اتحادیه اروپا: از آمریکا می خواهیم در تصمیم خود در قبال سازمان جهانی بهداشت تجدیدنظر کند
به گزارش راسخون؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در ارتباط با سازمان جهانی بهداشت، از این کشور خواست از تضعیف تلاش‌های بین المللی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا خودداری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری اعلام کرد: از آمریکا می‌خواهیم که در تصمیم خود در خصوص قطع دائم روابط با سازمان جهانی بهداشت تجدید نظر کند. از اقداماتی که نتایج بین المللی را تضعیف می‌کند، باید امتناع کرد.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز خواستار تجدیدنظر آمریکا در ارتباط با قطع روابط با سازمان جهانی بهداشت شد. در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است:

در حالی که جهان در حال مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ است، وظیفه اصلی، حفظ جان‌ها و مهار این همه‌گیری است. اتحادیه اروپا به حمایت خود از سازمان جهانی بهداشت در این رابطه ادامه می‌دهد و در حال حاضر نیز کمک‌های اضافی را به این سازمان ارائه داده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود کشورش از سازمان جهانی بهداشت خارج خواهد شد؛ اقدامی که به عقیده شماری سبب وارد شدن ضربه به جایگاه این سازمان جهانی در میان بحران همه‌گیری کرونا خواهد شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نسخه چاپی