صنوف اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنند، پلمپ خواهند شد
به گزارش راسخون؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پس از برگزاری بیست و یکمین نشست این کمیته که با حضور اعضای آن از نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور از جمله معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، هشدار داد در صورتی که اصناف و واحدهای بازگشایی شده، اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، محدودیت‌های قبلی آنها به سرعت و بدون کم و کاست باز خواهد گشت و این صنف‌ها با پلمپ و تعطیلی مواجه خواهند شد.

وی گفت: اولویت اصلی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صیانت و مراقبت از سلامت مردم است و به همین دلیل، نباید با تداوم بازگشایی‌ها، این علامت را به جامعه بدهیم که همه چیز در حال عادی شدن است.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: گزارش‌ها از برخی نقاط کشور حکایت از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول یک هفته اخیر دارد و در صورتی که حساسیت مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یابد، قطعا این آمار بیشتر خواهد شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: برای مراقبت از سلامت مردم در برابر آن، باید صدای واحدی در جامعه داشته باشیم و به تصمیم‌‌گیری جامعی در باره بازگشایی‌ها برسیم.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: اکنون زمان آن است که فرصت‌های مدیریت بیماری کرونا را بشناسیم و خودمان را برای زندگی در فضای کرونایی آماده کنیم.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه اولویت ستاد ملی کرونا، توجه توأمان به سه محور تأمین سلامت، معیشت و نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم است، اظهارداشت:  برنامه‌ریزی‌های ما باید به‌گونه‌ای باشد که در عین توجه به مسائل بهداشتی و سلامت، موضوع معیشت و گذران زندگی مردم هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید با رعایت اصول بهداشتی، به روند مبارزه با کرونا تا نابودی کامل این بیماری ادامه دهیم و بدانیم که در صورت عود دوباره آن، امکان اِعمال سختگیری و محدودیت‌های تازه بر فعالیتها دشوار خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز عملکرد موفقی در مدیریت بیماری کرونا داشته‌ایم، تصریح کرد:  نباید با اِهمال‌کاری و شیوع دوباره این بیماری، از یکسو، خدشه به اعتبار و افتخار جهانی‌مان در مدیریت این بیماری بزنیم و از سوی دیگر،  با بازگشت محدودیت‌ها، هزینه‌هایمان را بالا ببریم.


منبع: تسنیم
نسخه چاپی