدومان زلزله کهگیلویه و بویراحمد/ ترس و فرار، علت اصلی مصدومیت

2.خبرگزاری تسنیم/ زلزله ۵.۲ ریشتری دوگنبدان کهگیلویه‌وبویراحمد را لرزاند
3. دنیای اقتصاد/ جزئیات زلزله کهگیلویه و بویراحمد
نسخه چاپی