رای تکرار بازی با استقلال ناعادلانه است/یک امتیاز گرفتن از سپاهان حکم برد دارد
مهدی نوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با بیان اینکه شرایط تیم فوتبال پارس جنوبی مناسب نیست، اظهار داشت: بعد از 3، 4 ماه وقفه تیم ما مثل بقیه ی تیم ها به تمرینات گروهی برگشت. در مدتی که فعالیت نداشتیم، بچه ها همه در خانه بودند و کسی در فضای باز تمرینی نداشت. بعد از اینکه زمزمه های شروع مجدد لیگ شنیده شد، ما هم تمرینات خانگی آنلاین را در دستور کار قرار دادیم و وضعیت بازیکنان را پیگیر بودیم. البته وضعیت تمرین انفرادی آن هم در خانه با تمرینات گروهی زمین تا آسمان فرق می کند. تمرینات خانگی بیشتر برای این بود که بازیکنان اضافه وزن پیدا نکنند. ما هم از وقتی مجوز تمرین گروهی پیدا کردیم، یک ماه فرصت داشتیم تا تیم را به آمادگی برسانیم. در این راه هم بد کار نکردیم و تقریبا توانستیم آماده شویم.
 
وی افزود: البته بعضی تیم ها در زمان قرنطینه شنیدم که تمرینات گروهی داشتند و مخفیانه کار می کردند. اما تیم ما هیچ تمرین مخفیانه و پنهانی نداشت. همه تقریبا اسامی آن تیم ها را می دانند. ما همه چیز را رعایت کردیم. اگر همه به قانون احترام بگذارند، مشکلی پیش نمی آید و به راحتی می شود با رعایت پروتکل ها به زندگی در این شرایط ادامه داد. متاسفانه برخی تیم ها دنبال سوء استفاده از فضای کرونایی هستند در حالی که اصلا سلامتی برای آنها اهمیتی ندارد.
 
مربی پارس جنوبی جم با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص بازی این تیم با استقلال که تیم حریف حاضر به مسابقه نشد، تصریح کرد: ما در شرایطی باید مقابل استقلال قرار می گرفتیم که چند بازیکن محروم و مصدوم داشتند. آنها اکثر بازیکنان خود را مقابل ما نداشتند و شاید بهترین موقع بود که بازی ما با این تیم برگزار می شد. ولی نمی دانم حالا زورشان زیاد است یا مسئله ی دیگری وجود داشت که به بهانه ی کرونا حاضر نشدند. همه جا مشخص شد که تعداد کرونایی های استقلال 13 نفر نبوده است. یک روزه آن تعداد به 9 نفر رسید و تست بعدی شان به 5 نفر. این یعنی آنها سوء استفاده کرده اند. اگر تیمشان این تعداد کرونایی داشت، چطور در فاصله ی 5 روز همگی خوب شدند و بازی با تراکتور هم انجام شد؟ اگر کرونا داشتند که باید مثل فولاد بازی بعدیشان با تراکتور لغو می شد. این نشان می دهد که استقلال زور دارد. برای آنها می شود و برای ما نمی شود. اگر این اتفاق برعکس می افتاد، قطعا نتیجه بازی را 3 بر صفر به سود استقلال اعلام می کردند. شک نکنید.
 
مهدی نوری در خصوص رای کمیته انضباطی مبنی بر تکرار بازی، گفت: اگر در فوتبال و لیگ ما قانونی وجود داشت، باید این بازی 3 بر صفر به سود ما می شد چون همه چیز برای سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، ایفمارک و کارگروه کرونا مشخص شد. مشخص شد که تعداد کرونایی استقلال کم بود. قانون هم واضح مشخص کرده که تیمی در زمین حاضر نشود، چه نتیجه ای در پی دارد. ما منتظر بودیم تا کمیته ی انضباطی و سازمان لیگ عدالت را برقرار کند و نتیجه را 3 بر صفر به سود ما اعلام کند. این بازی جزو معوقه محسوب نمی شود. آنها اگر واقعا 13 یا حتی 9 نفر کرونایی داشتند، نباید بازی بعدی آنها مقابل تراکتور برگزار می شد. چطور می شود در فاصله ی 3، 4 روز بازیکنان کرونایی خوب می شوند؟ چنین چیزی امکان ندارد. ما صددرصد دنبال رای قاطع کمیته انضباطی بودیم اما معلوم بود با نفوذ استقلالی ها آنها قانون را رعایت نمی کنند. حالا که رای به ضرر ما شده، همان طور که باشگاه و افاضلی گفته، دیگر بازی نمی کنیم و شاید کلا از لیگ کنار بکشیم. چون حق ما خورده شده. این 3 امتیاز در ادامه ی راه خیلی کمکمان می کرد. یکی از بازی های سخت ما بود و همه کار برای انجام بازی انجام دادیم. همان طور که می دانید در تهران تمرین می کنیم. برای بازی با استقلال با پرواز به عسلویه رفتیم و کارها را انجام دادیم اما استقلال حاضر نشد و بدون بازی برگشتیم. ما کلی هزینه کردیم تا بازی کنیم اما حریف با بهانه گیری حاضر نشد.
 
