آمار جهانی کرونا | شمار مبتلایان کووید19 از ۲۰ میلیون نفر گذشت / رکورد جدید قربانیان کرونا در برزیل
به گزارش راسخون، شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۵ نفر رسیده و مرگ ۷۳۳ هزار و ۹۹۵ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۵۶ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۷۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۳ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۲۳۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۳۳ هزار و ۹۹۵ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۴۴ مبتلا، ۱۶۵ هزار و ۶۱۷ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۳۵ هزار و ۵۸۲ مبتلا، ۱۰۱ هزار و ۱۳۶ قربانی

 ۳. هند دو میلیون و ۲۱۴ هزار و ۱۳۷ مبتلا، ۴۴ هزار و ۴۶۶ قربانی

 ۴. روسیه ۸۸۷ هزار و ۵۳۶ مبتلا،  ۱۴ هزار و ۹۳۱ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۵۹ هزار و ۸۵۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۴۰۸ قربانی

 ۶. مکزیک ۴۸۰ هزار و ۲۷۸ مبتلا، ۵۲ هزار و ۲۹۸ قربانی

 ۷. پرو ۴۷۸ هزار و ۲۴ مبتلا، ۲۱ هزار و ۷۲ قربانی

۸. کلمبیا ۳۸۷ هزار و ۴۸۱ مبتلا، ۱۲ هزار و ۸۴۲ قربانی

۹. شیلی ۳۷۳ هزار و ۵۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۷ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۶۱ هزار و ۴۴۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۰۳ قربانی

پس از آن ایران با ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ مبتلا و ۱۸ هزار و ۴۲۷ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۰ هزار و ۸۲۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۸ هزار و ۶۹۰ مبتلا، پاکستان با ۲۸۴ هزار و ۱۲۱ مبتلا، بنگلادش با ۲۵۷ هزار و ۶۰۰ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۰ هزار و ۵۶۶ مبتلا، آرژانتین با ۲۴۶ هزار و ۴۹۹ مبتلا، ترکیه با ۲۴۰ هزار و ۸۰۴ مبتلا، آلمان با ۲۱۷ هزار و ۲۸۱ مبتلا، فرانسه با ۱۹۷ هزار و ۹۲۱ مبتلا، عراق با ۱۵۰ هزار و ۱۱۵ مبتلا، فیلیپین با ۱۲۹ هزار و ۹۱۳ مبتلا، اندونزی با ۱۲۵ هزار و ۳۹۶ مبتلا، کانادا با ۱۱۹ هزار و ۴۵۱ مبتلا، قطر با ۱۱۲ هزار و ۹۴۷ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

همچنین قزاقستان با ۹۹ هزار و ۴۴۲ مبتلا، مصر با ۹۵ هزار و ۴۹۲ مبتلا، اکوادور با ۹۴ هزار و ۴۵۹ مبتلا، بولیوی با ۸۹ هزار و ۹۹۹ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۶۶۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۳ هزار و ۲ مبتلا، سوئد با ۸۲ هزار و ۳۲۳  مبتلا، عمان با ۸۱ هزار و ۵۸۰ مبتلا، اوکراین با ۸۰ هزار و ۹۴۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۹ هزار و ۷۳۲ مبتلا، پاناما با ۷۴ هزار و ۴۹۲ مبتلا، بلژیک با ۷۴ هزار و ۱۵۲ مبتلا، کویت با ۷۱ هزار و ۷۱۳ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۸۵۰ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۵۲۵ مبتلا، رومانی با ۶۱ هزار و ۷۶۸ مبتلا، هلند با ۵۸ هزار و ۵۶۴ مبتلا، گواتمالا با ۵۶ هزار و ۶۰۵ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۱۰۴ مبتلا، پرتغال با ۵۲ هزار و ۶۶۸ مبتلا و لهستان با ۵۱ هزار و ۷۹۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.
 

قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 163 هزار نفر رسیدند

بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ ۵۱۷ نفر جدید بر اثر ابتلا به کرونا، مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۶۲ هزار و ۹۳۸ نفر رسید.
آمار جهانی کرونا | شمار مبتلایان کووید19 از ۲۰ میلیون نفر گذشت / رکورد جدید قربانیان کرونا در برزیل

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته، دستکم ۴۷ هزار و ۱۸ نفر جدید به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شدند و آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و ۴۴ هزار و ۷۶۹ نفر افزایش یافت.
 
با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۴۴ نفر و مجموع قربانیان این ویروس را در این کشور، ۱۶۵ هزار و ۶۱۷ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» نیز در تحلیل روند شیوع کروناویروس در ایالات متحده آمریکا بر طبق آمار و ارقام روزانه و هفتگی مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان این ویروس پیش‌بینی کرده است که ظرف یک ماه آینده، مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا به ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۳۰ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۲۰۶ هزار و ۴۴۹ نفر افزایش یابد.

طبق تحلیل‌های این پایگاه اطلاع‌رسانی، ایالت کالیفرنیا با مجموع ۵۵۹ هزار و ۷۴۶ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۳۷۷ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کروناویروس در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و ۱.۹ درصد از مجموع مرگ و میر مرتبط با کروناویروس در آمریکا مربوط به این ایالت است.

