گیتی پسند بابدشانسی قهرمانی را از دست داد/برخی اتفاقات در فوتسال ایران شبهه برانگیز است
حمید بی غم در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به بازی فینال پلی آف لیگ فوتسال ایران اظهار داشت: هدف ما از اول فصل بدون شک صددرصد قهرمانی بود. به همین دلیل ابتدای کار سراغ بازیکنان درجه ی اول و از بهترین های فوتسال رفتیم. تا قبل از فینال هم تیم ما بهترین بازی های لیگ را به نمایش گذاشت. متاسفانه بحث بیماری کرونا و لغو مسابقات بزرگترین ضربه را به تیم ما زد. یقین بدانید لیگ به تعویق نمی افتاد، گیتی پسند راحت قهرمان می شد.
 
وی افزود: به دلیل اینکه تیم گیتی پسند پایه ی بازی های خود را براساس حمله و کار هجومی دنبال می کرد، تعویق بازی ها به ما لطمه زد. اساس کار تیم ما گردش توپ، پاس های متعدد و ایجاد موقعیت فراوان بود و از این طریق بازی ها را دنبال می کردیم. برخلاف تیم ما، مس سونگون فقط دفاع می کرد و دنبال ضدحمله بود. 4 ماه تعویق بازی ها و دوری از تمرینات باعث شد، تیم ما به لحاظ هماهنگی به مشکل بخورد و روی تاکتیک ما بیشتر تاثیرمنفی داشت. بازیکنان از هم دور بودند و ارتباط نبود.
 
سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان تصریح کرد: شرایط بد بدنی تیم ما باعث شد تا در بازی رفت فینال پلی آف منصفانه قضاوت کنم، آن طور که باید خوب نبودیم. البته با اینکه خوب نبودیم اما فرصت های ما بهتر از حریف بود. اما در بازی برگشت فینال واقعا سرتر از حریف بودیم و توپ و میدان دست ما بود. روی 3 اتفاق گل خوردیم. روز بد گلر برزیلی ما توانستند مساوی بگیرند و در نهایت کار به ضربات پنالتی رسید و باختیم.
 
حمید بی غم گفت: ما در بازی های رفت و برگشت فینال جانب احتیاط را رعایت کردیم و می خواستیم بی محابا برای گل زدن هجوم نبریم. در بازی رفت چون سالن پیروزی کمی کوچکتر بود، بازی بیشتر در پرس و فشار دنبال شد. در دوبازی 2 گل اولی که خوردیم، جزو اتفاقات نادر فوتسال است. اگر نگاه کنید گل های وحشتناکی خوردیم. در فینال چه یک صفر ببازید یا 10 صفر مجبورید برای جبران تلاش کنید و فرقی نمی کند. ما جانب احتیاط را رعایت کردیم اما گل بد خوردیم و مجبور شدیم برای جبران جلو بیائیم.
 
وی ادامه داد: 3 گل بازی برگشت فینال را اگر نگاه کنید واقعا هیچ کدام روی تاکتیک نبود. اما بالاخره خوردیم و روز بد گلر برزیلی ما بود. متاسفانه علی رغم اینکه گلربرزیلی ما از لحاظ فنی در طول لیگ خیلی به ما کمک کرد و شرایط خوبی داشت، اما در بازی های فینال واقعا عملکرد ضعیفی داشت. در بازی برگشت روی گل اول و دوم هزار درصد مقصر بود. ما برخوردی با او نکردیم. بالاخره پیش می آید. با او روزهای خوبی داشتیم و متاسفانه در فینال بد بود. ادامه ی کار او هم به باشگاه و سرمربی آینده برمی گردد.
 
سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی های فینال تمرین پنالتی هم کرده بودید؟ تاکید کرد: راستش را بخواهید چون بازیکنان ما مصمم بودند که بازی را ببرند و می دانستم که با وجود بازیکنان بزرگی که داریم، توان این کار را داریم، نه پنالتی تمرین نکرده بودیم. فکر نمی کردم بازی به پنالتی برسد و مطمئن بودیم که کار را در طول بازی تمام می کنیم. پنالتی های ما همه برعکس گلر حریف زدیم و بابدشانسی یکی از ضربات ما به تیرک خورد. پنالتی های حریف از زیر دست و کنار کتف گلر ما رد شد. قسمت ما این بود که ما قهرمان نشویم و راضی ام به رضای خدا. در بازی رفت بین ما و تیم مس سونگون هیچ تفاوتی نبود اما در بازی برگشت فینال تمام توپ و میدان را در اختیار داشتیم. شک نکنید که مستحق قهرمانی بودیم. موقعیت گل ما 8، 9 برابر تیم حریف بود. 
 
حمید بی غم با بیان اینکه با توجه به امکانات سخت افزاری نامناسب موافق برگزاری پلی آف فوتسال نیست، گفت: شرایط سخت افزاری، غیراستاندارد بودن سالن ها و نزدیک بودن تماشاگران به زمین و همچنین عدم نظارت درست، موافق برگزاری نیستم. تماشاگران به راحتی روی تیم حریف تاثیر می گذارند و با انواع و اقسام حرکات تیم مقابل را تحت فشار می گذارند. ولی اگر نظارت و سخت افزاری مهیا باشد، به نفع فوتسال ایران است. نه نظارت کافی و نه امکانات فوتسال در همه ی شهرستان ها استاندارد است. اگر شرایط سخت افزاری مهیا باشد شک نکنید که برگزاری پلی آف به نفع تیم ملی و فوتسال ما و بازیکنان است.
 
وی در خصوص درگیری پایان بازی فینال پلی آف تاکید کرد: مدیرعامل باشگاه به من گفت در این مورد حرفی نزنم تا از طریق خود باشگاه پیگیری شود. من هم حرفی نمی زنم تا ببینم چه اتفاقی می افتد. راجع به صحبت های افضل حرفی نمی زنم و پاسخی نمی دهم.
 
سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند در خصوص اینکه آیا در این تیم می ماند؟ افزود: قراردادم با این تیم بعد از فینال پلی آف به پایان رسیده است و هیچ صحبتی برای ادامه با مسئولان باشگاه نداشتم. خودم 10 روز به استراحت مطلق نیاز دارم. می خواهم دور از هیاهوی فوتسال باشم تا جانی بگیرم. ممنونم از تمام بازیکنان و مسئولان گیتی پسند که در طول فصل بدون حاشیه تیمی داشتیم که از همه لحاظ حمایت شدم. از نتایجی که تیمم گرفت، رضایت کامل داشتم. مسابقات تعطیل نمی شد بدون شک قهرمان می شدیم. در این فینال هم فقط روی اتفاقات قهرمان نشدیم. هر کارشناسی را بیاورید و فیلم بازی را ببیند، می توانند نظر بدهند. همه چیز در اختیار ما بود و فرصت های زیادی که فقط خدا نخواست به گل برسیم. 
 
حمید بی غم در خصوص اینکه آیا نتایج دست‌کاری هم می شود؟ گفت: فشار در فوتسال زیاد است. چون نظارتی نیست متاسفانه کارهایی در فوتسال انجام می دهند که نباید. با تیمی که سوم جهان شده و این همه اعتبار دارد نباید این طور رفتار کنند. همه ی دنیا فوتسال ایران را می شناسند و باید بانظم باشد. فقط می خواهند همین طوری برگزار شود و هیچ نظارتی نمی کنند.اگر من این حرف را بزنم، فردا باید در کمیته ی انضباطی جوابگو باشم. نمی توانم این حرف را بزنم. اما تمام خانواده ی فوتسال می دانند که زمان مسابقات ایرادهای فراوانی می افتد، که شبهه برانگیز است.
نسخه چاپی