وی خاطرنشان کرد: همان طور که سپاهان مقابل پرسپولیس حاضر نشد و کمیته ی انضباطی نتیجه را 3 بر صفر اعلام کرد، باید نتیجه ی بازی با استقلال هم به سود ما 3 بر صفر می شد. باید سازمان لیگ و کمیته ی انضباطی در مورد حاضر نشدن تیم ها سخت تر برخورد کند. با این طور رای های ناعادلانه، مطمئن باشید فردا به جای یک تیم، 2 تا 3 تیم بهانه می گیرند و در زمین حاضر نمی شوند. مسئولان سازمان لیگ و کمیته ی انضباطی باید آئین نامه و قانون را اجرا کنند. اگر مسئولان قانونی عمل می کردند و با رابطه بازی پیش نمی رفتند، مطمئن باشید بازی باید 3 بر صفر می شد. حالا واقعا با این رای نمی دانم چه باید بگویم.
 
مربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم افزود: وقتی دیدیم بازی با استقلال آن اتفاقات رقم خورد، دیگر آن بازی را فراموش کردیم و به مدیریت سپردیم تا پیگیر حق ما باشد که متاسفانه زورشان به استقلالی ها نرسید. تمرکز خود را روی بازی با سپاهان گذاشتیم. می دانستیم کار سختی در اصفهان داریم. ما برای بازی با این تیم خیلی از بازیکنان خود را نداشتیم. مجبور شدیم خیلی از بازیکنان را در پست غیرتخصصی بازی بدهیم. 2 بازیکن تعویضی ما زیر 21 سال و یک تعویضی ما زیر 23 سال بود. ما جلوی سپاهان بازی بدی انجام ندادیم و یک امتیازی که گرفتیم، ارزش 3 امتیاز داشت. ما مجبور بودیم، بازی بسته و دفاعی کنیم و اگر تیممان کامل بود، شاید شکل بازی ما فرق می کرد. منتظر بودیم تا سپاهان اشتباه کند. خدا هم کمکمان کرد و ما رو دوست داشت تا دست پر از اصفهان برگردیم. تیمشان واقعا قدرتمند است و امتیازگرفتن خیلی سخت بود.
 
مهدی نوری در پاسخ به این سوال که تکلیف قهرمانی را در اصفهان با متوقف کردن سپاهان تقریبا روشن کردید؟ گفت: تکلیف قهرمانی لیگ نوزدهم به نظرم قبل از بازی سپاهان با پارس جم مشخص بود. 12 امتیاز اختلاف واقعا جبرانش سخت است و حالا به 14 امتیاز رسیده است. مشخص است که پرسپولیس قهرمان می شود. بقیه تیم ها باید برای کسب سهمیه بجنگند و رده های پائین هم برای سقوط نکردن. تیم ما بد نیست و اگر مصدومان ما برسند، بازی ها و نتایج خوبی را رقم می زنیم. 3 امتیاز بازی با استقلال هم خیلی به ما کمک می کند و اگر کمیته ی انضباطی قانونی رای بدهد، می توانیم با خیال راحت تر ادامه ی لیگ را بازی کنیم. ما با تیم های شاهین و پیکان که در منطقه سقوط هستند، بازی داریم. باید هر طور شده این تیم ها را ببریم. البته آخرهای لیگ همیشه بازی ها سخت است و حریف فرقی نمی کند در چه رده ای باشد. مطمئن هستیم تیم ما در لیگ برتر می ماند.
 
وی تاکید کرد: تیم ما متاسفانه هنوز مشکل مالی دارد و فصل رو به پایان است اما برخی ها 50 درصد، بعضی ها 30 درصد و بازیکنانی که نیم فصل دوم آمده اند هیچ مبلغی نگرفته اند. 10 میلیارد پول برای پرداخت به باشگاه پارس جنوبی جم به اداره کل ورزش و جوانان استان ما حدود 3، 4 ماه قبل واریز شده اما نمی دانم چه مشکلی وجود دارد که به باشگاه نمی دهند. اگر این پول را به موقع پرداخت می کردند، خیلی از مشکلات حل می شد. این تیم برای همین استان است. نمی دانم مسئولان چطور فکر می کنند. اگر این تیم سقوط کند، شاید چندین سال با 10 برابر هزینه ی کنونی هم نتواند به لیگ برتر بیاید. اگر تیم سقوط کند، ارزش تیم افت می افتد و به یک دهم سقوط می کند.
 
نوری در پایان با اشاره به بازی با شهر خودرو گفت: فعلا وضعیت ما مشخص نیست که مقابل این تیم بازی می کنیم یا نه. واقعا رای کمیته ی انضباطی شوکه کننده بود. اگر در میدان حاضر شویم قطعا بازی سختی با شهرخودرو داریم. تیم آنها واقعا قدرتمند است. اگر خدا کمک کند دنبال برد در این بازی خانگی هستیم. تمام تلاش خود را می کنیم تا به هدف خود برسیم.
نسخه چاپی