ایالت فلوریدا با ۵۳۲ هزار و ۸۰۶ مورد ابتلا و هشت هزار و ۱۸۶ مورد فوتی و تگزاس با ۵۰۳ هزار و ۳۲۸ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۱۵۷ مورد ابتلا در رده‌های بعدی ایالات آمریکا با بیشترین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

ایالت نیویورک با ۴۲۰ هزار و ۸۶۰ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۷۷۴ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد. نیویورک همچنان در مقایسه با دیگر ایالات آمریکا بیشترین مرگ و میر مرتبط با کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است و ۷.۸ درصد از مجموع مرگ و میر مرتبط با این ویروس ناشناخته به این ایالت متعلق است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۹ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۶۱۲ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۷۲۹ هزار و ۷۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۲ میلیون و ۴۴ هزار و ۶۵۴ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و بعد از آن برزیل با سه میلیون و ۳۵ هزار و ۴۲۲ مورد ابتلا و ۱۰۱ هزار و ۴۹ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۰ مورد ابتلا و ۴۳ هزار و ۳۷۹ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارند.
 

رکورد جدید قربانیان ویروس کرونا در برزیل

 وزارت بهداشت برزیل از ثبت رکورد جدید در شمار مبتلایان و قربانیان کووید ۱۹ در این کشور خبر داد.
 
آمار جهانی کرونا | شمار مبتلایان کووید19 از ۲۰ میلیون نفر گذشت / رکورد جدید قربانیان کرونا در برزیل

شمار قربانیان ویروس کرونا در برزیل به رقم بی سابقه‌ای رسید.

بر این اساس، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد آمار موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ۳ میلیون و ۳۵ هزار و ۴۲۲ نفر شده و شمار مرگ و میر مبتلایان نیز از ۱۰۰ هزار و ۴۷۷ نفر در روز گذشته به ۱۰۱ هزار و ۴۹ نفر افزایش یافته است.

برزیل طی هفته‌های اخیر شاهد جهش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا بوده است. هم اینک در آمریکای جنوبی فصل زمستان است و از همین رو کشور‌های این منطقه شاهد گسترش شیوع کووید ۱۹ در جامعه هستند.

شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به بیش از ۸۲ هزار نفر رسید

طبق آخرین گزارش ها شمار صهیونیستهای مبتلا به ویروس کرونا به بیش از ۸۲ هزار نفر رسیده است.
 
آمار جهانی کرونا | شمار مبتلایان کووید19 از ۲۰ میلیون نفر گذشت / رکورد جدید قربانیان کرونا در برزیل

افزایش روزافزون شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا موجب بروز بحران در اراضی اشغالی شده است.

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۲۸۸ مورد جدید ابتلا به کرونا نزد صهیونیست‌ها به ثبت رسیده است.

بنابراین، شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به ۸۲ هزار و ۲۷۹ نفر افزایش یافته است.

در همین حال، تعداد فوتی‌های صهیونیست ناشی از ابتلا به کرونا به ۵۹۲ نفر افزایش یافته است.

این آمار در حالی است که پیشتر مقامات صهیونیست فاش کردند شمار دقیق مبتلایان به کرونا ۲۰۰ هزار نفر است.
 

شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۲ هزار و ۵۲۵ نفر رسید

بر اساس اعلام وزارت بهداشت امارات شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۶۲ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۲ هزار و ۵۲۵ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت امارات همچنین از ثبت چند فوتی دیگر در نتیجه ابتلا به کرونا خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، در حال حاضر شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در امارات به ۳۵۷ نفر رسیده است.

افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا در امارات در حالی است که این کشور در ابتدای شیوع ویروس مذکور تلاش می‌کرد تا آمار مبتلایان خود را پنهان سازد.
 

کرونا|آمار مبتلایان در عراق از ۱۵۰ هزار نفر گذشت

منابع خبری از ثبت بیش از ۲۷۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عراق طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.
 
آمار جهانی کرونا | شمار مبتلایان کووید19 از ۲۰ میلیون نفر گذشت / رکورد جدید قربانیان کرونا در برزیل

وزارت بهداشت عراق از ثبت 2726 مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت اخیر خبر داد.

این وزارت همچنین اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته، 82 مبتلای دیگر جان باختند.

با ثبت مورد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان به 150 هزار و 115 نفر و آمار کل جان باختگان به 5392 نفر رسیده است. البته 107 هزار و 775 نفر هم تا کنون بهبود یافته اند.



منبع
1.ایسنا / آمار جهانی همه‌گیری کرونا / شمار مبتلایان از ۲۰ میلیون نفر گذشت
2.تسنیم / کرونا|آمار مبتلایان در عراق از ۱۵۰ هزار نفر گذشت
3.فارس /جانز هاپکینز: قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 163 هزار نفر رسیدند
4.مهر / شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به بیش از ۸۲ هزار نفر رسید
5.آخرین خبر / رکورد جدید قربانیان ویروس کرونا در برزیل
نسخه چاپی