کرونا در جهان | بیش از ۷۴۵ هزار قربانی در دنیا / هند رکورددار آسیا / بخش درمان رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی

به گزارش راسخون، شمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۱۹۱ نفر رسیده و مرگ ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۵۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۳۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۱۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۴ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۴۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۱۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا پنج میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۵۷ مبتلا، ۱۶۷ هزار و ۷۴۹ قربانی

۲. برزیل سه میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۹۳ مبتلا، ۱۰۳ هزار و ۹۹ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۰۵ مبتلا، ۴۶ هزار و ۱۸۸ قربانی

۴. روسیه ۸۹۷ هزار و ۵۹۹ مبتلا، ۱۵ هزار و ۱۳۱ قربانی

۵. آفریقای جنوبی ۵۶۶ هزار و ۱۰۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۵۱ قربانی

۶. مکزیک ۴۹۲ هزار و ۵۲۲ مبتلا، ۵۳ هزار و ۹۲۹ قربانی

۷. پرو ۴۸۹ هزار و ۶۸۰ مبتلا، ۲۱ هزار و ۵۰۱ قربانی

۸. کلمبیا ۴۱۰ هزار و ۴۵۳ مبتلا، ۱۳ هزار و ۴۷۵ قربانی

۹. شیلی ۳۷۶ هزار و ۶۱۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۱۷۸ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۷۳ هزار و ۶۹۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۸۱ قربانی

پس از آن ایران با ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ مبتلا و ۱۸ هزار و ۸۰۰ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۲ هزار و ۷۸۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۱ هزار و ۴۶۸ مبتلا، پاکستان با ۲۸۵ هزار و ۱۹۱ مبتلا، بنگلادش با ۲۶۳ هزار و ۵۰۳ مبتلا، آرژانتین با ۲۶۰ هزار و ۹۱۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۱ هزار و ۲۳۷ مبتلا، ترکیه با ۲۴۳ هزار و ۱۸۰ مبتلا، آلمان با ۲۱۹ هزار و ۵۳۰ مبتلا، فرانسه با ۲۰۴ هزار و ۱۷۲ مبتلا، عراق با ۱۵۶ هزار و ۹۹۵ مبتلا، فیلیپین با ۱۳۹ هزار و ۵۳۸ مبتلا، اندونزی با ۱۲۸ هزار و ۷۷۶ مبتلا، کانادا با ۱۲۰ هزار و ۴۲۱ مبتلا، قطر با ۱۱۳ هزار و ۶۴۶ و قزاقستان با ۱۰۰ هزار و ۸۵۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

همچنین مصر با ۹۵ هزار و ۸۳۴ مبتلا، اکوادور با ۹۵ هزار و ۵۶۳ مبتلا، بولیوی با ۹۳ هزار و ۳۲۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۶ هزار و ۵۹۳ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۷۳۷ مبتلا، سوئد با ۸۳ هزار و ۱۲۶ مبتلا، اوکراین با ۸۳ هزار و ۱۱۵ مبتلا، عمان با ۸۲ هزار و ۵۰ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۸۱ هزار و ۹۴ مبتلا، پاناما با ۷۶ هزار و ۴۶۴ مبتلا، بلژیک با ۷۵ هزار و ۸ مبتلا، کویت با ۷۳ هزار و ۶۸ مبتلا، بلاروس با ۶۹ هزار و ۵ مبتلا، رومانی با ۶۳ هزار و ۷۶۲ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۹۶۶ مبتلا، هلند با ۵۹ هزار و ۹۷۳ مبتلا، گواتمالا با ۵۷ هزار و ۹۶۶ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۳۵۳ مبتلا، لهستان با ۵۲ هزار و ۹۶۱ مبتلا و پرتغال با ۵۲ هزار و ۹۴۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند
 

تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس به بالاترین حد از تیرماه رسید

به نقل از رویترز، بریتانیا سه شنبه 1148 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده که این بالاترین رقم از 21 ژوئن (1 تیرماه) به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، آمارهای دولتی نشان می دهد تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به 312789 نفر رسیده است.

