واکنش مقامات ایرانی به درخواست مذاکره ترامپ
به گزارش راسخون؛ مقامات کشورمان از جمله علی شمخانی، دبیرشورای امنیت ملی، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در پی پیشنهاد مذاکره از سوی دونالد ترامپ واکنش هایی نشان دادند که در ادامه مشاهده می کنید
 

واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی به پیشنهاد ترامپ درباره مذاکره

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به پیشنهاد ترامپ درباره مذاکره و موضوع تبادل زندانیان با هشتگ‌های ترامپ، تبادل زندانیان و مذاکره نوشت: «اوضاع ترامپ چه در تقابل‌های بین المللی، چه در افتضاح مدیریت کرونا و چه در آتش افروزی نژادپرستانه در داخل آمریکا به قدری خراب است که تیمش چاره‌ای جز تولید و نمایش موفقیت‌های ساختگی برای او ندارند. تبادل زندانیان، نتیجه مذاکره نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.»
واکنش مقامات ایرانی به درخواست مذاکره ترامپ
 

واکنش دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به پیشنهاد مذاکره آمریکا

 محسن رضایی در توییتر نوشت:
واکنش مقامات ایرانی به درخواست مذاکره ترامپ

ترامپ گفته است که اکنون بیایید با من مذاکره کنید. شما از باتلاق خودساخته هم که بیرون بیایید مذاکره با شما سم است؛ فعلا که در باتلاق هستید.
 

واکنش ظریف به درخواست مذاکره ترامپ

علی رغم تلاش‌های زیردستان شما (ترامپ)، به یک تبادل انسان دوستانه دست یافتیم. زمانی که (به عنوان رئیس جمهور آمریکا) آغاز به کار کردید، ما یک توافق داشتیم. ایران و دیگر اعضای برجام هرگز میز را ترک نکردند. مشاوران شما - که اکثر آنان تاکنون اخراج شده اند- شرط بندی احمقانه‌ای کردند. تصمیم گیری درباره اینکه *چه زمانی* می‌خواهید این را حل و فصل کنید، بر عهده شماست.

واکنش مقامات ایرانی به درخواست مذاکره ترامپ
 

پاسخ قالیباف به ترامپ با آیه‌ای از سوره محمد(ص)

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به توییت رییس جمهور آمریکا ، آیه ای از سوره محمد(ص) درباره مقاومت و پیروزی در برابر کافران نوشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا با ذکر آیۀ ۳۵ سورۀ مبارکۀ محمد (ص) نوشت: «مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به کافران پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجۀ اعمالتان (مقاومت) را بی‌کم‌وکاست به شما می‌دهد».

ترامپ دیروز در پی آزادی مایکل وایت مجرم زندانی در ایران، با خیال پردازی درباره مذاکره خطاب به تهران نوشته بود: برای انجام آن توافق بزرگ، تا بعد از انتخابات صبر نکنید. من پیروز [انتخابات] می‌شوم. الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید.

در پی این توییت، «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران روز جمعه گفت که آمریکا به سیاست تحریم‌های سنگین خود علیه ایران ادامه خواهد تا تهران را به میز مذاکره بازگرداند.‌

واکنش مقامات ایرانی به درخواست مذاکره ترامپ



منبع
1.ایسنا / واکنش دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به پیشنهاد مذاکره آمریکا
2.فرارو / واکنش شمخانی به پیشنهاد مذاکره ترامپ
3.خبرگزاری صدا و سیما / واکنش ظریف به درخواست مذاکره ترامپ
4.مهر / پاسخ قالیباف به ترامپ با آیه‌ای از سوره محمد(ص)
نسخه چاپی