اعتراض روح الله زم به حکم اعدامش
به گزارش راسخون،دبیر دریابیگی وکیل مدافع روح الله زم با اشاره به اعتراض به حکم اعدام موکل خود اظهار کرد: اعتراض خود را به دفتر دادگاه داده‌ایم و دادگاه باید اعتراض را به دیوان عالی کشور بفرستد.

وکیل روح الله زم ادامه داد: برای پاسخ اعتراض حکم اعدام باید منتظر جواب دیوان عالی کشور بمانیم.

دهم تیر ماه بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای روح الله زم خبر داد.

اسماعیلی با اشاره به جزئیات این حکم و درباره آخرین وضعیت پرونده روح الله زم گفت: دادگاه حکم خود را صادر کرده است؛ ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات زم را از مصادیق افساد فی الارض دانسته و حکم اعدام برای او صادر شده و برای مابقی مجازات‌ها حکم حبس گرفته است. البته این حکم غیر قطعی است و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و رأی نهایی دیوان عالی کشور سرنوشت پایانی این حکم را رقم می‌زند.
 

روح‌الله زم کیست؟

روح‌الله زم شهریور ماه سال ۱۳۵۲ در تهران و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد، پدر او محمدعلی زم یک روحانی، تهیه کننده و پژوهشگر و مادرش خانه دار است؛ زم یک برادر به نام محمدامین و دو خواهر دیگر نیز دارد.

زم توانست مدرک دیپلم خود را اخذ کند و پس از آن با سوءاستفاده از جایگاه پدر فعالیت خود را به عنوان فیلمبردار خبری و مستندساز از سال ۸۱ در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شروع کرد و به صورت همزمان در موسسه سینمایی و فیلم سازی پدرش نیز کار می‌کرد و مدتی در آتلیه محسن افشانی بازیگر به عنوان عکاس و فیلمبردار حضور داشت.

او که به خاطر جایگاه پدر توانسته بود به برخی چهره‌ها در کشور نزدیک شود، پس از مدتی و در ۸۴ راه خود را از پدرش جدا کرد و برای شروع فعالیت‌های سیاسی عضو ستاد انتخابانی آیت الله هاشمی رفسنجانی شد و به عنوان فعال خبری و رسانه‌ای این گروه تا مدت‌ها مشغول بود.

مدتی گذشت تا اینکه غائله‌های پس از انتخابات ۸۸ رخ داد؛ روح‌الله زم که حضور فعال و میدانی فراوانی در اغتشاشات داشت در هفته اول تیر ماه در یک قرار خیابانی دستگیر و به زندان اوین فرستاده شد؛ زم پس از مدتی حضور در زندان با نقشه فرار از کشور درخواست مرخصی می‌کند و پس از خروج از زندان نقشه خود را عملی می‌کند، او ابتدا به مالزی رفته و سپس توانست اقامت کشور فرانسه را بگیرد و در پاریس ساکن شود، زم در همین زمان وارد فعالیت تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی شد.

روح‌الله زم به شدت مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در جهت مخالفتش با نظام بسیار فعالیت کرده است، او پس از فرار تمام تلاش خود را بکار بست تا از سوژه‌های مختلفِ تبلیغاتی علیه نظام مقدس ایران استفاده کند؛ او در این جهت پیش رفت و مخاطبان خود را به دست آورد که این را می‌توان از تمامی اخبار و موضوعاتی که وی در این مدت کار کرده است مشاهده کرد.
 

اقدامات مجرمانه روح الله زم

اقدامات مجرمانه روح الله زم به شرح ذیل است:

افساد فی الارض

تشکیل و اداره کانال معاند «آمدنیوز» و «صدای مردم» با هدف برهم زدن امنیت کشور

همکاری با سرویس‌های جاسوسی بیگانه

اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور

مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به طور گسترده

عضویت در کانال معاند سحام نیوز با هدف برهم زدن امنیت کشور

مشارکت در اقدام تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور

مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده به قصد ارائه به دیگران با هدف برهم زدن امنیت کشور

مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده

تحریک نیرو‌های رزمنده و اشخاصی که به نحوی در خدمت نیرو‌های مسلح هستند به عصیان، فرار، تسلیم و یا عدم اجرای وظایف نظامی، توهین به مقدسات اسلام

توهین به امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی (رضوان الله علیه) و مقام معظم رهبری

توهین به مأموران دولتی

تحصیل مال از طریق نامشروع

 تشکیل و اداره کانال معاند «آمدنیوز» و «صدای مردم» با هدف برهم زدن امنیت کشور از سال ۹۵ تا زمان دستگیری از دیگر اتهامات زم است.

