کرونا در جهان| افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه/ گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورها
به گزارش راسخون؛ شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۹۶۵ نفر رسیده و مرگ ۷۴۷ هزار و ۲۵۸ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۸۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۱۱ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۰۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۸۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۴۷ هزار و ۲۵۸ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (پنجشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۰۲ مبتلا، ۱۶۹ هزار و ۱۳۱ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۷۴ مبتلا، ۱۰۴ هزار و ۲۶۳ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۷۱ مبتلا، ۴۷ هزار و ۱۳۸ قربانی

 ۴. روسیه ۹۰۲ هزار و ۷۰۱ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۲۶۰ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۶۸ هزار و ۹۱۹ مبتلا، ۱۱ هزار و ۱۰ قربانی

 ۶. پرو ۴۹۸ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ۲۱ هزار و ۷۱۳ قربانی

 ۷. مکزیک ۴۹۸ هزار و ۳۸۰ مبتلا، ۵۴ هزار و ۶۶۶ قربانی

۸. کلمبیا ۴۲۲ هزار و ۵۱۹ مبتلا، ۱۳ هزار و ۸۳۷ قربانی

۹. شیلی ۳۷۸ هزار و ۱۶۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۲۰۵ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۷۶ هزار و ۸۶۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۷۹ قربانی

پس از آن ایران با ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ مبتلا و ۱۸ هزار و ۹۸۸ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.
 
کرونا در جهان| افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه/ گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورها

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۳ هزار و ۷۹۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۳ هزار و ۳۷ مبتلا، پاکستان با ۲۸۵ هزار و ۹۲۱ مبتلا، آرژانتین با ۲۶۸ هزار و ۵۷۴ مبتلا، بنگلادش با ۲۶۶ هزار و ۴۹۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۱ هزار و ۷۱۳ مبتلا، ترکیه با ۲۴۴ هزار و ۳۹۲ مبتلا، آلمان با ۲۲۰ هزار و ۸۵۰ مبتلا، فرانسه با ۲۰۶ هزار و ۶۹۶ مبتلا، عراق با ۱۶۰ هزار و ۴۳۶ مبتلا، فیلیپین با ۱۴۳ هزار و ۷۴۹ مبتلا، اندونزی با ۱۳۰ هزار و ۷۱۸ مبتلا، کانادا با ۱۲۰ هزار و ۸۴۴ مبتلا، قطر با ۱۱۳ هزار و ۹۳۸ و قزاقستان با ۱۰۱ هزار و ۳۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

همچنین اکوادور با ۹۷ هزار و ۱۱۰ مبتلا، مصر با ۹۵ هزار و ۹۶۳ مبتلا، بولیوی با ۹۵ هزار و ۷۱ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۸ هزار و ۱۵۱ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۷۵۶ مبتلا، اوکراین با ۸۴ هزار و ۵۴۸  مبتلا، سوئد با ۸۳ هزار و ۴۵۵ مبتلا، عمان با ۸۲ هزار و ۲۹۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۸۲ هزار و ۲۲۴ مبتلا، پاناما با ۷۷ هزار و ۳۷۷ مبتلا، بلژیک با ۷۵ هزار و ۶۴۷ مبتلا، کویت با ۷۳ هزار و ۷۸۵ مبتلا، بلاروس با ۶۹ هزار و ۱۰۲ مبتلا، رومانی با ۶۵ هزار و ۱۷۷ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۳ هزار و ۲۱۲ مبتلا، هلند با ۶۰ هزار و ۶۲۷ مبتلا، گواتمالا با ۵۹ هزار و ۸۹ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۳۹۵ مبتلا، لهستان با ۵۳ هزار و ۶۷۶ مبتلا و پرتغال با ۵۳ هزار و ۲۲۳ مبتلا، ژاپن با ۵۰ هزار و ۲۱۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.


کرونا در اروپا: از تشدید هشدارها برای سفر به اسپانیا تا گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورها

 
کرونا در جهان| افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه/ گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورها

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که در پی افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا در اسپانیا، برلین هشدارهای سفر خود را به مناطق بیشتری از این کشور از جمله مادرید گسترش داده و طرح استفاده اجباری از ماسک هم در بسیاری مناطق اروپا اعمال می‌شود.
 
تشدید کنترل‌ها بر طرح استفاده اجباری از ماسک در فرانسه
جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که فرانسه می خواهد طرح استفاده اجباری از ماسک را به صورت سختگیرانه تر در پیش گیرد. دولت فرانسه اعلام کرده است که این کشور می خواهد کنترل ها بر استفاده اجباری از ماسک را از طریق نیروهای پلیس گسترش دهد.

یک سخنگوی دولت فرانسه در این باره گفته است: ما در نقطه حساس و تعیین کننده ای قرار داریم؛ اما این پلیس نیست که باید از آن هراس داشت بلکه باید از ویروس هایی که کمین کرده اند و آلودگی را انتقال می دهند ترسید. شمار مبتلایان جدید به کرونا در روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
 
طرح استفاده اجباری از ماسک در بلژیک
بروکسل نیز طرح استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی را در دستور کار قرار می دهد. پایتخت بلژیک که حدود 1.2 میلیون نفر جمعیت دارد طرح استفاده اجباری از ماسک رااعمال کرده است. بر این اساس همه باید سریعا در پارک ها، خیابان ها، و در اماکن خصوصی که برای عموم در دسترس است از ماسک استفاده کنند. بروکسل از جمله پایتخت های کشورهای اروپایی است که سختگیرانه ترین قواعد کرونایی در آن حاکم است.

آمار مبتلایان جدید به کرونا در بروکسل اخیرا افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به نرخ جمعیت این شهر یکی از بالاترین میزان مرگ و میر کرونایی در دنیا را دارد.
هشدار برلین درباره افزایش آمار مبتلایان جدید
"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم افزایش شمار مبتلایان جدید به کرونا در کشورش را علامت هشدار دانسته و این وضعیت را بدون تردید نگران کننده دانسته است.