این دومین بار از ژوئن است که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به بیش از 1000 نفر رسیده است. یکشنبه نیز آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به 1062 نفر رسیده بود.

مقام های بریتانیایی از 17 جولای تاکنون به روز رسانی آمار مربوط به فوتی های ویروس کرونا را متوقف کرده اند. تاکنون بیش از 46 هزار نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار در اروپا به شمار می رود.
 

بحران کرونا در سرزمین‌های اشغالی

روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که سه شنبه منتشر کرد ، خبر داد آخرین آمارها نشان می‌دهد تعداد مبتلایان در (سرزمین‌های اشغالی) از میزان آمار متبلایان در چین فراتر رفته است در حالی که از ژوئن گذشته همچنان آمارها از سیر صعودی شیوع این بیماری  حکایت دارد.

در این حال روزنامه عبری زبان هاآرتص هم در گزارشی مفصل که امروز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که بیمارستان‌های مختلف در حال تعطیلی بخش مراقبت‌های ویژه خود که مختص بیماران عادی است هستند تا همه امکانات در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد.

"آیدو آفراتی" نویسنده این گزارش خبر داد بیمارستان هداسا در قدس(اشغالی) اخیرا مرکز مراقبت‌های ویژه خود را برای بیماران عادی تعطیل و تمامی کادر این واحد را برای کمک به بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی‌ها منتقل کرده است.

در این گزارش آمده است بخش‌های معمولی و عادی بیمارستان‌ها در فلسطین اشغالی با حداقل نیروی درمانی فعالیت می‌کنند در حالی که در آن سو بخش کرونا از شدت فشار کار به سوی متلاشی شدن پیش می‌رود.

یکی از پزشکانی که همچنان در بخش عمومی و عادی بیمارستان هداسا مشغول کار است به هاآرتص گفت: جایی برای بستری کردن بیماران بد حال عادی وجود ندارد ، من یک بیمار نیازمند مراقبت‌های ویژه دارم اما جایی برای او نیست و باید او را در یکی از اتاق های عادی بستری کنم .

"میورانج" یکی از پزشکان ارشد بیمارستان هداسا هم به این روزنامه عبری زبان گفت : ما اولین نشانه‌های فروپاشی در ساختار درمان را در این جا می بینیم.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است تقریبا تمامی بیمارستان‌ها همین شرایط را دارند و اکثر کادر درمانی مجبور هستند به جای  ارائه خدمات عادی خود در بخش کرونا حضور داشته باشند.

مدیر بیمارستان رامبام ، دیگر بیمارستان مهم سرزمین‌های اشغالی هم تاکید کرد با توجه به فشاری که بر بیمارستان‌ها وارد شده است به تدریج فعالیت بیمارستان در حال کاهش است.
 

آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/افزایش تعداد مبتلایان بد حال

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی ۳ روز اخیر شاهد کاهش ۳۲ درصدی تعداد موارد بستری در بیمارستانها هستیم اما تعداد مبتلایان بد حال در حال افزایش است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 61 هزار و 716 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1183 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 15 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع 5 میلیون و 387 هزار و 751 تست گرفته شده که 243180 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 5873 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: طی 3 روز اخیر شاهد کاهش 32 درصدی تعداد موارد بستری در بیمارستانها هستیم اما تعداد مبتلایان بد حال در حال افزایش است. در طی 3 روز گذشته شهرهای دارای بیشترین تعداد بیماران عبارتند از استانبول، آنکارا، قونیه، دیاربکر و شانلی اورفا.

منبع: 
1.تسنیم / آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/افزایش تعداد مبتلایان بد حال
2.اقتصاد24 / آخرین آمار جهانی بیماری کرونا امروز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹
3.تسنیم / بحران کرونا در سرزمین‌های اشغالی/ هاآرتص: بخش درمان اسرائیل در حال فروپاشی است
4.آخرین خبر / تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس به بالاترین حد از تیرماه رسید
نسخه چاپی