مشارکت در اقدام و تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده به قصد ارائه به دیگران با هدف برهم زدن امنیت کشور از سال ۹۵ تا زمان دستگیری، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده از سال ۹۵ تا زمان دستگیری از دیگر اتهامات زم است.
 

ماجرای آمدنیوز و روح الله زم

پس از مدتی زم با همکاری مجید نیکنام و بابک اجلالی در سال ۹۶ ابتدا سایت آمدنیوز را تاسیس و سپس با فراگیری تلگرام توانست کانال تلگرامی این سایت معاند را ایجاد کند تا از این طریق با حمایت ضد انقلاب خارج‌نشین و عوامل داخلی آنها به عنوان یکی از آبشخور‌های محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران‌هراسی، دروغ‌پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باور‌های دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره کند.

این کانال تروریستی در دی ماه ۹۶ به خاطر آموزش ساخت بمب‌های خیابانی و دعوت به خشونت توسط تلگرام مسدود شد، اما این کانال با تغییر رویه صوری دوباره به تلگرام بازگشت؛ بازگشت این کانال به تلگرام با ریزش شدید مخاطبانش همراه بود، ریزشی که خود زم به طرز مضحکی سعی دارد آن را تکذیب کند.
یکی از بی‌اساس‌ترین کار‌هایی که زم عادت کرده با آن مخاطب را فریب بدهد منابع آگاهی هستند که او همواره به آن‌ها استناد می‌کند، منابع آگاهی که وجود خارجی ندارند و تنها زاییده تخیلات روح الله زم و دوستانش هستند.

ارتباط زم و سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از دیگر مسائلی است که اگر روز‌های نخست کسی نسبت به آن تردید داشت، دیگر این روز‌ها برایش تردیدی نمانده است؛ زم در هفته‌های اخیر با انتشار فیلم‌های خصوصی برخی شخصیت‌ها سعی کرده به وسیله یک کار غیراخلاقی باز هم برای خود مخاطب جذب کند. با این حال مدیر شبکه ضدایرانی آمدنیوز در تشخیص و تحلیل چگونگی مخاطبین خود اشتباه کرد چرا که پس از این اقدام نه تنها مخاطبین آمدنیوز افزایش پیدا نکرد، بلکه کاهش جدی مخاطب این روز‌ها دغدغه آمدنیوزی‌ها شد.

آمدنیوز خیلی وقت بود که دیگر مخاطبان سابق خود را نداشت، چرا که اخبار متضاد با منافع این رسانه دروغ پرداز باعث شده تا بسیاری از مردم نسبت به خصومت‌های این کانل معاند با منافع کشور اطمینان پیدا کنند.
 

مستند ایستگاه پایانی دروغ و افشای پشت پرده رابطه های زم

با وجود فعالیت‌های فراوان سرشبکه سایت معاند آمدنیوز اسفند ماه ۹۷ با پخش مستند ایستگاه پایانی دروغ خیلی مسائل را برای مردم روشن کرد؛ این مستند به خوبی نشان داد زم و دوستانش در پاریس چه خوابی برای ضربه به منافع ملی کشور دیده اند.

پخش این مستند هم عمق نفوذ سیستم اطلاعاتی کشورمان به شخصی‌ترین ارتباطات این خبرنگار کذاب را نشان داد و هم موجب حیرت جامعه ضد ایرانی شد، این نفوذ و کنترل روح الله زم به حدی بود که هزاران ساعت ویدیو از او و اغلب چهره‌های به اصلاح اپوزیسیون که در تور سیستم اطلاعاتی ایران بودند منتشر شد که نشان داد سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه حمایت گسترده‌ای از این عامل ساده لوح انجام می‌دادند.

منبع
1.باشگاه خبرنگاران جوان / روح الله زم به حکم اعدامش اعتراض کرد
2.باشگاه خبرنگاران جوان / دادگاه روح الله زم
نسخه چاپی