وی درباره شیوع های محلی و منطقه‌ای و گسترش آن به سراسر آلمان در اثر بازگشت توریست ها از سفرها و برگزاری جشن های خانوادگی و پارتی ها هشدار داده و گفت: باید بسیار بسیار هوشیار باشیم.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح روز چهارشنبه از ابتلای 1226 نفر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده که بالاترین میزان ابتلای روزانه از اول آوریل بوده است.

ابراز تاسف ترامپ درباره افزایش آمار مبتلایان در اروپا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم درباره شمار روزافزون موارد ابتلای جدید در آلمان ابراز تاسف کرده و گفت: در میانگین هفت روزه برای آلمان موارد مبتلایان جدید 62 درصد افزایش پیدا کرده که واقعا ناگوار است. وی همچنین به آمار بالای مبتلایان در کشورهای فرانسه، اسپانیا و انگلیس اشاره کرد.

ترامپ مدعی شد که مبتلایان جدید در آمریکا روند کاهشی داشته و با گذر زمان اوضاع بهتر هم می شود.

گسترش طرح هشدارهای سفر آلمان به اسپانیا
وزارت امور خارجه آلمان هم هشدارهای سفر برای اسپانیا را به مناطق بیشتری از جمله مادرید گسترش داده و درباره سفر به بسیاری مناطق توریستی اسپانیا به شهروندان هشدار داده است.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در انگلیس
بریتانیا روز سه شنبه بالاترین تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا از 21 ژوئن (تیرماه) تاکنون را ثبت کرده است.

بریتانیا سه شنبه 1148 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده که این بالاترین رقم از 21 ژوئن (1 تیرماه) به شمار می رود.

این دومین بار از ژوئن است که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به بیش از 1000 نفر رسیده است. یکشنبه نیز آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به 1062 نفر رسیده بود.

مقام های بریتانیایی از 17 جولای تاکنون به روز رسانی آمار مربوط به فوتی های ویروس کرونا را متوقف کرده اند. تاکنون بیش از 46 هزار نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار در اروپا به شمار می رود.

نخست وزیر فرانسه نسبت به گسترش مجدد ویروس کرونا و سخت‌تر شدن کنترل آن در این کشور هشدار داده است.

وی هشدار داد: متاسفانه عموم مردم نسبت به خطرات ناشی از این ویروس، بی ملاحظه شده‌اند.

وی همچنین برای گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورش تبلیغ کرده است.

افزایش آمار مبتلایان جدید در اسپانیا
اسپانیا هم روز سه شنبه از ابتلای 1418 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که نشان دهنده افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید است.


شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۳ هزار و ۲۱۲ نفر رسید

 
کرونا در جهان| افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه/ گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورها

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که موارد جدیدی از ابتلاء به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

بر این اساس، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۳ هزار و ۲۱۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت امارات همچنین از ثبت چند فوتی دیگر در نتیجه ابتلاء به کرونا خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، در حال حاضر شمار فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در امارات به ۳۵۸ نفر رسیده است.

افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا در امارات در حالی است که این کشور در ابتدای شیوع ویروس مذکور تلاش می‌کرد تا آمار مبتلایان خود را پنهان سازد.


شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا از ۸۶ هزار نفر عبور کرد

 
کرونا در جهان| افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه/ گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورها

افزایش روزافزون شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا موجب بروز بحران در اراضی اشغالی شده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۷۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا نزد صهیونیست‌ها به ثبت رسیده است.

بنابراین، شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به ۸۶ هزار و ۱۶۶ نفر افزایش یافته است.

در همین حال، تعداد فوتی‌های صهیونیست ناشی از ابتلا به کرونا به ۶۲۰ نفر افزایش یافته است.

این آمار در حالی است که پیشتر مقامات صهیونیست فاش کردند شمار دقیق مبتلایان به کرونا ۲۰۰ هزار نفر است.


شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از ۹۰۰ هزار نفر گذشت

 
کرونا در جهان| افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه/ گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورها

در حالی‌که تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه به بیش از ۹۰۲ هزار نفر رسیده، از این تعداد تنها حدود ۱۷۷ هزار نفر تحت درمان قرار داشته و بیش از ۷۱۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند. تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، در گزارش روزانه خود یادآور شد که با ثبت ۵ هزار و ۱۰۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی روز گذشته در این کشور، تعداد کل افراد آلوده به این عفونت به ۹۰۲ هزار و ۷۰۱ نفر افزایش یافته است.

در حال حاضر در روسیه، تنها ۱۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر در حال ادامه درمان برای عفونت کووید۱۹ هستند. تعداد بیماران درمان شده طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۱۲۳ نفر افزایش یافته است و بدین ترتیب، در مجموع ۷۱۰ هزار و ۲۹۸ فرد مبتلا به این عفونت، دیگر بهبود یافته‌اند. تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا طی روز گذشته نیز ۱۲۹ نفر بود. درنتیجه تعداد قربانیان این عفونت به ۱۵ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.


منبع:
1. ایسنا/ آخرین آمارهای جهانی کرونا/ فوت بیش از ۷۴۷ هزار نفر بر اثر کووید-۱۹
2. تسنیم/ کرونا در اروپا| از تشدید هشدارها برای سفر به اسپانیا تا گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورها
3. مهر/ شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۳ هزار و ۲۱۲ نفر رسید
4. مهر/ همراه با افزایش مرگ و میرها؛ شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا از ۸۶ هزار نفر عبور کرد
5. همشهری آنلاین/ آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه | ۱۵ استان ایران همچنان قرمز
نسخه چاپی